Hoofdsponsor

1/35 Raptors in the kitchen [wip]

Nog even doorgewerkt aan Tim.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Die is klaar voor de matte lak. Ook weer een take geschoten:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knap Steven echt ik vind het prachtig
Ik zie dat jij ook met de achterkant van een fotokader werkt is gemakkelijk anders word het toch weggegooid he
Telkens ik hier naar kijk beleef ik een flash-back uit de film dus beste vriend het ziet er goed uit
Marc
 
Bedankt. Ik ga nog een kleiner kadertje moeten zoeken zodat ik geen extra kast moet bijmaken.
 
Vandaag heb ik een studie gedaan over de rekwisieten die op het werkblad moesten komen te liggen. Dat kon niet moeilijk zijn toch, gewoon even de scène afspelen en kijken wat er ligt? Ik vond al een plaatje op Wikipedia van de keukenset uit de film.

attachment.jpg

Hier een detail ervan:

attachment.jpg

Er staat dus in de scène een rij tafels met potten en pannen waar de raptors op springen en dan een rij met een vleessnijmachine, een oventje voor frikandelbroodjes en een houten plank. Op deze foto ligt die plank echter aan het uiteinde van de tafel met potten en pannen.

In de filmscène gebeuren er echter een aantal slordigheden. Eerst zie je hoe een dino de vleessnijmachine passeert om naar links toe te lopen waar Tim zich achter deze kast verbergt. Op de voorgrond het oventje op de rand van de voorlaatste tafel.

attachment.jpg

attachment.jpg

De eerder getoonde scène met de lepel toont de houten plank aan het uiteinde. Daar staat nu nog niks op. De vleessnijder is wel plots genaderd en 90 graden gedraaid. Het kan geen tweede exemplaar zijn, die was niet te zien op de overzichtsfoto en ook niet op de vorige foto. Waarschijnlijk was dit nodig om de arm van de acteur te verbergen die de staart van de dinosaurus moest bewegen. Die acteurshand zou zelfs even te zien zijn tijdens het binnenkomen van de dino's in de keuken. Het oventje is nu spoorloos. De volgende take toont de dino die aan het uiteinde gekomen is en opschrikt van een afleidingsmanoeuvre. Je ziet nog steeds de vleessnijder.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan volgt er een take waar je terug de houten plank ziet, maar dan nu met plotseling een strategisch geplaatst stel pannen zodat die er afgelopen kunnen worden door de raptor. De vleessnijder is opgeschoven naar de plek waar het oventje stond een paar takes eerder.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik moest dus kiezen welke elementen ik in het diorama plaatste. Voorlopig heb ik de plank nagemaakt uit een houten stokje, ik zoek nog een methode om een dunwandig potje te fabriceren. Ik heb ook een kleiner kadertje gevonden in de kringloopwinkel.

attachment.jpg
 
Nog eventjes snel een vloertje getegeld met styreen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
plezant als je in alles thuis bent weeral knap bezig Steven en volg je werken graag grt
 
Bedankt, het is even rust nu want de vloer is in de grijze primer gezet. Die mag niet meer plakken voor ik ermee verder ga.
 
attachment.jpg

De primer was touch-dry geworden. De dunne stroken zijn dan Tamiya NAVO-bruin gespoten. Ik heb daarna Tamiya-tape gebruikt om ze af te plakken. Zo kon de rest Gunze Off-white gespoten worden. Dit is echter te haastig gebeurd.

attachment.jpg

Bij het weghalen van de tape ging het mis, het bruin werd hier en daar volledig gestript. Dit had ik met Tamiya nog niet meegemaakt, maar het is wel zo dat deze primer een satijnglans heeft. Dat kan mee de oorzaak geweest zijn van het gebrek aan grip.

attachment.jpg

Ik besloot om dit maar meteen te repareren. Het wit was wat teveel werk om nu alles te gaan strippen.

attachment.jpg

Zo ziet het er nu uit. Het bruin niet overal even dekkend, dat was moeilijk te zien tijdens het spuiten.

attachment.jpg

Dit vulstukje is gemaakt uit parketisolatie gelijmd met houtlijm en past in het kader.

attachment.jpg

Nog even zonder dat stukje deed ik deze nieuwe dryfit. De dino's waren eerst met kneedgom gezet maar die bleek nefast voor de glanslaag. Daarom zijn ze nu los geplaatst. Morgen eerst een laagje p+ leggen en voegen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Aan twee kanten heb ik de stenen wat te kort afgeknipt maar ik heb geen zin om het kadertje in te korten.
 
Bedankt, Hondafan!

attachment.jpg

Het is niet geworden wat ik in gedachten had, namelijk een spiegelgladde vloer. Ik had eerst een laagje P+ gelegd omdat ik nog voegwerken zou moeten gaan doen en daar zou wrijving aan te pas komen. Vreemd genoeg had dit een schadelijk effect op de bovenlaag. De witte verf begon te craqueleren. Schijnbaar is deze primer zo glad dat de Gunzeverf er weinig vat op krijgt. Dit was niet zo dramatisch op zich als ik een oud keramisch oppervlak had willen namaken zoals bijvoorbeeld een vervallen badkamer. De vloer in de keuken was echter net aangelegd. Ik besloot om eerst het voegwerk aan te vatten en deed een poging met houtlijm. Daarbij legde ik een dikke laag en streek dat dan met een oud scalpel af. Daarna verdunde ik met water de lijm die op de tegels gekomen was. Bij droging was er weinig effect op de voegen. Daarna heb ik hetzelfde met plaaster gedaan. Dat gaf een beter resultaat maar sommige voegen waren niet diep genoeg. Die heb ik dan met verf wit geschilderd. Het plaaster bleef hier en daar vrij hardnekkig zitten. Probeerde ik het er af te krabben, dan ging ik door de Gunzeverf heen, alweer een gevolg van de foute primer. Het grijs dat tevoorschijn kwam is dan met verf bijgepenseeld.

Nu kwam het moment waarop ik de glazuurlaag moest leggen. Ik heb het hele huis afgezocht naar mijn Vallejo Still Water, waarmee ik het terug vlak had kunnen trekken. Morgen vind ik die flacon waarschijnlijk. Helaas heb ik het dan maar geprobeerd met the next best thing, Talens glansvernis. Dat was al redelijk dik geworden, dus heb ik er een scheut benzine bij gegoten. Daar werd het iets vloeiender van, maar je bleef het kwastgebeuren er in zien, ook toen ik met benzine op het stuk zelf verdunde. Toen ik zag dat het bruin daar begon in op te lossen, hield ik daarmee op. Nu denk ik niet dat men op het vloertje gaat fixeren bij het bekijken van het diorama, dus kan het er nog mee door. De volgende keer zou ik waarschijnlijk de tegelvloer toch in één stuk proberen te maken, zodat het voegwerk niet nodig is.
 
inderdaad, ik denk eens het gevuld gaat zijnm dat het niet zo hard gaat opvallen, maar het is inderdaad wel jammer natuurlijk.
Misschien toch nog proberen met een laagje still water als je hem vinden kan?
 
Het probleem met dit vernis is dat het zeker een week gaat moeten uitluchten voor er terug een acryllaag op kan komen, want dit idee had ik ook al gehad. Maar ik ga de scène toch maar afwerken morgen. Het is overigens daarna nog steeds mogelijk er een laagje op te leggen omdat het Still Water zichzelf nivelleert.
 
Eerst even deze post om nog iets over de finale constructiemethode te zeggen. De tafel en de dino's zijn met behulp van pinnetjes in de bodemplaat geprikt.

attachment.jpg

Voor de figuur had ik het pinnetje al ingeboord, maar de plaatsing ervan was zo exact bepaald dat de figuur niet op de juiste plek neerkwam. Ik besloot dus om daar de pin uit te halen en hem met contactlijm vast te kleven.Dat is beter dan secondelijm, want de bodemplaat is maar een plaatje van dun styreen en kan dus wat plooien als je het oppakt. De contactlijm kan die spanningen beter aan dan secondelijm. Ik heb ook nog een mes naast het hakblok gelegd en een pannetje gevijld uit een mootje van een aluminiumbuis. Dan gaan we nu naar de eindfoto's...


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nog eentje met flash om Tim's gezicht te kunnen zien:

attachment.jpg
 
Awel se, dat ziet er niet slecht uit, helemaal niet zelfs.
1 kleine muggenzifterige opmerking, als Tim zijn hand bebloed is, horen er dan geen kleine bloedveegjes naast zijn hand?
 
Maakt eigenlijk niet uit wat in je handen komt Steven je maakt er altijd wel een topperke van..!

P.S:trouwens eerder in je topic schitterende Chameleon...ooit wil ik deze ook..

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan