Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Ferrari California T [done]

Thx allemaal:

De werken en foto's van vandaag:
Beginnen met de body en motorkap.

Deze werd voorzien van Zero paints: Ferrari Rosso Corsa 322

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Daarnaast heb ik ook de velgen aangepakt. Hierbij niet gekozen voor de standaard velgen, omdat ik ze eigenlijk niet mooi zijn van revell.
Dus maar gekozen voor een 20" aftermarket velgje van Aoshima:
attachment.jpg

Ik had liever andere velgen op de wagens geplaatst ( hamann / Novitec etc... ) maar ik had geen tijd meer om deze op tijd hier thuis te krijgen.
Dus bij deze de velgen van Aoshima met een speciale extra toets.

attachment.jpg
Het hart van de velgen zijn gespoten in Subaru Obsidian Black pearl, de randen in Ferrari Rosso Corsa kleur.

Waardoor we dit als resultaat gaan krijgen:
attachment.jpg

Ook de raamlijsten / kleine scoops aan de zijkant en de spiegels komen in het Subaru Obsidian Black pearl.
De spiegels:
attachment.jpg

En tenslotte een deel van het interieur gemaakt.
Hierbij heb ik Revell aqua Black en aqua zandkleur gebruikt:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Zoals je ziet heb ik ook op de zijpanelen van het interieur 2 sleuven gemaakt daar komen nog PE gordels in.
Normaal doe ik dit niet bij een Standaar road car en enkel maar bij de rally modellen. Maar omdat het een Cabrio is vond ik toch dat deze erbij moeten.

Morgen de body / motorkap / spiegels / velgen in blanke lak te zetten.
Alsook de koplampen en nog wat detailkes van het Interieur in alluminium kleur zetten.
en de rest van het interieur afwerken. Ik ga ook eens kijken of ik het zwart van de vloer niet kan flokken.
 
Ja Rebelish,hier ook zeer mooi werk man.Velgjes vind ik schitterend mooi.Een meerwaarde aan je model.
 
knap werk :O
velgen zijn knap gedaan, wist niet dat het 2delige waren
 
Ja man :8...voor een weekbuild...gewoon prachtig.....echt leuk om dit te volgen ;);););)
 
even een klein vraagje; wat auto's betreft ben ik een leek. maar ik vroeg mij af of er bij die sets met velgen ook de banden bij zitten. en zo niet hoe weet je dan zeker dat de de banden van de originele kit op de nieuwe velgen passen. want ik heb op de bouwdozen van de auto's die ik al gebouwd heb geen afmetingen terug gevonden van de velgen. dus hoe weet je dan of ze passen.

GRT tiger
 
Bij Aoshima zitten de bandjes erbij. Ik heb ook zo setjes gebruikt nu. Mijn setjes waren 19", maar de bandjes die erbij waren, zijn wel extreem laagprofiel waardoor de wielkassen niet genoeg gevuld waren :) Dus ik had het geluk dat de originele bandjes wel erop passen, enkel mijn voorbanden zijn te smal voor de velg, maar mits wat 'foetelen' is dat niet meer te merken ;) Ik weet niet of Rebelish de bandjes van het setje gaat gebruiken of die van de Ferrari :)
 
Thx allemaal.
Ja dit is altijd een beetje een probleem vooral bij de ferrari.
Bij echte ferrari's al je zo kijkt leggen ze aftermarket velgen op van 21inch a 22 inch met laag profiel banden.
deze zijn bijna niet te vinden in modelbouw, tenzij je transkits koopt voor de hele wagen bv hobby design enz...

Bijna alle setjes van Aoshima hebben laag profiel. Zoals Jordi zegt zijn 19" met de meegeleverde bandjes komen klein uit. Zelfs mijn 20" met de meegeleverde banden kwamen nog te klein uit. De wielkasten van ferrari zijn extreem groot. En de originele Ferrari banden kunnen niet over mijn velgen :nowink:

Ik heb maar 1 optie momenteel, en dat is banden van een Nissan GT-R gebruiken dan zijn ze mooi gevuld mijn kasten.
Dit is iets waar ik mij eindelijk wat aan stoor. alle auto kits van moderne supercars hebben grote wielkasten. Waardoor je dikke banden moet gebruiken, Maar die amper te vinden zijn. Of extreem grote velgen met laagprofiel, maar dan zijn de grote maten van velgen weer moeilijk te vinden :angry:
 
Zo vandaag wat verder gedaan. Het interieur is bijna volledig af.
Alsook vandaag de body en velgen in blanke lak gezet.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Zeer mooi build tot nu toe ; fijne afwerking.
Benieuwd naar het eindresultaat.
 
Zo de body heeft gisteren zijn decals gekregen en dan heb ik die tenslotte ook zijn blanke lak gegeven.
attachment.jpg

En nu ga ik er zwaar moeten invliegen of ik ga er niet geraken.
 
Ziet er mooi uit in dat kleurtje ;)
Ik ben er bijna :))
 
ga idd maar een beetje rapper :D mijne is net klaar. Natuurlijk wel een heel verschil met de uwe (qua afwerking)
good luck nog met de laatste loodjes
 
Mooie laag die er op staat.
Strak gespoten.
 
Th, maar zoals je ziet ik het de eindlijn niet gehaald.

Ik had gwn nog veel te veel te doen aan de wagen, en dan ook nog eens familie bezoek met het nieuwejaar.
Daarmee dus gisteren beslist om er niet mee door te doen. want mij opjagen zou zorgen voor grote fouten en dingen vergeten.
Alvast aan iedereen een dikke proficiat aan de mensen waarvan het wel op tijd is gelukt.
 
je hebt een poging gedaan en dat is al fijn ;)
Nu kan je deze mooie rode Ferrari op het gemak afwerken
 
Beste vrienden als we dit nog eens organiseren zou het niet beter zijn van op een ander tijdstip dit te doen , nu was het voor de meeste onder ons een moeilijke tijd boodschappen , feesten en familiebezoeken en het voornaamste uitslapen en dat vraagt zijn tijd ook he
Marc
 
Beste vrienden als we dit nog eens organiseren zou het niet beter zijn van op een ander tijdstip dit te doen , nu was het voor de meeste onder ons een moeilijke tijd boodschappen , feesten en familiebezoeken en het voornaamste uitslapen en dat vraagt zijn tijd ook he
Marc

Ben ik volledig met eens;)....je ziet telkens dat er mensen moeten afhaken omdat er tijd ontbreekt in deze drukke dagen en dat vind ik wel jammer :wub::wub:
 
Het zijn idd drukke dagen, ik had een planning maar je weet hoe dat gaat met dat feesten en dan de familie bezoeken hier en daar iets die ongepland er tussen komt.
Voor mij is het geen ramp hoor, ik ben al blij dat ik zo veel gedaan heb in die dagen. En zoals eerder ik neem liever mijne tijd dan om hem tot mijn beste resultaat te krijgen.
 
.... En zoals eerder ik neem liever mijne tijd dan om hem tot mijn beste resultaat te krijgen.

Een weldoordachte en gezonde houding.
Beter eer halen uit je model dan rap rap alles in elkaar gooien..
Zelf dacht ik ook dat ik er niet ging geraken, en heb me dan ook niet druk gemaakt over de deadline. Gelukkig ben ik er toch nog in geslaagd, maar ik had het niet zo'n ramp gevonden had ik er vandaag nog moeten aan werken...
Maak deze maar mooi af, zodat we kunnen mee genieten van de foto's :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan