Hoofdsponsor

1/35 Raptors in the kitchen [wip]

StevenVD

Well-known member
Registered
Lid geworden
12 jul 2012
Berichten
4.278
Dit topic had ik al een paar dagen geleden voorspeld, ik ben er nu maar aan begonnen na de verschillende leuke aanmoedigingen.

http://www.modelbouwen.be/threads/13771-Raptors-in-the-kitchen

attachment.jpg

Dit is uw dagelijkse plasticplaatjesleverancier toen hij nog werkzaam was bij de afdeling Paleontologie van het KBIN. De onderdeeltjes waren toen iets groter dan in dit project van toepassing is. Ik ga een tipje van de sluier oplichten van wat ik al een paar jaar in het vooruitzicht had. Ik hoef waarschijnlijk de volgende movie still niet meer te identificeren:

attachment.jpg

Toen ik een tijd geleden bij Sturmtiger in Tienen door de achterkamertjes aan het struinen was, zag ik het Tamiya-kitje "Velociraptors pack of six" liggen.

attachment.jpg

Dit zijn twee sprues met drie raptors die door uitwisseling van ledematen in zes verschillende dieren veranderd kunnen worden. Om de scène uit de film na te maken, had ik twee realistische exemplaren nodig in verschillende houdingen, dat was al geen probleem meer. Ik miste echter nog een menselijke figuur. Het was helemaal niet duidelijk welke schaal er nodig was om de film te benaderen, want daarin worden de dino's niet met de correcte schofthoogte gepresenteerd, kwestie van als tegenstander meer indruk te maken dan een uitgeklede kalkoen. Op BSMC vond ik naar mijn idee de correcte figuur. Het gaat blijkbaar wel om een recast van een kitje van Doug's, waarvan ik het origineel echter nooit heb gezien. De kit zal een beetje verbouwd moeten worden voor de juiste zit-houding.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het meubilair zou ik dan maken uit aluminiumplaat. Om de juiste sfeer te krijgen en te verzekeren dat je alleen kijkt vanuit de gewenste hoek, is het misschien aangewezen er een kijkdoos van te maken.

Ondertussen zijn de werkzaamheden gestart. Eerst nog even de kit bekijken.

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

Ik besloot de twee exemplaren rechts onderaan te maken. De onderdelen waren wat moeilijk te vewijderen uit het gietraam, dus deed ik dat maar met een zaagje. Er was maar weinig opruimwerk. Al snel lagen de twee schobbejakken te drogen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu moet ik maar eens op zoek naar het grondplan, als dat al bestaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey StevenVD: hier een klein hulpje alvast,heb je meteen al een idee.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Echte platte gronden vind je er niet van,heb hier zitten zoeken meer dan een half uur.
Dit is het beste wat ik voor je kan doen ;) Alvast veel moed en succes.
 
Laatst bewerkt:
Succes man. Ben benieuwd naar het resultaat.
Het is eens iets anders. Ik volg.
 
Doomwad, bedankt voor die plaatjes, ik zal ze afdrukken om er mijn scratchwerk op te baseren. De filmstudio's waren van Universal, studio 24. Buzzy, bedankt voor de aanmoediging!
 
De dino's moesten wel nog geplamuurd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna konden ze in de primer.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan was het echter tijd om het feestje te starten.

attachment.jpg
 
mooie start steven en ziet er goed uit hoor ben benieuwt naar het vervolg
 
Laatste foto is wel leuk :laugh:
Dino's zien er al goed uit, nu nog wat kleur er op ;)
 
Steven prachtig , even iets anders doen , het zijn afschuwelijke dieren maar toch zeer fascinerend , met afschuwelijk bedoel ik dat het alles verslindende monsters waren rap en gevaarlijk en toch voel ik sympathiek voor deze intelligente dieren want naar het schijnt waren dat bij de slimste dieren in die tijd
ik ga dit wel volgen en leuk vinden , zal er waarschijnlijk nooit zelf aan beginnen maar geniet er toch van
Marc
 
Bedankt voor jullie support, vandaag hebben de dino's geprofiteerd van de Churchills om hun eerste kleurtje te krijgen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ga hier later waarschijnlijk nog streepjes op zetten en ze dan wat groener filteren.
 
fantastisch , ik heb 1 wens die nooit in vervulling zal gaan en dat is dat ik de kleuren zal kunnen kennen zoals jullie dat zien dan zou ik me ook aan zoiets kunnen wagen daarom blijf ik zo bij de auto's in gewone kleuren die ik ken en mooi vind , ik heb er geen last van want ik zie de kleuren op mijn manier maar jullie zien het toch nog anders dan ik denk ik zeker bij het kleuren en bijeen zetten van de kleuren
niettemin geniet ik er zo ook van
Weer tof werk Steven
Marc
 
De pre-historie heeft mij altijd al gefascineerd, ik ben toch echt niet van deze wereld.
Ik wist niet eens dat er bouwpakketten van die beesten bestonden.
 
De pre-historie heeft mij altijd al gefascineerd, ik ben toch echt niet van deze wereld.
Ik wist niet eens dat er bouwpakketten van die beesten bestonden.
Revell heeft ondertussen al een heel assortiment ... :)
 
Ik heb helaas nog geen update hierover, twee andere modellen houden me aan de tafel gekluisterd. De reeks van Revell is een rebox van oude Aurora-modellen, volgens mij vooral op jeugdige bouwers gericht.
 
Het heeft even geduurd maar vandaag steken ze weer de kop op.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
heel origineel idee in alle geval, de dino's zien er al mooi uit
 
Bedankt, Hondafan, ik heb nu ook de figuur een dryfit gegeven. Het is een mengeling van beide figuren uit het kitje en ik heb er ook in moeten snijden om de houding te veranderen van lopend naar zittend.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik zal nog een loshangend hemd moeten fabriceren en dan kan ook de andere arm er aan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan