Hoofdsponsor

Gothic Knight - Andrea Miniatures

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Carl56

Guest
Ik zal maar eens beginnen met mijn volgende figuur, een Gothic Knight van Andrea Miniatures
in schaal 90mm.

Dit zou het eindresultaat moeten worden...



en zo ziet de doos eruit...



... en de 'handleiding'

1_IMG_02.jpg



Aangezien 80% van de figuur bestaat uit een metalen harnas is het de bedoeling gebruik
te maken van het feit dat de kit gemaakt is in white metal m.a.w. de metalen onderdelen
mooi opblinken. Eerst geprobeerd met een 'metal polish' maar dat was een miserie,
te weinig glans, bijna niet aan te brengen in de diepere delen enz...
Dan maar geprobeerd om het metaal te 'branden', of... men neme een paperclip en begint daarmee
als een gek over al de metalen delen te wrijven, resultaat was goed maar je krijgt toch
gemakkelijk strepen en het is een heidens werk :mad:. Voor kleine oppervlakten is dit te overwegen,
hier dus duidelijk niet.
Ten einde raad heb ik mijn proxxon boormachientje voorzien van een zacht rond
koperen borsteltje, voorzichtig geprobeerd en... ja hoor, een behoorlijk resultaat!

1_IMG_03.jpg


Achteraf ben ik wel zinnens een wash met smoke aan te brengen en nog een extra glanslaag (Sols Plus?)

Nog even een dryfit ter afsluiting :

1_IMG_04.jpg




Groetjes

Carl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mischien een rare tip, voor het glanzend maken van white metall is eigenlijk maar een product goed. Dat is Belgom. Dit is een potje voor chroom met een perfect resultaat. Ik heb ook eens een figuur daarmee gepolijst. Daarna een laagje blanke lak erover heen gespoten in hoogglans en ik moest mensen gewoon zweren dat het geen chroom was. In dit geval moest het figuurtje er zo uitzien. Die had ik op een bokaal geplakt voor een schilderwedstrijd. :D Moest glimmen dus, alleen dit was overdreven. :eek:

Verder is dit een werkelijk schitterend figuur. Enne helemaal mijn smaak. Ik ga deze volgen, en dan kan ik gelijk ideeen op doen voor mijn bravehard. Ook van andrea models. (maar die kilt he. en die patronen) Dat gaat dan dus met olieverf gebeuren. :D

Veel plezier iig.
 
Dit lijkt wel niet op een Huzaar,maar het wordt ongetwijfeld een huzarenstukje.

Ik denk niet dat sols plus voldoende is om echt "shiny" te zijn, of het moet zijn dat je er meerdere lagen op aanbrengt. Dit heb ik toch ergens gelezen en het resultaat op mijn Bora is bevredigend, maar toch niet 100 % naar mijn zin.

Misschien inderdaad overwegen met glanzende blanke lak zoals Rik suggereerd?

In elk geval, veel plezier ermee.
 
Dat zijn al twee dingen op mijn winkellijstje, Belgom en
Drying Retarder ;).
Wat betreft die Belgom, er zijn twee soorten 'Chrome' en 'Alu'.
Misschien is die 'Alu' beter voor mij geschikt?

Bedankt voor de tips!!!

En wat betreft die BraveHeart, ik heb enkele artikels liggen over
het schilderen van een Tartan, als je geïnteresseerd bent wil ik die wel even scannen!

Carl
 
Laatst bewerkt:
En wat betreft die BraveHeart, ik heb enkele artikels liggen over
het schilderen van een Tartan, als je geïnteresseerd bent wil ik die wel even scannen!


Wel dat heel graag, zit er al een tijdje mee in mijn maag. Ik had het beloofd om deze voor mijn vrouw te schilderen. Maar durfde het niet echt aan. Die kilt patronen zijn volgens mij echt wel moeilijk. wacko
 
En nog een kleine update :

een detail van de ruiter (die witte vlek op zijn gelaat zit er niet op)



en het paard in de primer.Eerst de metalen delen natuurlijk zo netjes mogelijk afgeplakt

1_IMG_0122.jpg


Het paard gaat eerst een acryl basislaag krijgen, met spuitpistool
uiteraard en staat dus te pronken in mijn nieuwe 'spuitcabine' (de filter
moet er nog inkomen en ook nog een draaiplateau, daar ga ik normaal
morgen mee beginnen als ik mag van mijn vrouw tenminste ;)

1_IMG_0121.jpg


Groetjes

Carl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laat maar komen, die schilderkunsten van je. Ik kijk er (alweer) naar uit.
Ik heb al veel dingen van je geleerd.
Maak je hier die howto van paarden mee?
 
Nog eens een kleine update :

Ik heb ervoor gekozen het paard in een donkerbruine-zwarte kleur te schilderen omdat ik ervan uit ga
dat de nadruk bij deze figuur moet liggen op de metalen delen?



Er moet nog redelijk veel gebeuren maar hieronder een dryfit met de ruiter...




Groetjes

Carl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:eek: Dat is niet leuk meer. Ik denk dat ik anders maar eens een andere hobby gaat kiezen.

Prachtig man.
 
Volgende update :) :



Wat is er intussen zoal gebeurt:
- de afgewerkte ridder geplaatst, inclusief zadel
- rode gespen op de bepantsering achteraan
- gouden scharnieren op de bepantsering vooraan
- gouden details een wash gegeven van burnt umber en gedrybrusht met puur goud
- de maliën een wash met ivory black en drybrush met silver
- stijgbeugels gemonteerd en ook een wash met burnt umber
- hoeven en sokken nog wat bijgewerkt, op de zwarte puntjes op de hoeven
moet nog een puntje zilver geplaatst worden (=nagels)
- staart gemonteerd (ivory black met highlights in Paynes Grey)



Nog te gebeuren:
- halsbepantsering, geeft problemen met verlijming. Het white-metal
is eigenlijk te zwaar en de lijm heeft de neiging niet goed te hechten.
- zwaard en dolk
- de teugels (zie links onderaan op de foto 1) dat is ook nog een probleempje,
het white metal is niet echt soepel genoeg,
ik ben zinnens die te maken met loodfolie, dat geeft hopelijk een meer realistisch effect.
- de hoefijzers moeten nog worden geschilderd (gunmetal).

Ik had graag een wash gezet op de metalen onderdelen om wat meer reliëf te verkrijgen
maar wash op blank metaal lukt niet, als iemand een idee heeft, graag!

En ook heb ik nog een probleempje met het grondwerk. Ofwel gebruik ik alleen
de bestaande grondplaat geschilderd in zandkleur met wat grasplukjes hier en daar
(de rand schilder ik dan satijn zwart) ofwel breid ik de grondplaats uit met gips
en wat meer gras en wat steenslag enz... ideeën altijd welkom :)

Groetjes

Carl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had graag een wash gezet op de metalen onderdelen om wat meer reliëf te verkrijgen
maar wash op blank metaal lukt niet, als iemand een idee heeft, graag!
Wat je zou kunnen proberen is met inkt van Warhammer een wasch aan te brengen. Dit is op waterbasis. Dat pakt wel voor zover ik gezien heb.

en wat meer gras en wat steenslag enz... ideeën altijd welkom
Omdat het een stand allone figuur is zou ik de sokkel niet te druk maken. Dat haalt de aandacht van het figuur weg. Je focust dan op de ondergrond. Dus ik zou het dan ook sober houden qua kleurgebruik.
 
Huh, ik weet echt niet wat zeggen........
 
Wat je zou kunnen proberen is met inkt van Warhammer een wasch aan te brengen. Dit is op waterbasis. Dat pakt wel voor zover ik gezien heb.


Omdat het een stand allone figuur is zou ik de sokkel niet te druk maken. Dat haalt de aandacht van het figuur weg. Je focust dan op de ondergrond. Dus ik zou het dan ook sober houden qua kleurgebruik.

Ik had ook al geprobeerd met een inkt van Citadel maar lukken...niet echt. :mad:

Wat betreft de grondplaat had ik eigenlijk ook hetzelfde idee, dus ik ga het simpel houden :D.

Bedankt voor de feedback!

Groetjes

Carl
 
Wat is dan het resultaat van de inkt?


Ja, hier ben ik eingelijk ook wel benieuwd naar.
De eerste keer dat ik inkt heb gebruikt (op mijn Warhammer Spiders) had ik ook allesbehalve een deftig resultaat. Het is weer zoals gewoonlijk: "oefening baart kunst"".

En ik ben ervan overtuigd, dat wanneer jij een beetje tijd investeerd in het oefenen, het resultaat zeker kunst zal worden.
 
Wat is dan het resultaat van de inkt?

Het polijsten van dat blank metaal heeft tot gevolg dat de inkt zich gewoon volledig verzamelt
op het laagste/diepste punt en daar een mooi poeltje vormt zonder ook maar
het minste spoor achter te laten op de rest. Voor de maliën was dat geen probleem omdat
dat eigenlijk gewoon allemaal putjes zijn waar de inkt toch niet weg kan.
En wanneer ik een dikkere wash gebruik resulteert zich dat in onregelmatige vlekken met
een veel te harde overgang tussen wash en metaal. Ik zal nog eens wat pogingen doen met
een andere consistentie en zien wat dat geeft.

Groetjes

Carl
 
Wat je zou kunnnen proberen is het er op te deppen met een doekje. Dus wanneer je de verf verdunt op een bordje of iets legt en dan met een doekje oneemt, deze eerst afdept op een bv een papiertje tot het resultaat van afgifte gewenst is. En dan op het figuurtje deppen. Het heeft dan geen kans om weg te lopen naar een ander punt. Daarna zul je het waarschijnlijk wel moeten sealen.

Het is maar een idee. :D
 
Wat je zou kunnnen proberen is het er op te deppen met een doekje. Dus wanneer je de verf verdunt op een bordje of iets legt en dan met een doekje oneemt, deze eerst afdept op een bv een papiertje tot het resultaat van afgifte gewenst is. En dan op het figuurtje deppen. Het heeft dan geen kans om weg te lopen naar een ander punt. Daarna zul je het waarschijnlijk wel moeten sealen.

Het is maar een idee. :D


Rik,

Waar blijf jij de ideeën toch halen?
Dat lijkt me inderdaad een goede oplossing.
 
Ik heb heel wat afgeknutseld in mijn leven. Dat geeft wel een voorsprongetje. Maar vaak is het gewoon uitproberen. :D

Daarbij ben ik nog steeds benieuwd of dit gaat lukken. ;)
 
Carl, wil je aub zo geen mooie foto's meer plaatsen?
Mijn mond is hier van pure verbazing op m'n klavier gedonderd.

Wat je hier neerzet is gewoonweg schitterend!


Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan