Hoofdsponsor

1/24 Bugatti T50 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Stef-70

Well-known member
Registered
Lid geworden
30 dec 2015
Berichten
139
Hallo,

Nieuw op het forum zijnde effe posten waar ik momenteel mee bezig ben, is helaas wel bijna klaar, maar goed dat is geen reden om niets te tonen, meteen ook een goede test of ik het goed begrepen heb hoe foto's up te loaden.
Let wel, daar het een herstart is van een oude hobby, zal het nog geen juweeltje zijn zoals bij velen onder jullie, maar de basic bouw zoals aangegeven bij het bijhorende plan.
Volgende modelletjes wil ik naar een hoger niveau tillen zoals jullie.

De Bugatti T50

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Een pracht van een kit.Stef ....:8...en eigenlijk een mooie kit om terug mee te beginnen ,ga je zeker volgen in dit topic;););)
 
Hoi dank je spaander, is inderdaad een zeer mooie kit om terug mee te starten.
Bij deze enkele foto's van het chassis.

Voorzijde met bladveren:
attachment.jpg

Achterzijde met bladveren:
attachment.jpg

Totaalbeeldje:
attachment.jpg
 
Enkele sfeerbeelden van een motor uit lang vervlogen tijden:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Een goede start genomen ;)

Misschien een idee om je bladveren iets roestbruin te schilderen?
Op die manier breek je een beetje het zwart van het chassis ;)
Motor ziet er goed uit..
 
Hoi beyond, dat zou inderdaad een heel mooi effect geven, helaas zit de kit bijna helemaal in elkaar en heb ik nog geen ervaring met het hoe of wat over de weathering effecten, dewelke ik zeker zou willen aanleren mede door de kennis van de meer ervaren bouwers die deze handeling toepassen. Ben helaas veeeeeeeellllsss te laat op dit forum beland, anders had ie er zeker helemaal anders uit gezien.
 
Nog een stapje verder:

vooras, remschijven en radiator toegevoegd

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Volgende stap, ja sorry dat het zo vlug volgt, maar zoals ik eerder vermelde is de kit zo goed als klaar maar wil ik jullie niet onthouden van de foto's en plaats ze opeenvolgend, opbouwende kritiek of reacties worden zeker geapprecieerd, ik kan er enkel maar uit leren. Als het niet slecht (bijna goed ;) ) is mag het natuurlijk ook gezegd worden, lol.

Motor op chassi gebouwd:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Yep hier ben ik weer, voel me net een stalker.
Next Step,

Wielen, Aandrijfas en Uitlaat aangebracht:

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ja natuurlijk daar is hij weer ;)
Next

Close Up van het dashbordje, simpel en zonder veel fantasietjes errond zoals gekend in de jaren 30, vind het chroomradje errond wel mooi staan
attachment.jpg

Schutbord tussen de motor en passagiersruimte
attachment.jpg
 
Zo dat was het voor vandaag, heb wel nog foto's van de volgende stappen, maar wil niet overkomen als de lastige opdringerige nieuweling, dus hou ik die om morgen of overmorgen te plaatsen.
Grtz, Stef
 
Gelukkig heb je mooie foto's genomen van de bouw, en kunnen wij op deze manier toch meegenieten ;)
 
Dat heb gelukkig wel gedaan ja, niet dat ik op het oog had op een forum terecht te komen, maar vond het leuk om ze te hebben om zo zelf de bouw nadien nog eens te kunnen zien, en mezelf te kunnen betrappen of fouten.
Maar is inderdaad nog leuker om ze te delen met mede hobyisten. :$
 
De T.50 een van de mooiste die Bugatti produceerde vind ik,het ziet er al goed uit zover.Hun verings systeem was schitterend en zie je terug komen op de meeste van hun wagens uit die tijd. Eentje om te volgen hier,en lastig ...opdringerig... welneen we houden nu eenmaal van foto's :)
 
Hallo,
Eerst en vooral een happy 2016 en een goede gezondheid gewenst aan allen en jullie familie en ook niet te vergeten veel bouwplezier.
En dan bij deze nog even een updatje over de Bugatti:

Enkele beelden van de cockpit, helaas heb ik de tuusenstapen ervan niet gefotografeerd, waardoor ik dan maar
een paar foto's genomen heb door de raampjes heen.
Zelf vind ik de geverfde randjes rond de ramen niet echt geslaagd, had ze beter afgeplakt alvorens ze te verven denk ik.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dan nu nog de fotootjes van hoe hij er tot nog toe bijstaat.

Onderste deel + cockpit gemonteerd op het chassis.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dank je,
maar iets zegt me dat hij later weer uit elkaar gaat om te verbeteren, motor wat meer detailleren, met de AB spuiten ipv te borstelen, en misschien wat verouderen, maar eerst afwerken, effe op de kast laten pronken en een leuk nieuw projectje :P zoeken om mij wat meer op toe te leggen en ervaring op te doen.
Stef.
 
Effe een Update van de Bugatti.

Zo stond hij er op de laatste post bij
attachment.jpg

De headlights klaar om te assembleren, de glaasjes wat bijgekleurd met transparent geel, geeft net dat ietsje meer tegenover de zwarte radiator
attachment.jpg

En hier staan ze erop, motorkap ook gemonteerd, heb ervoor gekozen om 1 kant open te laten staan, zo kan je de motor binnenin zien.
attachment.jpg
 
Bij deze de laatste post met sfeerfoto's van de afgewerkte Bugatti, die een tijdje op de kast zal doorbrengen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Mean gangsterface heeft hij wel vind ik.
attachment.jpg

Zo vrienden dit was het bouwverslag van Mijn Bugatti T50 "1930"
Hopelijk vinden jullie hem wat, reacties ( zowel negatief als posititef ) zijn altijd welkom.

En nu maar op zoek naar een nieuwe build, internet wat afschuimen om te kijken of ik wat leuks kan vinden, of als iemand iets weet liggen mag je het ook altijd laten weten.

Grtz, Stef
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan