Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry dat ik het zeg maar de regen kan mij niet echt enthousiast krijgen. Ik vind de druppels allemaal teveel van een maat, als regen neerval is dat meestal vanuit een richting recht of schuin nu gaat het alle kanten uit. De rest van het diorama daarin tegen wel weer geslaagd. Maar waarmee heb je de druppels gemaakt?
 
Eerst en vooral dit: Het dio is prachtig op zich en de regendruppels zelf vind ik zeer geslaagd gemaakt (ik ben ook benieuwd hoe je deze gemaakt hebt??)

Echter een beetje dezelfde mening als Ron, de regendruppels komen op je dio niet zo echt over..
Misschien doordat ze allemaal dezelfde zijn? En zoals reeds aangehaald omdat niet allemaal in dezelfde richting neervallen?
Niet dat ik zomaar commentaar wil geven hoor :nowink:, heb nog altijd veel respect voor je werk.

Applaus Applaus
 
Ziet er prachtig uit Bart, mijn complimenten.
 
Thanks mannen.

Over de regendruppels daar ben ik het zeker mee eens, maar het is niet zo simpel als het er uit ziet. Ik heb er serieus op gevloekt. Maar ben wel blij dat ik het geprobeerd heb.

De regendruppels zijn gemaakt met fijne vislijn en secondelijm.
Eerst een stuk vislijn afsnijden, omhoog hangen met onderaan een gewichtje tegen het opkrullen. Daarna een goede druppel secondelijm naar beneden lang de vislijn laten lopen. Laten drogen.
Dan de vislijn op maat snijden en plaatsen met een transparante gel medium. Dit is het moeilijkste want ook al zet je ze in een bepaalde hoek, bij het uitdrogen van de gel komen ze in een andere hoek te staan. Denk dat dit komt door de spanning van de gel.

Gzrt Bart.
 
Zelfde opmerking wat betreft die regendruppels.
Ik snap je bedoeling en waardeer je inzet om ze te maken maar persoonlijk vind ik nu dat ze geen meerwaarde geven aan je dio, integendeel.
Als je nog zou willen en kunnen veranderen, of weglaten of je beperken tot deze die op de grond vallen en deze een beetje inkorten ook want zelfs als het pijpenstelen regent zijn ze zo lang niet.
 
Ten eerste ik vind het en heel geslaagd dio, complimenten.
De druppels, geef ik geen mening over ik denk eens zien zonder flits of achtergrond. Volens mij komen ze dan eel beter uit de verf
 
Gedurfde onderneming en respect voor het proberen ervan .
Ben ook niet gewonnen voor de druppels maar des temeer voor het diorama op zich wat zeer knap is.
Ga je nog iets doen aan de ramen en deur want door het doorschijnen van licht krijg je een afleiding bij het bekijken van het prachtig huis. grt
 
Hey,

Ik kan me aansluiten bij de vorige commentaren. Het is een prachtig diorama maar de regendruppels kunnen me ook niet bekoren. Niets over het vele werk dat je erin gestoken heb, respect voor dit. Persoonlijk had ik meer gewerkt in de zin van het heeft juist geregend, dus alles is redelijk nat geworden. Mocht je dan hier en daar een langere druppel hangen aan de bomen zou dit meer realistischer overkomen. Soms kan iets teveel van het goede zijn. Maar ik begrijp je bedoeling.
Zou het niet gelukt zijn met een soort van ‘kringen’ te maken in de plassen zodat de schijn ontstaat dat het regent?
Ik zie dat de woning achteraan open is, is deze gevuld aan de binnenkant of ga je deze nog wegwerken zodat er geen inkijk meer is?
Nogmaals, prachtig ontwerp. ;)
 
Respect voor je inzet om regendruppels te simuleren, dit durft/kan niet iedereen. Ik ga wel mee in de commentaren van mijn voorgangers, het is een zeer geslaagd diorama geworden maar zelf had ik de regendruppels weggelaten omdat ze nét niet zijn wat ze moeten zijn. In de bomen komen ze nogal ijspegel-achtig over. Ik zou ze er dan ook alle 1055 van afprullen om het voor het overige super geslaagde diorama nog beter te maken dan het al is.
 
Denk dat ik de regendruppels ga verwijderen, vind het ook niet echt mijn gedacht.

Grtz Bart
 
Bart, dat is een goede beslissing die je diorama nog zal verbeteren.
 
Ik denk dat je inspiratie bij deze te vinden was en het is redelijk geslaagd te noemen qua methode:

https://m.imgur.com/gallery/0MJdC

Ik zie het niet goed op uw foto's maar hier geeft ie het opspattende water weer en het water wat van de laagste punten loopt. En iedere druppel die in een plas valt geeft ook een "inslagpunt" dus de uitdeinende ringen. Persoonlijk denk ik dat het geheim hem zit in de eenvoud en het beperken... Minder vallende druppels, maar beter gedoseerd, verspreid enz...
 
Misschien moet je tijdens het harden van de lijm een ventilator aan een kant zetten zodat de druppels naar een kant gedwongen worden. Ik heb zo'n druppels al met succes zien toegepast worden (die van Silenoz was ik dus aan het zoeken), maar alleen op een gelijkvloers diorama en met een iets minder dichte bezetting. Op het dak staan ze ook wat te regelmatig. Als je de meest afwijkende druppels er nu eens tussenuit haalt? Dan wordt dit weer een topdiorama.
 
Allereerst,knap diorama dat zonder twijfel,wat de regen betreft ga ik niet in herhaling vallen..
De tips die Swaken opgeeft,daar zou ik toch eens over nadenken,indien je de regen nog deel laat uitmaken van dit diorama..?
Maar ik blijf erbij voor de rest niets dan lof...

Grtz yves,
 
Dat is een knap diorama geworden, de regendruppels... tja een verdienstelijke poging, maar net niet realistisch, spijtig van al het werk dat je er in gestoken hebt.
 
Hoi Bart, prachtig geworden man ! Applaus

Over het regen-effect is genoeg gezegd, maar ik wil jouw durf om dit effect uit te proberen even van harte toejuichen !!
Wie niet waagt, die niet wint... en jij hébt gewaagd en daardoor ervaring, kennis en ook zelfvertrouwen gewonnen.
Met dit soort ondernemingen komt men uiteindelijk altijd verder !

regenachtig groetje ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan