Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fantastisch , ook een goede tip die ik kan gebruiken " Balsa Foam " ...bedankt ! En goed bezig trouwens , je maakt mijn "te-volgen-schema" groter ! :)
 
uitstekend gegraveerd moet ik zeggen,puik werk
 
gewoonweg prachtig alleen spijtig dat voegen niet doorlopen aan garagepoort en ramen alsook deur tenzij je er later niets meer van ziet het is een gedacht he geen kritiek Pascal

ik denk dat Pascal de binnenzijde van de ramen en deuren bedoeld en dan kan ik hem hierin geen ongelijk geven.
Maar misschien kijken wij al te ver vooruit en moet dat gedeelte nog onder handen genomen worden.
vgr Marc
 
Ha okee nu ben ik mee, jullie bedoelen de binnen zijde, die moeten inderdaad nog gedaan worden.

Grtz Bart.
 
attachment.php

ja ik was al te laat voor foto maar ik ben niet thuis in bouwtermen
 
Hey,

Dat is hier indd knap uitgevoerd.
Mag ik je nog een tip geven, maak dat je natuurstenen reliëf hebben in hun oppervlak. Je kunt dit bereiken door met een oude tandenborstel of iets in die zin te gebruiken en deppende bewegingen te maken op hun oppervlak. Huidige natuurstenen zijn redelijk vlak maar in die tijd was het nemen wat er was en de meeste huizen stonden er toch al een tijdje uiteraard.
Mooie vorderingen toch ;)
 
Het gebouw ziet er mooi afgewerkt uit en zal een prachtig diorama opleveren. De ramen boven de poort lijken me wel raar want die zouden binnen hetzelfde vloerniveau moeten hebben als de voordeur maar dat wordt onderbroken door de boog. De trap aan de inkom kan je best opnieuw van traptreden voorzien want die zijn niet allemaal even hoog of ver, wat gevaarlijk is.
 
Swaken, inderdaad dat moet ook nog gebeuren, zal er eens overgaan met een klein staalborsteltje en een tandenstokertje.
StevenVD, ik weet wat je bedoelt maar die twee ramen behoren tot het deel met de poort, niet tot het huis, maar de binnen muren moeten nog geplaatst worden.
De traptreden daar ben ik ook niet zo gelukkig mee, denk dat ik deze inderdaad opnieuw zal doen.

Grtz Bart.
 
Dit is wederom boeiend om te volgen en reeds prachtig om te zien,heb zelf het ook al eens gewaagd maar liep telkens mis met de verhoudingen..
Laat ons verder genieten van dit schitterend werk Bart..!!

Grtz Yves,
 
Mooie vorderingen, Bart !

Heb hier ook een testsetje liggen van Balsa foam, wil daar zeker mee leren werken. Prachtige resultaten worden daarmee behaald.

Groeten Rik
 
Omdat ik niet kan werken vanwege een blessure tijdens het sporten, kan ik verder werken aan het gebouw.

Eerst de stenen aan de ramen en deuren ook aan de binnenzijde gekerfd, daarna over alles gegaan met een staalborsteltje in dep bewegingen.
Daarna ook de binnenmuur op maat gesneden en gedryfit.

attachment.jpg

vervolgens de zijmuren aan de binnenzijde beginnen afwerken, met een ponsje gemaakt uit messing vele kleine stenen geponsd

attachment.jpg


Ook de voorbereidingen in de muur om de vloer draagbalken te dragen zijn geplaatst

attachment.jpg

Nu nog de garage en dan primeren ramen en kozijnen plaatsen, dan nog eens dryfitten en dan schilderen. Voila tot de volgende update.

Grtz Bart
 
Zeer mooi gemaakt D-Day, ziet er zeer overtuigend en realistisch uit ;)
Heb je het ponsje gemaakt voor meerdere steentjes tegelijk of steen per steen?
 
Steentje per steentje Beyond, zo kan ik hem ook gebruiken al ik eens een paar enkele stenen wil ponsen.

Grtz Bart.
 
Gaat lekker Bart, gevel(s) ziet er goed uit :)
Jammer van je blessure ... maar idd leuk zo eens wat extra tijd voor je hobby :)
 
Thanks Peiper.

Gisteren de raamstijlen en kozijnen erin geplaatst, houten latjes op maat gesneden en dan met seconden lijm zorgvuldig op zijn plaats gezet.
Ik moest dit eerst doen om dan alles mooi te kunnen besmeuren met primer.:sleep:

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de ligplaatsen voor de balken in de garage zijn ingewerkt, nu eens denken over de poort en de deur.

Grtz Bart.
 
Bart ziet er best leuk uit
Ben zelf ook met iets ineen te prutsen maar dat kan nog niet in de verte tippen aan dat van u hoor
Marc
 
Marc ik zou zeggen Gewoon je gevoel volgen, dat doe ik ook.

Vandaag was het tijd voor de poort, alle latjes en balken op maat gezaagd, tot de verstekjes toe.;)
Dan alles voor de eerste keer geverfd met een licht bruine tint, goed laten drogen.
Dan white spirit erover heen en direct met een groen tint een royaal dikke laag verf, 5 tot 10 minuutjes laten drogen.
Vervolgens de dikke laag zachtjes met een mes in de nerf richtig mee kerfjes gemaakt, dan met een plakband erover gedept om de bovenste laag (die niet echt hecht door de white spirit) los te krijgen.
Alles afgewerkt met wat overschotten van PE en spare tank parts, dingen zoals het beslag hendels enz...:sleep:

attachment.jpg

attachment.jpg

Gzrt Bart.
 
Dank je wel Amazone.

Na een bezoekje aan de dokter, vandaag terug ver gewerkt aan de poort en het gebouw.:D

Eerst de poort, deze is geschilderd in bruine en roodbruine tinten met vervolgens een paar washes van roest. dit alles op de metalen delen natuurlijk.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgen het gebouw in de eerste kleuren geschilderd, allemaal grijs en bruingrijze tinten.

attachment.jpg

Volgende werkje is de het hout van de ramen en deuren schilderen, en daarna een laagje vernis om dan vervolgens er een paar washes over te gooien.

Grtz Bart.
 
dikke duim, mochten ze zeggen dat het Verlinden was ik zou het geloven (denkende dat het een van zen betere was )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan