Hoofdsponsor

draken elf[wip]

marc w

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
20 jun 2011
Berichten
3.208
hoy allemaal,
samen met kerst vakantie startte voor mij ook telkens de examen periode van de dochters, momenteel nog 1 want de oudste is ondertussen afgestudeerd. hoe dan ook het is een periode waar gedurende 1,5 maand de stilte moet gerespecteerd worden.
Zeer weinig tijd om aan een rc project te werken ( schuren ,vijlen, boren, enz) maar ideaal om aan een figuur te schilderen of boetseren.

Dit werkjaar gaan we terug de elfjes en de draken tegemoet, maar laat we zeggen 100 jaar verder dan onze vorige figuur.
ons elfje en draak zijn volwassen geworden en moeten het samen opnemen tegen de vijand.

Dit keer opteren we voor een elf figuur 7,5 cm van NUTS planet en een zelf te boetseren draak.

een eerste poging om de basis voor de draak te maken hebben we reeds achter de rug en zijn we opnieuw gestart omdat het resultaat iets te klein was naar mijn goesting.

genoeg gekletst, enkele foto's van mijn inspiratie, de kit en de eerste werkzaamheden.
hopelijk kan ik jullie opnieuw boeien met dit project.

vgr Marc

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
de kop is er af, letterlijk dan, want we zijn met de staart begonnen.

Na 2 avonden kneed en boetseer werk, waar ik 4 versies van de recht staande schubben heb uitgeprobeerd lijkt me de huidige versie de meest reële.
Helaas is ook de eerste poging om huid schubben te maken een beetje fout gelopen. dit zal dus nog gedeeltelijk over gedaan dienen te worden.
Daarna kan het staart stuk in de oven om te bakken.

Verder moet ik even een beroep doen op jullie geheugen.
Ik dacht ooit een dio gezien te hebben met een smeulend kampvuur en rook. kan iemand dit zich herinneren of nog beter, is de maker nog aanwezig op het forum?
Er spookt namelijk iets in het achterhoofd rond van rokende neusgaten of vuurspuwende muil....... moet natuurlijk wel haalbaar zijn en er realistisch uit zien.

vgr Marc

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dit ziet er al zeer goed uit de staart is top gedaan kan niet wachten naar de rest van dit draakje. ..
 
Marc, probeer eerst je volledig draak te maken.
Ik bedoel van vorm en houding, desnoods in stukken voor je hem/zij bakt
Heb zelf ondervonden dat het tamelijk frustrerend is als je detailwerk terug moet verwijderen omdat je iets niet bevalt.

Grtx Jan
 
ik begrijp je Jan , bedankt om mee te denken.
Het probleem is echter dat het ding te lang is om ergens een handvatje of zo vast te maken.
hierdoor heb ik dus geen vlak om vast te nemen.
Tot nu toe kon ik de nek vast nemen om de staart te maken, als ik nu de staart bak kan ik deze omwikkelen met folie om dan de nek te boetseren.
details kan ik dan later aanbrengen als ook de nek gebakken is en het geheel op de voorlopige ondergrond kan verankerd worden.
 
Laatst bewerkt:
ondertussen de draak gelaten voor wat hij is en de elf in elkaar gefrutseld.
Alles netjes zuiver gemaakt, buiten achter op de benen geen gietnaden te bespeuren.
Lijkt me dus hoge kwaliteit figuurtje met veel detail.
Na behoorlijk wat passen en uitzoeken, hoe en in welke volgorde en wat pas na het schilderen te monteren, zijn we gaan kleven met UHU super power gel.
Als laatste enkele gaatjes geboord en alles gepiest.
straks alles ontvetten en dan kunnen we de primer gaan zetten. Ik denk dat wit mijn voorkeur uitdraagt.

tot later vgr Marc

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
wat figuren betreft is het inderdaad altijd beter om een witte primer te gebruiken. zeker bij fantasie figuren want dan gebruik je meestal toch felle kleuren en zo kunnen ze beter tot hun recht komen. zelf ben ik niet echt een figuur schilder, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit.^^
 
ziet er een mooi figuur uit en de draak is ook al knap hoor marc.
over het smeulende vuurtje dat heb je waarschijnlijk bij cristof gezien met zijn poema tank.
de rook was gemaakt van een uitgeplust wattenstaafje ( oorstokje ) waar de wat helemaal is uitgetrokken en gerekt tot het op rook leek.
 
ik dacht dat cristof zijn lampje hat roodgeverftvoor het vuur dat kwam mij tochbeter over maar de link van steven isinderdaad een mooi voorbeeld
 
hey, bedankt jongens, dat was inderdaad wat ergens in mijn gedachten rond dwaalde.
Hiermee kan ik verder.
 
kleine vorderingen, elf is ondertussen in de primer gespoten en staat nog te drogen.
draak is verder afgewerkt en volledig gebakken, behalve dan zijn poten, kop, enz, :)

attachment.jpg

attachment.jpg
 
dat is een mooi gebakken draken lijf :) ziet er top uit marc
 
sommige hebben kalkoen en anderen hebben draak ! hahahaha
nee serieus ziet er goed uit ben benieuwd naar de vorderingen
beste wensen trouwens
 
Eindelijk zijn we er nog is, niet dat ik stil gezeten heb maar 4x dezelfde poot heb gemaakt voor ik enigszins tevreden ben.
De fijn afwerking moet nu nog wel verder gebeuren en over de nagels moet ik nog eens nadenken.
maar ik zit terug op het juiste spoor, altans denk ik dat..... :)
wat er fout was mogen jullie zelf ontdekken

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later
vgr Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan