Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Flak 38

Mooie start top PE werk zal niet gemakkelijk zijn geweest om dit netjes te solderen 😉
 
Vandaag toch nog wat kunnen verder werken aan de Flak.
Wat gepriegel met PE tot zo erg dat ik op bepaalde momenten zin had om de volledige kit in de onderdelenbak te gooien maar heb toch door gezet.
Hier een dry-fit.

20151229_232213_zpsxaoyypsx.jpg
 
Ik ken het gevoel Buzzy,soms heb ik ook wel eens zin iets in die bak te gooien,maar de aanhouder wint uiteindelijk.
Toch schitterend he de PE onderdeeltjes,doen het model tot zijn recht komen vind ik.
 
Buzzy, het ziet er al een iets moeilijkere PE-set uit. Maar troost je, het kan altijd nog erger...

attachment.jpg

De plaat die je daar hebt, loopt op mijn referentiefoto wel volledig rond, terwijl ze bij jou onderaan recht is. Probeer dat wat te corrigeren, want anders kan ze tegen de afdekplaat voor het aandrijfsysteem schuren.
 
Laatst bewerkt:
Mooi PE werk! Ik ben er ook over aan het nadenken om het solderen eens een kans te geven. Heb de benodigdheden liggen dus waarom niet.
 
Bedankt voor de referentie foto Steven. Die ga ik nog aanpassen.
@Doomwad: Die PE geeft een model inderdaad wel een meerwaarde maar is soms om je haren uit te trekken e.
Zal in de toekomst wel beteren denk ik als ik er al wat meer ervaring mee heb.
@Burglar: bedankt. Ik heb gekozen om te solderen omdat ik denk dat de soldeerverbinding toch sterker is dan met secondelijm.
 
Netjes werk. Geef toch da extraatje meer die PE.
 
Daar heb je wel gelijk in Jelle maar vandaag was het bijna de reden waarom ik de handdoek in de ring ging gooien.
Na een sigaretje en nadat ik zag dat dochterlief nog volop bezig was met het begin van haar ondergrondje heb ik de moed terug opgenomen en verder gedaan.
Ik vrees al langer om meer dat ik de eindmeet niet ga halen maar ga toch nog wat verder doen en toch proberen om er te geraken.
Het zal wel geen winner zijn maar hij zal toch afgewerkt worden.
De hoeveelheid PE is toch nog iets teveel op dit moment met mijn weinige ervaring er in.
En als dan de stukjes van 0,5mm in zijn vierkant beginnen weg te springen kreeg ik het zeker.
Dat belooft nog voor in de toekomst. Heb nog een Panzer IV en een Sd.Kfz.222 liggen met volledig Lion Roar PE set.
Nu genoeg daar over, hier de foto's van vandaag.

20151231_014241_zpslm4f8lj6.jpg

20151231_014253_zpso21gmqu4.jpg

20151231_014303_zpsyz9hbbej.jpg
 
Het is toch mooi werk zenne Buzzy,iets wat ik ook es moet proberen met de PE. Enne... inderdaad meedoen is al een voldoening op zich.
 
Daar heb je gelijk in Doomwad maar op een gegeven moment miste ik het belangrijkste in onze hobby. Er plezier in hebben. Gelukkig even op de tanden gebeten en door gedaan.
 
Ah, er komt dus ook een PE splintershield, mooi! Op de bovenste foto lijkt het of de twee trommelhelften een tikje gedraaid staan tegenover elkaar, hoe zitten die aan elkaar bevestigd? Er zit waarschijnlijk een styreen asje door het midden van de trommel. Als de verbinding nog niet te stevig is, zou ik dat een beetje proberen te torderen zodat de uiteinden van de 20mm's een mooie rechthoek vormen. Dat is toch het eerste waar ik naar kijk als ik een vierling op een beurs zie. Soms zie je wel eens een loop die een hele andere hoek uit gaat dan de andere drie en dan is de illusie gauw verbroken.
 
Heb het nu ook gezien op de foto. Bedankt voor de opmerking. Op het model zelf zie je het zo goed niet. waar foto's allemaal goed voor zijn e :D. De elevatie zit vrij los, ze is niet gelijmd ik kan dit dus nog aanpassen.
 
Hier de foto's van de huidige stand van zaken.
Het model op zich is klaar, enkel nog weatheren en een ondergrondje maar dat haal ik niet.
(morgen werkendag)
Hier dan de foto's.

20160101_204123_zpsvfpwczvv.jpg
(Het lichte in de loop is al verholpen ondertussen. Had het maar gezien op de foto.)

20160101_204140_zps8pmdxhjy.jpg

20160101_204200_zps4lcontwa.jpg

20160101_204221_zpsxvnhjbh8.jpg

Hij is dus voor 95% afgewerkt.
Voor het ondergrondje had ik in gedachten om hem op een toren van een burcht met cantelen te zetten en ben ik al begonnen maar dat zal voor later zijn.

Edit:
Ik zie nu op de foto's als ze wat groter zijn dat het niet echt goed te zien is dat de zittig van de stoelen bruin zijn. Ook nog wat aanpassen dus.
Is dus pas voor 94% klaar. :D
 
Proficiat dat je dit op een weekje hebt gedaan, met al dat gefriemel met de PE.
nu heb je een mooi basismodel om verder af te werken en klein ondergrondje te maken
 
Spijtig dat je het niet gehaald hebt.
Maar hetgeen dat je gedaan hebt ziet er wel goed uit.
 
Desondanks toch mooi werk geleverd , kun je idd nog altijd even bijwerken.
Het leuke was dat je ook mee bouwde tijdens deze weekbuild ;)
 
Bedankt voor de commentaren mannen.
Op een paar momenten na vond ik het leuk om mee te doen.
Men leert altijd bij e.
1. Bekijk eerst grondig de inhoud van de kit.
2. Neem geen kit met veel PE als je nog niet genoeg ervaring hebt.
3. Blijf plezier beleven in het bouwen.

Voel me hier net Piet. :D :D
 
Jammer dat je dit niet kon afwerken, maar één week voor dergelijke kit is niet veel...
Toch een bewonderenswaardige prestatie ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan