Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is mooi werk D-Day !
paar vragen :
-Heb je het huis uit je duim gezogen, of heb je onderzoek gedaan ?
-Op de laatste twee foto's van de (mooi verweerde)poort deuren lijken deze minder rafelig dan op
de twee voorgaande foto's. Heb je extra geschuurd of zie ik het niet goed.

Happy Modeling :D
 
De poort is echt prachtig voorzien van kleur en roest. Misschien nog een beetje gepolijst metaal aan de binnen-onderkant van de ringen, waar eventueel een ketting of metalen staaf heeft gezeten, en door de beweging van open en toe maken het metaal minder roest heeft laten ontstaan...
Steentjes zien er ook al goed uit ;)
 
Dank je wel The Bombus, das een hele eer om zoiets te horen.
Peter om op jouw vragen te antwoorden: het huis is eigenlijk gebaseerd op een Ardens huis van mine art, wel met een eigen toets
Aan de poort heb ik niet geschuurd hoor, misschien minder met de macro lens gefotografeerd.
Beyond ik begrijp wat je bedoelt, maar eigenlijk zouden dat de handgrepen moeten voorstellen, niet te min dan zou ik dat eigenlijk ook een beetje moeten op polijsten, zeker een goede opmerking morgen maak ik er werk van.

Grtz Bart.
 
geweldig die scharnieren mooi huis krijgt vorm en poort meer dan geslaagd.
grt Pascal
 
Inderdaad steven, dat is het huis. Wat anders is kijk eens naar het aantal ramen in de voorgevel. Op de grootste zijgevel staat hier geen schoorsteen, bij de mijne wel.

Grtz Bart.
 
Vandaag begonnen aan de verwering van de buitenkant, eerst een wash met Burnd Sienna, daarna nog een wash mey Raw Umber.;)


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens na het uitdrogen, verschillende drybrushes met Dark Sea, Blue Grey Pale, Light Grey en Sky Grey.:dry:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu alles laten drogen en dan oplichten met lichtere kleurtjes.

Grzt Bart.
 
Vandaag ook aan deze verder gewerkt. Vloeren of plafonds, te zien hoe je het bekijkt geplaatst.

Ik heb geprobeerd om de houten vloer zo realistisch mogelijk na te bootsen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo nu op naar de zolder.

Grtz Bart.:8
 
prachtig werk.
maar toch een klein aandachtspuntje bij de vloer, normaal wordt er in werkelijkheid begonnen met een plank van laat ons zeggen 2,40 meter daarna gaan ze opmeten hoeveel er nog bij moet van de volgende plank en met wat overschiet beginnen ze dan op de volgende rij. wat ik bij jou zie is dat je een plaat hebt genomen waarin de planken gekerfd zijn en deze gewoon op maat gesneden van de vloer die je nodig had. begrijp met niet verkeerd ik heb het ook nog op die manier gedaan, maar ik heb ook ingezien dat dit niet echt correct was.
misschien een goede tip voor het volgende project.

Grt Tiger
 
Beetje dit idee dus :)

houten-vloeren-repareren-den-helder.jpg
 
Je hebt daar wel een punt, Tiger. Maar denk dat het nu te laat is, maar het is dan ook de binnenzijde van het huis en dus ook de achterzijde van de dio. Volgende keer zal ik daar echter wek moeten op letten, in ieder geval dank je wel voor de terechte opmerking.

GrtzBart.
 
Evenwel kan dit ook:

vloerplanken%20oude%20kleur.jpg


Even een of twee scheidingslijntjes maken over de breedte van de planken, en het is ook weer opgelost.
 
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, even uit proberen. als het op een testplankje lukt dan komt het wel in orde.

Grtz Bart.
 
ziet er goed uit, mijn opmerking bij de vloer is eigenlijk dat de planken per etage steeds in dezelfde richting kijken, dwars op de steunbalken, omdat deze over de complete etage van steunmuur naar steunmuur lopen, dus in de ene kamer in 1 richting, en in de andere kamer in een andere richting gebeurt niet eigenlijk...

@Roy, ik had hetzelfde systeem vloer in mijn huis, vaste lengtes die samenvielen op een balk met hun uiteinde...
 
Ik heb dit eigenlijk zo gedaan om een beetje meer variatie in het vloergedeelte te krijgen, maar hier had ik niet bij stilgestaan. Alles hangt nu natuurlijk al vast, maar ik neem dit mee voor mijn volgende projectje.

Grtz Bart.
 
Het gebouw begint stilaan in de laatste bouw fase te komen, vandaag de binnen kant verder afgewerkt en ook de zolder en het dak aangepakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook het dak buiten is in de eerste fase

attachment.jpg

Niet letten op de gele aftape strip, deze dient om de houten balk te beschermen tegen kliederen.

attachment.jpg

Volgende is het dak schilderen en verweren, dakgoot plaatsen en natuurlijk de afvoerpijp.

Grtz Bart.
 
Vandaag ook hier een beetje verder gewerkt, eerst het dak verder afgewerkt met een paar washes.

attachment.jpg


Daarna rond de afvoerpijp een beetje groen en klimop aangebracht, het is wel nog in een begin stadium.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Ziezo tot de volgende update

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan