Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Pfalz D.III (1/72)[DONE]

Het is mij eindelijk gelukt om de vleugels, staart en landingsgestel te plaatsen op deze resin kist.
Was niet gemakkelijk maar ik meen toch een goed resultaat bekomen te hebben.

attachment.jpg

attachment.jpg

Alles staat mooi uitgelijnd en ik hoop natuurlijk dat dit ook zo zal blijven.

attachment.jpg

en nu op weg naar het spuithok voor een laag primer.

Wordt vervolgd...
 
Dat ziet er mooi uit Erwin, op deze heerlijk kleine schaal. Veel plezier met primen, altijd een mooie stap vooruit bij een model.
 
De Pfalz heeft een laag primer gekregen (spuitbus Revell) en is bijgeschuurd.
Gisteren heb ik het achterste deel van de romp wit gespoten om vervolgens op dit wit later de rode banden aan te brengen.

attachment.jpg

Als dit zal gelukt zijn, zullen de witte en rode banden gemaskeerd worden en zal de rest van de romp in het zilver gespoten worden.

Wordt vervolgd...
 
Ik ben niet echt een vliegtuigman maar dit ziet er goed uit.
Marc s
 
Amai, bijna een jaar geleden dat ik hier nog iets aan gedaan heb.

Tijd om deze opnieuw eens naar boven te halen.
De witte verfsessie dd April 2016 en een andere van enkele dagen geleden zijn slecht uitgedraaid, het wou maar niet dekken.
Daarom opnieuw zachtjes geschuurd en deze maal een optie genomen om een grijze primer te leggen en het lijkt er op dat dit een betere keuze zal zijn, temeer omdat de hoofdkleur van dit toestel zilver zal zijn.

attachment.jpg

Nu goed laten drogen en woensdag gaan we een spuitbus zilver halen.
Deze maal niet zo zeer uit gemakzucht maar wel om reden dat ik geen goede ervaring heb met het spuiten van zilver via airbrush doch wel via spuitbus (o.a. bij de B-52).

Wordt vervolgd...
 
Moest je niet eerst een laag stof van het vliegtuigje afhalen dan :)

Zet de volg modus weer aan.
 
wat een toeval gisteren nog naar de blue max gezien en zie ik hier de update van deze terug verschijnen"toeval"ik denk het niet.Ik blijf volgen.
 
ziet er al goed uit veel kunnen we nog niet zeggen he ook hier veel succes
Marc
 
Zoals eerder vermeld, woensdag een spuitbus zilver gaan halen en ons vliegerken een zilveren jasje gegeven.

attachment.jpg

Ziet er al veel properder uit.
Nu maar hopen dat we er een mooie witte band kunnen op aanbrengen.
 
Hey,

Die ziet er goed uit, zeker te weten dat je met zilververf een ondankbare verf hebt, temeer alle oneffenheden of fouten worden eruit gehaald en tentoongesteld.... :)
Nu, deze ziet hier goed uit, dus goed geschuurd en alles vlak...., allez, de laatste loodjes wegen het zwaarst... ;)
 
Tijdje stilletjes geweest hier maar het wou maar niet lukken om de banden rond de romp aan te brengen. Denk dat ik zowat 17 pogingen ondernomen heb om ze goed te krijgen maar niets lukte.
Dus ook hier maar naar plan B en het toestel enkel voorzien van nationaliteitskentekens zoals ze uit de fabriek zouden komen en geleverd werden. Volgens mijn docu werden ze blijkbaar standaard zilver geleverd en zo op transport gesteld. Elke andere kleur en/of versiering werd te velde aangebracht.

attachment.jpg

Nog juist de decal op het roer en dan kunnen we beginnen aan de afwerking.
 
't Is apart om deze in zilver kleurstelling te zien ;)
 
Inderdaad is weer eens wat anders wat kleur betreft.
 
De eindmeet binnen de tijd niet gehaald met deze Pfalz en in het totaalbeeld heeft hij bij mij ook de eindmeet niet gehaald of slechts gedeeltelijk.

Na 2 dagen diverse pogingen om bedrading aan te brengen binnen de vleugels geef ik het op. Ik heb EZ-Line en Ushi geprobeerd alsook fijne koperdraad en alles lijkt te mislukken. Tevens zijn enkele van de struts vervormd geraakt door de warmte van de voorbije maanden.
Door de vele mislukte pogingen begin ik mij er druk om te maken en dat is niet goed voor de gezondheid.
Daarom toch maar het toestel afgewerkt door het plaatsen van wielen, staartstuk, schroef, uitlaat, benzineleiding en koelingsregelaar en hier is het resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Geen grove verwering want ik heb hem gebouwd naar een toestel dat recht uit de fabriek komt, klaar voor transport naar de eenheden.
Zoals hij nu is zal hij zijn plaats vinden op mijn vliegveld bij de andere toestellen uit WO1.
Blij dat deze van mijn werkbank is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zijn kleine vliegertjes om rigging op aan te brengen.
Heb ook het :@ meegemaakt met mijn Sopwith
Heb het eerst met rigging wire héél lang geprobeerd, en uiteindelijk heb ik dan zeer dunne koperdraad gebruikt...

Toch knap dat je deze hebt afgewerkt gekregen ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan