Hoofdsponsor

1/50 Bouwverslag Sergal/Mantua Mississipi 1870 - Schaal 1:50[wip]

prachtig, fijn te zien dat je nog steeds verder doet met de bouw.
vgr Marc
 
Natuurlijk ga ik verder met de bouw Marc, ook al ben ik niet 100% tevreden met de romp.
Maar ja, ik zal het bekijken als een oefening en ik weet wat er verkeerd is gegaan. Al doende leert men.

Toch even mijn gedacht meegeven van wat ik vind van de Mantua bouwdoos.

Het hout vind ik matig tot ronduit slecht.
Plannen zijn niet echt overzichtelijk en ook de handleiding laat veel te wensen over.

Aangezien het mijn eerste bouwdoos is kan ik geen vergelijking maken met andere merken.
Voor een volgend project toch maar beter eens uitkijken naar een beter merk van bouwdozen.
 
attachment.jpg

Romp is nu helemaal afgeschuurd met een eerste maal porienvuller.

De motorkamer is ook klaar om geïnstalleerd te worden.

attachment.jpg
 
je hebt goed je best gedaan, ziet er netjes uit.
 
Wow knap werk ik ben niet zo een bootman maar als er knap werk geleverd word moet ik toch reageren
Marc
 
Het eerste dek is nu vastgelijmd op de romp en klaar voor het beplanken.

attachment.jpg

Ook de opslagplaats is klaar voor het beplanken.

attachment.jpg

Even een check-up :)

attachment.jpg
 
De romp is nu helemaal klaar voor de opbouw.

attachment.jpg

Ik dacht om de romp tweemaal de vernissen, maar blijkbaar is het al goed na een laag.

attachment.jpg
 
Knap werk.Je maakt me nieuwsgierig voor het vervolg.
Marc s
 
Strak werk hoor :wow:
Zou het toch niet beter zijn om een tweede laag vernis te geven? Kwestie van bescherming voor jaren te hebben?
 
Dank je Beyond. Ik heb al meerdere reacties gekregen om een tweede maal te vernissen. Zal een dezer dagen gebeuren.

Nog even een opmerking: Zoals je kan zien in de laatste twee foto's is hier ook al (in tegenstelling tot het plan) de twee rader wielsteunen geplaatst. Volgens het plan zou ik deze helemaal op het eind van de bouw moeten instaleren.

Dit is tegen alle logica in. Het is veel gemakkelijker werken (tenzij je babyhandjes hebt) in de motorkamer "voor" de installatie van het tweede dek. Dan kan je overal veel beter aan.

Er is nog wel meer dat tegen alle logica indruist.

Zo zouden de trappen ook moeten geplaatst worden als het schip bijna helemaal klaar is. Ze zouden zelfs geplaats moeten worden "na" het vastlijmen van de relingen!

Toch iets waar goed rekening mee moet worden gehouden.
 
je dek ziet er prachtig uit.
De bouwbeschrijving dient steeds eerst volledig gelezen te worden voor je begint, Daarna gooi je de volledige [on]logische volgorde door elkaar volgens je eigen inzicht en ervaring en tijdens het bouwen pas je deze nog eens aan omdat je merkt dat het nog niet helemaal correct is.

Je bent dus goed op weg om een prachtig schip te bouwen. :)
 
De opslagplaats is nu ook af en is samen met de motorkamer op de romp geplaatst.

attachment.jpg

Nu ga ik beginnen aan het raderwiel, zodat ik alle nodige delen op zijn juiste plaats kan zetten in de motorkamer.
 
Nee coachke,bootsman was een hond e.(kinderen van de zoutkreek).:sleep:
 
Wegens omstandigheden de laatste maanden niet veel gedaan, maar uiteindelijk weer terug.

attachment.jpg

Ik ben bezig aan het raderwiel dat ik nog niet ga monteren op het schip. Dit hou ik voor het laatst zodat het niet in de weg zit voor verdere montage.
Bedoeling is dat ik wel alles op zijn plaats kan zetten en lijmen in de motorkamer.

Wordt vervolgt...
 
indrukwekkend is dat wel mooi grt Pascal
 
Bezig met het lijmen van het raderwier. Het was niet zo gemakkelijk als ik eerst dacht.
Ik moest er lang over na denken hoe de afstand tussen de wielen te bewaren voor het lijmen kon beginnen.

attachment.jpg

Ondertussen ook begonnen met het lijmen van de plankjes op de cabines van het eerste dek.
Zo kan ik een beetje afwisselen van werk.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan