Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag Sergal/Mantua Mississipi 1870 - Schaal 1:50[wip]

maar ik vind ze nogal prijzig denkelijk zijn ze bij ons goedkoper

Ja Marc, maar blijkbaar is alles veel duurder wat betreft botenbouw in de VS. :(

Die nagelduwer koste me nu in het totaal 25 dollar met verzendingskosten inbegrepen. Die verzendingskosten is enkel binnen de VS. Vandaar wordt het meegebracht naar Mexico door familie/vrienden. :laugh:

Nog even een prijsverschil wat betreft de H.M.S. Victory van Corel. In België kost die 430 euro, in de VS heb ik hem gevonden voor 790 dollar + verzendingskosten!!!
In september ben ik 3 weken in België (Turnhout) en ga ik kijken of ik hem in mijn koffer mee naar hier kan brengen.

De vorderingen aan mijn huidig project verlopen goed. De steunbalken zijn vernist en de dwarsbalken voor de reling alsook de verblijfsvertrekken zijn een eerste keer geschilderd. Ik wilde ze gisteren een tweede keer schilderen (spuiten) maar toen begon het te regenen. Drie weken in een temperatuur geleefd van 36° tot 45° en als ge dan iets buiten moet doen regent het :@
 
De meeste scheepbouwers gebruiken geen spijkers meer dacht ik, kan het mis hebben maar zoals marc al zegt is houtlijm genoeg, ik gebruik van bison de D3 of D2, de schaal met spijkers is volgens mij te groot dacht ik.
 
Voor het eerst in mijn leven een Paintbrush gebruikt.
Alhoewel het dezelfde verf is die ik heb gebruikt op het benedendek (met penseel geschilderd), lijkt het wit (met Paintbrush) op het eerste dek veel matter dan eronder.

attachment.jpg

Heb ik iets verkeerd gedaan?

Ondertussen blijf ik de steunbalken verder plaatsen. :unsure:
 
Ik weet niet welke ondergrond er onder zit daar kan verschil in zitten anders meerdere lagen leggen omdat met de A.B. spuit je wel hele dunne laagjes kan wel verschil geven
Marc
 
Ik weet niet welke ondergrond er onder zit

De ondergrond is in beide gevallen hetzelfde, nl, porie vuller.

Van de witte verf heb ik er tot nu toe al 4 lagen opgespoten.
Zou ik er nog een laag opspuiten Marc?

Groetjes, Ronny
 
Ik had nu de cabines nog 2 maal gespoten, maar het resultaat bleef bedroevend.

Als ik was begonnen met de opslagplaats en het motorcompartiment ook met een air brush te spuiten had het helemaal anders gelopen. Dan hadden de cabines er net hetzelfde uitgezien.
Dus, uiteindelijk maar besloten om die cabines dan ook maar te schilderen met penseel en ziet er nu al veel beter uit.
Cabines waren nog niet droog genoeg om er een foto van te maken.
Nog steeds een klein verschil waarneembaar, maar dat zal wel komen door het tijdsverschil tussen de verfbeurten in.
Ook de nicotine zal wel invloed hebben zeker? :)

Ondertussen al 1 zijde klaar met het plaatsen van de steunbalken...

attachment.jpg
 
Ziet er netjes uit
Kleur verschil heb je altijd als je niet alles gelijktijdig schilderd
Vcr Marc
 
Efkes niet gekeken en weeral een wereld van verschil echt de moeite om te volgen
Knap werk
Marc
 
Ik heb nu enkele verticale latjes aangebracht aan de achterzijde van de motorkamer.
Dit is echter niet volgens plan, maar vind het wel mooier.

attachment.jpg

De waterbeschermingsboeg is nu ook aangebracht.

attachment.jpg

De reling is ook klaar, al moet ik hier en daar wel wat bijschilderen. Doe ik later wel als ik de verfpot nog eens open moet maken :)

attachment.jpg

Ik kan nu het gehele eerste dek afwerken. Het zal wel even duren voor er weer foto's verschijnen.
Eerst een poort, 4 vensters, 18 deuren en 36 zonneluiken in elkaar zetten :8

attachment.jpg
 
Mooie vooruitgang. Met de plankjes achteraan is het inderdaad mooier.
 
Na mijn vakantie in België en Nederland en enkele persoonlijke werkzaamheden, eindelijk terug begonnen aan mijn bouw.
Heb ondertussen al de deurstijlen op hun plaats gelijmd en nu bezig aan de vele deuren die er nog in moeten.
Hopelijk volgen updates met foto's nu snel.
 
Juist heel je topic doorgelezen, knap werk!
Wat je zegt over kleurverschil tussen penseel en airbrush heb ik ook ondervonden met rood. Ik had de motorkap van mijn Keverke geairbrushed maar er was een klein stukje afgesprongen, dit bijwerken met penseel gaf een kleurverschil ondanks dezelfde ondergrond. Heel het stukje 'ontlakt' en terug geairbrushed.
 
Fijn je terug te mogen begroeten, succes met het bouw verslag vervolg
 
Kijk al uit naar het vervolg van dit mooie schip.

Fred
 
Dit had ik nog niet eerder gezien, een mooie rivierboot is dit.
Dit soort boten spreekt me wel aan, die vertellen een verhaal, er waren er naar het schijnt geen twee dezelfde?
Ik las ook dat je je een beetje zorgen maakt over een miniem kleurverschil tussen de diverse dekken, ik denk dat je dat best zo mag laten.
Ik denk dat ze in die tijd niet eerst het volledige schip gaan afmaken voordat ze gaan schilderen maar wel tijdens de bouw en dan lijkt me een miniem kleurverschil dus mogelijk.
Op die manier wonnen ze tijd, het schip moest dus zo snel mogelijk in de vaart genomen worden om de investeringen snel terug te verdienen want de concurrentie onderling was moordend!
Verf en beits destijds tenslotte was niet van de kwaliteit van vandaag en de productie ging slechts mondjesmaat, de ene pot kon dus lichter of donkerder zijn dan de andere.
Ik ga dit topic in ieder geval blijven volgen, heel interessant!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan