Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag Sergal/Mantua Mississipi 1870 - Schaal 1:50[wip]

Er valt net een euroke ..., Ik heb ooit zelf eens schuurpapier gebruikt om stof na te bootsen. was vormvast en is makkelijk ergens op te kleven en je kan het spuiten in elke kleur.
 
Van scheepsbouw ken ik niet veel maar om aan te vullen bij Marc bij krak of markt setje zakdoeken aan 0.75 cent en badje sterk verdunde witte lijm met dit resultaat. plooibaar en goed te bewerken.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Dank je voor alle tips.

Nog een vraagje; houtlijm verdunnen, met water of thinner?

Ik gok op water maar toch graag een bevestiging :8
 
amai zeer fijn en nauwkeurig gewerkt kga dat hier blijven volgen

:You_Rock_Emoticon:ApplausApplausApplausApplausApplaus
 
Zeker en vast met water verdunnen niet met thinner ik denk dat dat niet zal gaan
 
water en sterk verdunnen het zal een beetje zoeken zijn maar niet bang zijn om meer water dan lijm te mengen dan ophangen en laten drogen wat vrij vlug gaat grt.
 
Eerst en vooral dank aan iedereen die het beste wensten voor mijn vrouw. Alles gaat de goede kant op.

Dan nog even dat ik geprobeerd heb een tapijt te maken met een stof voor mijn trap. Dit was grandioos mislukt :( Heeft me uren gekost om alles inclusief de lijm terug te verwijderen. Daarna dan maar de bijgeleverde zelfklever geprobeerd. Maar omdat deze niet echt zelfklevend meer was, moest ik ook hier lijm gebruiken. Echter, door de lijm verloor de sticker zijn kleur en moest ik weer alles verwijderen. :|

Uiteindelijk dan maar geschilderd met acryl verf en dit is het resultaat.

attachment.jpg

Voor mezelf oogt het mooi.
NB.: Die rode blok onder de trap is plasticine om gemakkelijker te kunnen werken. :laugh:

Nu ook al een andere trap geplaatst en dan nog één te gaan.

attachment.jpg

Deze hele trap heeft me tot nu toe al veel zweet en tranen gekost. Was tot nu toe het moeilijkste gedeelte van de boot.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er in ieder geval toch goed gelukt uit.
Ga je ook de metalen houders aanbrengen die dergelijke tapijten vasthielden op de trap?
 
Goed gedaan net een echte trap zeker op de eerste foto
Marc
 
Ga je ook de metalen houders aanbrengen die dergelijke tapijten vasthielden op de trap?

Ik weet wat je bedoeld Erwin, maar nee. Die houders zitten niet bij het beslag en er staat ook niets van op het plan. Ik zou kunnen proberen om ze erop te schilderen, maar daar is mijn hand niet standvastig genoeg voor ;)
 
Waarom schilderen? Gewone koperdraad verlijmen zou toch ook kunnen?
 
Goed gedaan net een echte trap zeker op de eerste foto
Marc

Inderdaad Marc, ik vind die twee andere trappen ook niet zo geweldig.
Geen trapleuning, en ook de zijbalken kwamen onvolledig uit de doos. Stukjes afgebroken en dergelijke.

attachment.jpg

Maar, ik ben al tevreden met het resultaat tot nu toe.

Ik ben nu bezig met het afschuren en vernissen van de steunbalken tussen het basis en eerste dek.

Ik probeer zoveel mogelijk het basis dek af te werken voordat ik aan de volgende verdieping begin.

Maar eerst gaan we er hier een korte vakantie inlassen... :8
 
Geniet jij maar van je pauze, wij genieten wel van je werk.
 
toch wel knap resultaat hoor en blijf graag volgen grt.
 
Na een korte break ben ik weer terug.

Ben nog steeds bezig aan de steunbalken en nu ook aan de waterbescherming boeg begonnen.

attachment.jpg

Maar het gaat nu ook eens tijd worden om de cabines op het eerste verdiep te schilderen. Ik heb me ondertussen een air brush aangeschaft. Echter, ik heb hier nog nooit mee gewerkt :(

Iemand die hiervoor wat bruikbare tips heeft?

Verder, wil ik een spijkerduwer aanschaffen. Op Amazon.com vond ik er 2. Namelijk die van Amati (17.95 dollar) en die van Latina (15 dollar). Weet iemand welk de beste is of dat er andere en betere merken bestaan? Zijn ze in Belgie / Nederland goedkoper of duurder?

En nu, ...... verder bouwen :8
 
waarom zou je spijkers gebruiken, goede lijm is even sterk, met spijkers loop je nog eens kans dat je hout splijt.
vgr Marc
 
Om het splijten te voorkomen eerst even voorboren , spijkerduwer heb ik geen weet van ik ken het wel maar ik vind ze nogal prijzig denkelijk zijn ze bij ons goedkoper
Knap werk dat ik hier van u zie , die trap is gewoon geweldig gedaan prettig om naar te kijken
Ik kijk al uit naar de rest
Marc
 
Ik heb in het begin van mijn modelbouw ook zo'n spijkerduwer gebruikt van Amati. Ik ben er van terug gekomen, want dit liet ook altijd een afdruk achter op het hout.

Indien ik nu nagels gebruik, dan doe ik zoals Marc al boven zei, eerst voorboren. In de meeste gevallen probeer ik via rekkers of iets anders de plank te klemmen ipv nageltjes te gebruiken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan