Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag Sergal/Mantua Mississipi 1870 - Schaal 1:50[wip]

Belgicano

Well-known member
Registered
Lid geworden
20 jan 2016
Berichten
61
Hier het bouwverslag van de Mississipi.

Momenteel is het hele geraamte van de romp gelijmd en kan ik starten met de beplanking.

Benieuwd hoe ik er dat vanaf ga brengen, want het is mijn eerste beplanking.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi ronny,

ben benieuwd na de foto, ik kan geen foto zien.
 
Ik heb lang moeten zoeken hoe een foto te plaatsen.
Maar hier bij mij staat hij er nu wel op.
 
hoi ronny, heb je je album openbaar staan of heb je het prive staan bij het maken van u album op het forum?
 
zie mijn handtekening -- hoe foto's uploaden --, klik daar maar eens op, kan u zien hoe het moet.;)
 
Werkt het nu? Ik was vergeten op "wijzigingen opslaan" te klikken...
 
ziet er alvast netjes uit, voor je de beplanking gaat aanbrengen kan je de spanten best verankeren op een stevige bouwplank, anders gaat de boel krom trekken bij het aanbrengen van de huidplanken.

alvast succes met de bouw.
vgr Marc

ps je foto staat wel in je album maar je doet nog wat verkeerd om hem zichtbaar te maken.

attachment.php
 
Ik denk dat het nu in orde is. Ik had alles gedaan zoals in de video, maar had de foto's niet verkleind.
Misschien was dat het probleem.
 
Foto zichtbaar nu?
Blijkbaar is het moeilijker een foto te plaatsen dan een schip te bouwen :D
 
foto is zichtbaar, je kan je voor 100% toeleggen op de bouw vanaf nu. :)
vgr Marc
 
Het beplanken van de romp gaat maar traag vooruit.
Veel meten, passen, afschuren, lijmen en laten drogen.

attachment.jpg

Tijdens het drogen van de lijm ondertussen aan iets anders werken zoals dit voetstuk.

attachment.jpg
 
Dat ziet er veelbelovend uit het is niet mijn ding maar we moeten alles bekijken he een steuntje uit een andere afdeling kan geen kwaad zeker ik zie dat hier vakwerk word geleverd
Grt
Marc
 
ik denk wel dat je goed bezig bent , zie het niet zo goed op de foto.
Voor alle zekerheid meld ik nog maar even omdat het zeer belangrijk is. De latjes L en R zijde afwisselend opbouwen , niet 1 zijde eerst volledig beplanken.
Ter voorkoming van kromtrekken van de romp.
mocht je klemmen te kort komen , elastiekjes met een blokje hout eronder werken ook fijn om de latjes op zijn plaats te houden tijdens het drogen.

succes , vgr Marc
 
Dank je.

Dat van die elastiekjes had ik ook al in mijn gedachten, maar niet die houten blokjes.

Met de beplanking is het inderdaad zo dat ik 1 latje per zijde toevoeg.

Wat betreft het voetstuk. In de handleiding raden ze aan om deze rood te schilderen om een beter contrast te hebben t.o.v. het schip.
Persoonlijk lijkt me vernissen een betere/mooiere optie, maar jullie meningen zijn altijd welkom.
 
als je de romp niet gaat schilderen opteer ik voor een donkerder gebeitst voetstuk.
Maar je moet eigenlijk nemen wat je zelf graag ziet, uiteindelijk ben jij degene die er straks dagelijks naar kijkt.
vgr Marc
 
Zonet ergens op het forum gevonden de vraag om bij een bouwverslag een foto bij te voegen van de doos.

attachment.jpg

Bij deze is dat dan ook gebeurd. :D
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan