Hoofdsponsor

1/10 Gebirgs Jäger WW II [DONE]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
Ben gisteren begonnen een deel oude figuren te schilderen die ik 2e hands heb gekocht en die eigenlijk al een tijdje in mijn bezit zijn.
Ik bezit 2 Gebirgsjäger van twee verschillende merken een in wintercamouflage en een zonder.
Aangezien het wit een uitdaging vormt ben ik aan de figuur van La Meridiana begonnen.
Tegen de verwachting in lukt het vrij goed al zal het detailwerk nog wel enige uren in beslag nemen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

kritiek en voorstellen mag altijd.

Grtx Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kritiek????? Lof bedoel je, prachtig werk Jan.

Grtz Bart.
 
mooi ;) geweer is denk ik al klaar??
 
altijd een genot om zien en te leren van u al vind ik de ogen ook een beetje te fel en trekken de aandacht weg van zeer mooi geschilderd gezicht maar ikzelf ben er nog lange niet om dit resultaat te behalen grt Pascal
 
Mooi maar ook hier de opmerking van de ogen.
Verder lijkt het mij, maar het kan gezichtsbedrog zijn, als dat de loop van het geweer precies naar boven gebogen is. Misschien toch eens controleren?
 
Toch een vak apart zenne dat figuur schilderen...schitterend werk!

Grtz yves,
 
Bedankt voor de lovende woorden, is nog maar de basis.
Heb het weekend er met verbracht de ogen bij te werken en proberen de loop te rechten zonder dat ik een nieuwe moet maken.
Konstruktive kritiek en raad probeer ik altijd om te zetten, is natuurlijk niet altijd even evident.

Foto's volgen

Grtx Jan
 
Zeer mooi Jan . Heb er geen woorden voor ...

grt Nicolas
 
Volgende foto's

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voor de kepi heb ik reflective Green 850 AV Model color + Italian Tanker AV Panzer Acces + White in verschillende mixes gebruikt.
Voor de Smoke White + sterk verdunde Dark Rubber AV Panzer Acces daarna terug opgelicht met White waar ik te ver was gegaan.

Grtx Jan
 
ja de details zijn om bang van te krijgen prachtig gewoon grt pascal
 
Heb aan het wapen en de gordels nog een beetje gewerkt.
Het wapen is verschillende tonen lemon yellow model color & light rust panzer acces en burnt umber
De basis voor de leder riemen zijn de drie leather tonen van scalecolor opgelicht met dark sand model color.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Hij is bijna af, nog op zoel naar een goede oplossing voor de laatste details aan te passen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Vind hem heel geslaagd maar die fel blauwe ogen vind ik toch nog iets té opvallend hoor Jan. Persoonlijke mening hé.
 
Volmondig met Erwin eens ;)
De ogen lijken iets te opvallend blauw...

En ik denk dat de voering van de kap niet in het wit was, maar dat ben ik niet helemaal zeker??
 
Ik beschouw hem als af, elk andere poging nog iets te veranderen draait waarschijnlijk uit op een knoeiboel of opnieuw.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
tja, wat moet een mens daar nu anders op schrijven dan "prachtig ! , ik wou dat ik half zo goed was "
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan