Hoofdsponsor

1/35 Raptors in the kitchen [wip]

netjeuuuuus
ben echt wel benieuwd naar het eindresultaat
ik was 12 jaar toen deze film uit kwam dus ben hier mee opgegroeid :D
 
hé das een leuk figuurtje, van welk merk en schaal is dit???
 
Komt goed! Leuk bedacht... benieuwd naar meer.. kleur van de raptors is geslaagd!
 
Heel mooi figuurtje, juist jammer dat die broekspijpen bij figuurtjes met een korte broek altijd zo irreëel overkomen.
Misschien war uithollen rond het been?
 
Ik denk wel dat het in orde zal komen , Steven kennende laat hij niks aan het toeval over
Verder ziet het er gewoon goed uit ik ken de scene ook zeer goed uit de film
Grt
Marc
 
Bedankt voor de commentaar. Eerst wil ik jullie deze foto's van onze nieuwe dinosaurus niet onthouden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu een korte how-to om een keukenkast ineen te zetten, zonder in een toonloos West-Vlaams te vervallen.

attachment.jpg

Eerst een tafelblad van 55 op 24 mm met aangeplooide rand van 4 mm. Er zijn ook vier buizen gesneden van 2 mm doormeter, 26 mm lang.

attachment.jpg

Deze profielen van 50 op 10 mm zijn in een u geplooid. Er zit een lijmrand aan. De gaten zijn 2 mm.

attachment.jpg

Dit is de zijwand met de plooiranden op getekend. Tijdens het plooien bleken er nog stukken af te vallen. Onderaan heb je de bodem, die ik wat verhoogd heb door een tussenstrookje van 2 mm te voorzien.

attachment.jpg

De plaat is nu geplooid en rond de buizen geschoven, die al in de profielen pasten die onderaan het blad gekleefd zijn. Dat alles met roze Zap. Nu nog even ensceneren zodat jullie de afmetingen kunnen beoordelen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb de figuur een hand met gestrekte vingers gegeven door er stukjes styreen voor te snijden. De vest is van flessenlood, een kant krijg ik wat moeilijk in model. De broekspijpen zijn op aanvraag wat uitgehold al ging dit niet zo diep.
 
Leuke chameleon heb je daar.
Ik heb er ook nog enkele gehad.
Verzorg hem maar goed, zijn leuke beestjes.

Wat je setups betreft, looking good.
Je tafel ziet er net echt uit, en het hemd met dat lood is heel slim gedacht
 
Alles van de hand van Steven is altijd knap zonder meer , ook hier zet de meester ( 1 van de vele die wij hier hebben ) een prachtstukje neer
1 opmerking en deze is echt te verwaarlozen de rand van het blad is aan de forse kant maar doet zeker geen afbreuk aan het geheel
Steven gijnzijt ne krak ( zoals ze in Antwerpen zeggen )
Marc
 
Fantastisch dat je direct metaalplaat gebruikt hebt. Geen nood tot schilderen, het is zoals echt keukenmateriaal.
 
Steven wat een prachtig werk die tafel :ohmy::ohmy:.....zo een mooi plooiwerk ..heb je dit handmatig gedaan want zo een resultaat..je zou denken dat het met een plooibank is gedaan .gewoon toppie man echt fijn werk ;););)
 
Bedankt voor de leuke reacties. De rand had ik te laat opgemerkt, op de ene foto leek hij breder. Ik moet dat wel aanpassen, anders gaat het keukengerei aan de haakjes te laag komen. Ik ga de plaat inderdaad niet schilderen. Misschien zal dat wel nodig zijn met sommige stukken keukengerei als er lijm aan te pas komt. De gebruikte plooitoestellen zijn die van Trumpeter en"The Bug", maar zelfs die eerste moest eenmaal voorzien worden van een metalen lineaal om voldoende ruimte te creëren voor de bodemplaat.
 
attachment.jpg

Het tafelblad is hier losgemaakt om de rand te versmallen naar 2 mm.

attachment.jpg

We gaan nu een set lepels en vorken maken. Eerst wordt er met een rivettang een put gemaakt en daar wordt een puntje aan geduwd met de steel van een penseel.

attachment.jpg

Met een boor wordt het folie op een zakdoek aangewreven langs een lineaal, daar waar de steel komt. Dit gebeurt nog voor de lepel uitgesneden is want dit zou de steel anders vernielen.

attachment.jpg

Na het uitsnijden wordt de steel gebogen op het boortje.

attachment.jpg

Op de juiste lengte wordt een gat geboord.

attachment.jpg

Zo wordt een set gemaakt van zeven stuks, ik heb er nu al drie.

attachment.jpg

De figuur heeft een verband rond de handen gekregen en is dan Armypainter Chaotic Red gespoten. Dit omdat bruin de hoofdkleur wordt.
 
Nog een update met het gereedschap ook op de set. Het hangt aan haakjes van koperdraad die Tamiya Silver gekwast zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
en ge moet het nog kunnen ook he want wat ik hier zie man man wat een afwerking
Knap
Marc
 
Bedankt voor de toffe reacties. Vandaag heb ik de airbrush en de AK Interactive wash voor NAVO 3-tone bovengehaald.

attachment.jpg

De figuur is na het schilderen van de huidskleur en het gestreepte t-shirt gemaskeerd met kneedgom. Het moest in deze volgorde omdat het hemd niet te maskeren is.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ontdekte op het laatste nippertje nog dat het eigenlijk een blauw hemd is met veel modder er op. Het t-shirt had ook een lastig patroon waarbij eerst zwarte en dan daarover lichtgroene lijntjes gezet werden.

attachment.jpg

Hier zijn de dino's in de wash gezet, ik had de klauwen en de kop al bijgeschilderd met het penseel.

attachment.jpg

attachment.jpg

Als de matte lak hier over gegaan is, komen de details zoals de raptorogen nog. Maar ook de keuken is nog niet af, ik vrees dat er nog een vleessnijmachine binnen de foto valt.
 
Een mooi stukje vakwerk wat je hier aan het maken bent.Ik weet niet of het aan de foto ligt....maar ik vind zijn arm met verband een beetje onnatuurlijk.
Net of zijn elleboog aan de binnenkant van zijn arm zit.
Verder ga zo door dit is een leuk bedacht onderwerp.
 
Bij die arm moest er een stukje tussen gezet worden, hij stond eerst in een hoek van 90 graden. Daarna is dat nog verschillende keren losgekomen. Dat geeft wat littekenvorming maar hier zit eigenlijk wel een spier, de zogenaamde brachio-radialis (heb ik ook net even opgezocht). Vandaar dat ik blij ben dat hij er na de maskering nog aan wilde blijven hangen.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan