Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Flak 38

BUZZY10719

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 aug 2012
Berichten
2.331
Hey de mannen en ook vrouwen.
Net als de dochter heb ik beslist om ook mee te doen aan de weekbuild.
Even in de voorraad gedoken om een kit te zoeken en ben uiteindelijk op een recent aangekochte kit uit gekomen.
De Flak 38 van Tumpetter.
Hier dan de start.

De boxart:

20151225_233525_zps3ngnkkev.jpg

Voorbeeld uit de instructies:

20151225_233548_zpsp4ymsao5.jpg

De huidige stand van zaken:

20151225_233625_zpsdnjlv8xa.jpg
 
Word ook best een uitdaging vind ik,veel plezier en succes ermee.
 
Bedankt man. Zal inderdaad een uitdaging zijn, er zit PE bij en daar heb ik nog niet zo echt veel ervaring mee.
We zullen wel zien e waar we uitkomen.
Per slot is het belangrijkste dat we plezier beleven e aan het bouwen.
 
Veel plezier ermee.
Leuk dat je nog mee doet.
 
Och wat vind ik nu tof dat vader de dochter aanmoedigt en andersom ook daar doen jullie het toch voor he ? dat raakt me echt ik meen dat
Leuk ik ga jullie volgenn
Marc
 
mie toe....................................
 
Bedankt allen voor de complimenten en de steun.
@coachken: het is inderdaad leuk om samen met de dochter te bouwen.

Hier de vorderingen van vandaag tot nu toe.
Ben begonnen met een beetje PE.
Hier heb ik nog niet echt ervaring mee maar moesten het toch proberen e anders had ik een probleem met deze kit.

Ik heb voor de optie gekozen om te solderen.
Hier de achterkant van de munitieopslag van de flak.

20151226_142931_zpsvyoha28g.jpg

Hier het zichtbare.

20151226_142913_zpsfttrcehx.jpg

De foto geeft een kleine vervorming, men zou denken dat de tussenschotten schuin zitten maar ze zitten allemaal mooi gelijk en recht.
Deze heb ik 2 keer moeten maken.

Hier een dry-fit van de huidige stand van zaken.

20151226_143039_zpsoqldk9w4.jpg
 
sdfkkjskngSchittereeeeeeeeeeeeeennnnd!! wow net werk zeg Buzzy.
 
Dan is het toch goed gelukt met de PE.
 
Bedankt met de complimenten mannen. Dat motiveert om verder te doen.
Ben blij dat het PE-werk jullie aanstaat.
Heb dan nog wat verder gedaan en met dit resultaat stop ik er vandaag mee.

20151227_004002_zpsxqwosfzz.jpg

Ik weet niet of ik morgen ga tijd vinden om verder te werken maar ik kom zeker eens piepen in de late avond.
In de voormiddag moet ik het een en ander klaar leggen en zoeken om in de namiddag met de vogels bezig te zijn.
De valkenier waar wij de opleiding volgen organiseert morgen een wandeling met de vogels voor leken en wij gaan ook mee om wat te helpen en om ook van het schitterende winterweer te genieten met onze vogels.
 
Werner ach ja , een kleine vervorming van het ene munitierek ..... een bluts en vervorming zal zeker zichtbaar geweest zijn na enige tijd van intens gebruik te velde !
In ieder geval fraai werk je PE onderdelen , en dit voor niet veel ervaring te hebben :)
Schiet goed op de bouw.
 
De werken schieten inderdaad goed op tot nu toe. Nu zal het wat vertragen vrees ik. Er zijn nu enkele punten die niet zo duidelijk zijn op de plannen.
 
Buzzy, geef maar aan wat niet duidelijk is, ik heb hier die van Bronco gemaakt en heb hier ook Nuts & Bolts liggen. Tot hier toe ziet het er al correct uit. Het enige dat ik minder vind is de paneellijnen rond de lopen waar je ze moet vasthouden, die horen er niet. Bij de loopjes van Aber is daar alleen een structuurverschil te voelen, geen gravering. Op de laatste foto is er een ejector pin mark in beeld gekomen op de plaat waar de trommel in draait, die is nu nog moeilijk te bereiken.
 
Laatst bewerkt:
Je kan het een beetje roestig schilderen :wow:
 
Als dat je eerste gesoldeerde PE is..... WOW!!!!!
Dat ziet er wel heel goed uit.
Maar moet dat luikje bovenop niet andersom?

Peter
 
het gaat je wel vlot af , of heb je stiekem je bed nog niet gezien?
 
Heb inderdaad mijn bed nog niet echt veel gezien. :D

@Peter: Ik heb de bouwbeschrijving nog eens bekeken en wat gegoogled en volgens de bouwbeschrijving moet de bovenste panzerplaat zo staan.
Bij het ggoglen heb ik wel vast gesteld dat ze op beide manieren te zien zijn op de flakvierling.
Heb wel gezien op originele foto's dat deze plaat meestal ontbreekt eigenaardig genoeg.
Vermoedelijk werden ze er vanaf gehaald omdat ze veel van het zicht van de schutter weg namen maar ben er niet zeker van. Ook heb ik gezien dat er nog een groot aantal varianten bestaat van deze panzerplaat ook.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan