Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag Sergal/Mantua Mississipi 1870 - Schaal 1:50[wip]

goed bezig vind ik , ga gewoon zo verder het begint er al zeer mooi uit te zien
Marc
 
Hey,

Indd, dat ziet er hier al zeer knap uit, blijkbaar een serieuze opstelling met klemmen om dat radarwiel pas te houden, goed gevonden, we volgen....;)
 
Het raderwiel is klaar om bevestigd te worden aan de boot.

Echter, ik ben van plan om daarmee te wachten zodat er meer plaats blijft om gemakkelijker te werken.

De aansturing kan nu ook al op zijn plaats bevestigd worden op de (namaak)assen in de motorkamer. Let wel, op het plan staan niet genummerde stukken die ook niet in de bouwdoos zitten.

Enige intuïtieve ideeën zijn hier wel noodzakelijk...

attachment.jpg
 
Wow ziet er gewoon knap uit , ik sta er steeds van versteld wat sommige mensen allemaal kennen en dan nog kunnen ook
tof
grt
Marc
 
amai ferm resultaat grt Pascal
 
Aan iedereen, het beste voor het nieuwe jaar. Ik heb nu na al die feestdagen toch eindelijk de tijd gevonden om nog eens een update te plaatsen.

De aandrijfassen zijn nu ook geïnstalleerd. Echter, deze zijn nog niet vastgemaakt aan het raderwiel. Het wiel wordt verwijderd, en terug op zijn plaats gezet op het einde van de bouw.

attachment.jpg

De paarden kunnen al inschepen. De stallen zijn klaar...

attachment.jpg

Ook de roeren zijn ondertussen geïnstalleerd.

attachment.jpg

Ondertussen is ook de structuur van de onderkant van het eerste dek klaar en kan op de motorkamer en opslagplaats worden bevestigd.

attachment.jpg

De cabines zijn nu ook volledig beplankt en worden nu afgeschuurd alvorens te schilderen.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het eerste dek is nu vastgelijmd.
Gisterenavond het voorste stuk gelijmd en daarnet het achterste stuk.
Het past mooi en zonder openingen. Maar ik zal pas het echte resultaat straks zien als de lijm goed is uitgedroogd en alle hulpstukken zijn weggehaald.
Enkel de achterste muur van de motorkamer heeft een kleine opening, maar, dit is een foutje van mezelf door te overdreven af te schuren.
Echter, hier moet nog een latje tegen komen zodat je daar niets meer van merkt.

attachment.jpg
 
hey , dat ziet er een beetje gek uit. ik bedoel dan die roeren.
Het lijkt wel of ze voor de schoepen zitten, vraag me af hoe goed het schip bestuurbaar was in die tijd.

Je bouw ziet er verder netjes en verzorgd uit.
 
Inderdaad Marc, die roeren zitten wel degelijk voor de schoepen.
In dit filmpje zie je toch dat de boot wel best wendbaar is.

Er zijn wel verschillende modellen gemaakt, maar over het algemeen is de structuur bij allen hetzelfde...

Groetjes.
 
Knap werk zie ik hier mooi afgewerkt
Marc
 
Het heeft weer even geduurd, maar dan hier een nieuwe post na mijn ziekenhuisopname.

Het dek is nu beplankt en vernist en is klaar om er de cabines op te plaatsen.

attachment.jpg

Ondertussen ook aan de hoofdtrap begonnen. Echter, zoals het plan het voorschrijft staat me niet echt aan.

attachment.jpg

Zoals je ziet is de achterkant open, maar de bedoeling is dat ik daar een rode zelfklever op plak dat dan het tapijt zou moeten voorstellen :$
Ik denk erover om de achterkant van de treden ook te beplanken wat mijn inzien een mooier uitzicht zal geven. Ook twijfel ik of ik wel die zelfklever ga gebruiken. Ik denk meer aan een rode doek, maar weet niet welke stof en lijm te gebruiken.

Iemand met enige tips en/of advies?

Aangezien mijn vrouw nu ook naar het hospitaal moet voor een operatie, zal het wel weer een 14tal dagen duren eer ik weer full time aan mijn boot kan werken. ^^
 
Laat ik beginnen bij jou einde, hopelijk ben je zelf volledig hersteld na je opname en is de rede voor opname van je vrouw niet te ernstig.
Al vast een spoedig herstel voor haar en dat het voor jou goed blijft gaan.

Een open of gesloten trap is natuurlijk ieder zijn goesting. Persoonlijk zou ik ook gaan voor een gesloten model, lijkt me toch wat meer, met daarop een rode loper.
Ik weet dat bij Playmobil de matten zijn vervaardigd van een soort dunne vilt , het oogt vrij realistisch vind ik. maar waar je dit kan vinden moet ik je schuldig blijven.

Verder ziet de bouw er weer perfect uit, succes met het vervolg.
vgr Marc
 
Dank je Marc.
Voor mijn vrouw is het enkel operatie aan de meniscus. Is niet echt zo'n zware operatie, maar daarna een 10tal dagen rustig aan doen en recupereren.

Ik zal eens in een speelgoedwinkel binnen springen. Dat heb ik al jaren niet meer gedaan :)
Ik weet ook niet of ze hier Playmobil hebben. Denk het wel want dat is toch een wereldwijd bekend merk dacht ik.
Ik zal er ook eens op googlen ;)
 
Beste ook van mij hier het allerbeste toegewenst een snelle genezing voor u en zeker uw vrouwke en verzorg jullie goed
Nu wat de bekleding van de trap kan je ook een oud niet pluizende doek , ik gebruik voor mijn kever 1/16 een zeer dunne T-shirt met sterk verdunde houtlijm kleven en daarna airbrushen in de gewenste kleur let wel op dat je geen doordrongen met houtlijm plekken krijgt want dat geeft door de stof blinkende vlekken
Nu ben ik juist aan het denken contactlijm kan je tegenwoordig in spuitbussen hebben en als je daar een dunne film mee spuit kan dat niet doordringen in de stof en dat kleeft enorm ik denk dat dat beter zal zijn
Of je moet trede per trede langs de onderkant vastmaken daar ziet niemand iets van he
Het zijn maar tips hoor
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan