Hoofdsponsor

1/35 Russische vluchtelingen van de firma Stalingrad [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Af en toe zou ik beter zwijgen, of gewoon nee moeten zeggen.
De bouwdoos die ik jullie wil voorstellen is van de firma Stalingrad, de afgewerkte kit heb ik tot nu toe slechts eenmaal gezien en vond ik toen persoonlijk maar zwak afgewerkt en geschildert. Van de een discussie kwam de ander en uiteindelijk ligt de kit op mijn tafel en mag ik bewijzen dat er meer kan, of ze dan bij mij op de juiste plaats is weet ik niet.

attachment.jpg

Alles wat nu volgt is mijn persoonlijke mening.

Eerste opmerking, ik vind het een dure kit gezien de afwerking en hoeveelheid stukken waarschijnlijk gerechtvaardigd maar alleen al door zijn prijs zullen de meesten naar het alternatief van Plusmodel grijpen.

attachment.jpg attachment.jpg

De kit is volledig uit resin en zuiver gegoten, de pasvorm is goed voor een kit van deze grote
de hoeveelheid onderdelen was zelfs voor mij indrukwekkend, de bouwbeschrijving dan weer zeer ontnuchterend

attachment.jpg
attachment.jpg

het verwijderen van de overtollige delen resin wordt een job op zich, de resin is niet echt hard en kan voorlopig goed met een scalpel gesneden worden.

Het paard bestaat uit 7 delen en heeft me een uur gekost, desondanks zal ik toch kleine delen moeten opvullen en bij sculpten.

Fazit na de eerste dag, mooie kit die zijn uitdaging heeft zowel wat bouw en schilderen betreft.
Persoonlijk vind ik hem zeker geen beginners kit.

PS, ik heb beloofd hem straight from the box the bouwen

wordt vervolgt, grtx Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je bent een hele uitdaging aangegaan vermoed ik, veel figuren , redelijk wat gepruts om alles in elkaar te zetten, en dan nog alles schilderen volgens jou standaard.
succes, ik ga alvast volgen.
 
Ik volg. Leuk kitje maar idd veel werk blijkbaar
 
Ziet er mij toch iets deftig uit met zeer veel mogelijkheden op schildersvlak.
Die figuren zullen bij jouw wel goed geland zijn, dat komt zeker in orde. Een paard schilderen is weer iets anders, zeker als je de nodige kleurnuances wil inbrengen maar daar heb ik ook volle vertrouwen in.

Je spreekt van een dure kit, wat is duur??? En welke schaal? Ik vermoed 1/35.
Die bouwbeschrijving ziet er volgens mij zo slecht niet uit, ik heb hier andere draken liggen om met te werken.
 
De Kit kost 110 Euro zonder verzendingskosten is schaal 1/35

Grtx Jan
 
Wow, dat is inderdaad een beetje prijzig, maar aan de andere kant, als de kwaliteit goed is...
Ik heb dit merk al meerdere keren in AFV magazine aangeprezen gezien, maar heb deze nog nooit van dichtbij gezien, en ik had ook geen idee van de prijs...
 
Zal een uitdaging worden Jan over een ding ben ik heel zeker dat deze kit in de juiste handen is terecht gekomen😉
Ik volg heel aandachtig wat jou bevindingen allemaal opleveren Jan over dit merk 😉
 
Deel 2
Totale bouwtijd 5 uur, nu volgen enkele kleine ingrepen die me nog wel wat tijd zullen kosten maar die de kit uiteindelijk ten goede zullen komen.
Zoals gezegd de pasvorm valt voor een resin kit zeer goed mee, en dit op deze schaal.
Er zijn een paar kleine luchtgaatjes en kleine naden die ik moet opvullen, maar overal gezien valt het best mee.
IK heb twee plaatsen waar de kit nit echt past, het gareel van het paard en de jongen die een beetje boven de bagage zweeft

Persoonlijk heb ik twee delen veranderd door een koperen stift te plaatsen, hierdoor bestaat de kit eigenlijk uit twee delen en is gemakkelijker te schilderen.
Sommige delen heb ik dan weer gefixeerd met secondelijm, omdat het maar een wankele bedoening was.
De teugels en riemen zal ik tijden de schilderwerken bevestigen.

Wat er overschiet, twee armen voor de sparebox, draad voor de teugels, en folie voor de riemen
attachment.jpg

een hoop verpakkingsmateriaal
attachment.jpg

een berg afval resin
attachment.jpg

De samengebouwde kit
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

De kit is mooi gemodelleerd, heb reeds meerdere kleinere kits gezien en deze waren van een goede kwaliteit.
Blijft een uitdaging, ben zelf geen ervaren bouwer met resin en was een beetje verast van de broosheid, dit materiaal laat geen veelvuldige manipulatie toe zonder af te breken. Terwijl ik dan bij figuren het soms moeilijk heb er sommige dingen af te snijden.

Als volgende volgt een beetje kneedwerk en daarna hopelijk iets betere foto's.

Grtx Jan
 
Ziet er echt goed uit Jan ben benieuw naar meer van dit mooie's..
 
Is al heel goed gekomen maar eerlijk gezegd verwonderd het mij een beetje dat je al alles samengesteld hebt i.p.v. ze deel per deel te verven.
Ik denk dat het verfwerk en de manipulatie der stukken er nu niet gemakkelijker zal op worden.
Kijk al zeker uit naar het vervolg.
 
Danny, bedankt
Erwin; de schijn bedriegt maar is inderdaad al vrij ver tezamen gebouwd.
De ervaring met dit soort kits is de pas juistheid, een geschilderd deel moeten beginnen bijvijlen of schuren gaat nog als ik moet beginnen bijvoegen wordt het meestal vrij frustrerend.
Dus bouw ik deze kits samen en schilder ze dan buiten een paar stukken.

Grtx Jan
 
Heb vandaag de weinige sinkholes en spleten opgevuld, en een beetje aan de kar toegevoegd.
Nu drogen en dan morgen in de grondverf.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Heb gisteren toch noch een beetje geschilderd, er zijn nog een paar kleinigheden die ik wil aanpassen of verbeteren.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Ja jan , wa is me dat allemaal !!! Inderdaad een duur stuk en werkelijk vele partjes om te monteren .
Had nog nooit van dit merk gehoord ,maar zo te zien is het precies toch allemaal nog goed gekomen qua in elkaar knutselen .
Ben nieuwsgierig wat voor diorama het gaat worden .

grt Nicolas
 
BTW wat is de prijs van dit kitje eigenlijk want ik vind dat de prijs op beurzen eigenlijk nog meevallen voor figuren van Stalingrad...
 
Danny, dit kitje kost 110 euro in de handel zoals de meeste grotere sets van deze firma.
de figuurtjes individueel (+/- 12euro) vallen inderdaad wel mee, als je een aangeboden kombinatie koopt loopt dit snel op.
de nieuwe set europeen refugees 6 figuren kost afhankelijk van de aanbieder tussen de 92 euro goedkoopste en 105 euro de duurste.

grtx Jan
 
Heb in alle stilte een beetje verder gepruts aan deze kit.
Heb ondertussen het paard geschilderd, de kar, de kinderen en de rommel die in de kar ligt.
Er zit hier en daar een foutje in heb ik op de foto's gezien, in het echt vind ik ze niet of heb ik ze over het hoofd gezien.
heb ook nog op sommige plaatsen een lichte glans op de foto's die ik niet direkt kan terug vinden, of er geen verklaring voor heb.
Ik hoop het bevalt jullie een beetje.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan