Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi resultaat met die klimop, zal mooi zijn eens volledig begroeid.
 
Man dees is gewoon prachtig waar halen jullie toch die ideetjes en dan spreken we nog niet over de vaardigheden , ongelooflijk , ik blijf erbij hier op dit forum zitten ongelooflijke gasten
Marc
 
Na de eerste ronde blaadjes en kokosvezel kleven zag het er zo uit.

attachment.php



attachment.jpg

Na de tweede ronde, natuurlijk niet in een paar uur maar eerder een paar dagen, ziet het er zo uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het volgende is de juiste rood bruine tint geven, ik wil namelijk meer richting een rode wingerd gaan.
Wat denken jullie?

Grtz Bart.
 
Ik weet het niet goed...het ziet er op het eerste zicht mooi en natuurlijk uit, ik heb zelf ook al zo'n dingen willen doen en dat lukte niet. Maar als ik een tijdje naar de foto's kijk vind ik het wat té mooi. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

De muur bvb is begroeid met klimplanten maar ziet er nieuw uit. Ik heb in een vorig leven 15 jaar tuinonderhoud gedaan en muren die begroeid waren zagen er anders uit. Het was doffe ellende om daar te moeten aan werken, veel stof en dode takken en vogelnesten en dode bladeren. Soms zelfs andere planten die in de klimplanten en de voegen groeiden. Her en der klimplanten die loslieten van de muur en dan rondslingerden. De stenen waren meestal ook vuil en groen van het stof en de algen.

De trap bvb, daar groeit mos op maar de stenen zijn nieuw.

Misschien ben ik veel te kritisch omdat ik nu zo naar m'n eigen werken kijk?

De plaatsing van het mos is wel mooi gedaan vind ik, dat is niet zo makkelijk om te doen.
 
Ik begrijp wat je bedoeld Mr Artex, maar dit zijn geen bakstenen hé. Klimplanten trekken natuurstenen niet zo snel los als bakstenen.
Wat de stenen zelf betreft daar ben ik nog niet volledig klaar mee, deze krijgen nog een reeks van filters over zich heen. Maar voor daar aan te beginnen moet ik eerst de wingerd afwerken en dan alles naar elkaar toe brengen.
Dus er wordt nog heel wat gekliederd met verfjes.

GrtzBart.
 
Dit is wat ik eingenlijk wil bekomen, niet alle huizen in WW2 waren vuil en stuk geschoten.

attachment.jpg

Grtz Bart
 
Sterk, mijn interesse heb je gewekt en de laatste foto wil ik omgezet zien.

grtx Jan
 
ja dat is mijne meug en zag dit niet aankomen, geweldig rgt Pascal
 
Laatst bewerkt:
Ben echt benieuwd hoe je hier te werk gaat gaan om de klimop zo dik te krijgen verder mooi tafereel 😉
 
Merci mannen

Jan, ik zal mijn best doen om je niet teleur te stellen;)

Pascal hoe bedoel je met zag dit niet aankomen?

Danny, laagje per laagje meer blaadjes en kokosvezel aanbrengen zou de truc moeten worden.:sleep:

Grtz Bart.
 
Bart ik volg uw werk al van begin en ben zeer onder de indruk van opbouw en de kleuren zoals die tegels aan voordeur de stenen trap de muren, kortom alles maar de beplanting had ik niet verwacht en zag ik niet aankomen vind het pracht idee en ben onder indruk.
wingerd word rood naar de herfst toe en dan is die op zijn mooist.
grt Pascal
 
Zeer mooi werk dat je hier tentoonstelt,mooi idee en uitvoering..als ik een opmerking mag maken ivm de beplanting?
Ik neem aan dat het groene gedeelte allemaal mos is,nu als je op foto 3 kijkt aan de deur dan is de groote van mosaanslag realistischer dan op de rap en aan de zijkant van het gebouw waar volgens mij de mosgroei te groot is.
Dan heb ik over de lengte van het mos,ik denk dat je deze wat korter zou maken dat het nog meer tot zijn recht zou komen..
Dit is mijn bevinding maar daarom ook niet de juiste...

Grtz yves,
 
Yves je hebt daar wel een punt, het probleem is wel dat het daar al heel dun is aangebracht. Oplossing voor dit is dat ik op de muren nog kleine blaadjes en petiterige bloemetjes ga aan brengen zo dat men de indruk krijgt dat het ook één of andere klimplant is.
Het mos op de trap ga ik inderdaad korter moeten maken.

Mos op huizen aanbrengen is niet zo simpel, zeker als je het niet wilt simuleren door verf, iemand een idee hoe het misschien nog anders kan?

Grtz Bart.
 
Okee mannen maak jullie klaar voor de eerste beelden van de Wingerd.

Ik ben begonnen met een mix van Vermillion red en Mahoganie brouwn (Vallejo 2:1), dit om een donker rood bruine basis te hebben.
Daarna bijgewerkt met red (Tamiyia) om de echte rode kleur te bekomen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende fase is groen en gele tinten aanbrengen om een meer levendig geheel te krijgen.

Grtz Bart.
 
Dat mos kan je met een pincet ruw weg plukken, zo blijft er een restje achter wat misschien een beter effect kan geven. Dat deed ik bij Hell from Hell:

attachment.jpg
 
Okee dit gaan we direct even testen.

Grtz Bart.
 
Mijn enige opmerking wat betreft het plaatsen van ver uitgegroeide wingerd of een andere klimplant is dat deze planten niet van de ene dag op de andere groot worden om een gevel te bedekken.
Dergelijke plant staat er al jaaaren en zal dus aan de basis een redelijk dikke stam hebben van minstens 5 a 7 cm diameter als het al niet meer is. Tevens zal die niet zomaar effe uitschieten langs 1 tak tot enkele meter hoger dan een andere tak. Een klimplant groeit sneller dan een gewone boom maar er zit ook een zeker tempo in waarin het geleidelijk groeit in evenredigheid in hoogte en breedte.
 
Erwin wat je schrijft klopt als de wingerd er al een geruime tijd staat en niet onderhouden wordt.
Wat ik wil bekomen in een "verzorgde" hoeve met een jonge wingerd, daarvoor ben ik ook voor de start naar referentie foto's gaan zoeken in die richting.
Misschien had ik bij het plaatsen van de foto's wat meer tekst en uitleg moeten geven om de setting te schetsen, soms denk ik daar in mijn grote euforie gewoon niet aan.
Je reactie is daarom zeker terecht.

Mijn referentie foto's:

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Mooi gedaan Bart en het gene te te veel of te weinig vind kan je nog steeds aanpassen volg gewoon je hart...😉
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan