Hoofdsponsor

draken elf[wip]

we zijn in het laatste stadium van ons boetseerwerk toegekomen.
afgelopen dagen de vleugels nog gekneed met als extra moeilijkheidsfactor,dat ze moeten demonteer baar blijven tot halfweg de schilderwerken.
Ik ga jullie niet vervelen met een lange tekst maar zal een foto verslagje plaatsen.

attachment.jpg

de basis van de vleugels

attachment.jpg

stap 1 , basis kneedwerk en 1ste bak sessie
attachment.jpg

2 de vleugel stap 1

attachment.jpg

1 ste vleugel afgewerkt na 2de bak sessie

attachment.jpg attachment.jpg

en uiteindelijk zit dit op de keukentafel.
tot later , Marc
 
Wow begint er aardig beangstigend uit te zien in het begin dacht dat ziet er zo een lief draakje uit zoals in bepaalde films , maar nu begint het menens te worden
Ziet er knap uit
Marc
 
Goed gevonden die vleugels maar waarom gaten in die ene? Gekwetst dier?
 
begint al een leuk beestje te worden. Benieuwd naar de rest van de werken
 
merci alvast jongens,
De opzet is dat er uiteindelijk een klein dio word gebouwd waarin onze vriend in gevecht is .
Maar daar later meer over...... of je kan natuurlijk ook even naar de eerste post terug gaan spieken. :)

vgr Marc
 
amai een verdiende bravo om dit te maken top grt Pascal
 
Goed bezig Marc....prachtig werk wat je hier laat zien !
 
sjonge, wat heeft deze lang in de doos gezeten, en het was nog een plastieken ook.
Gevolg, haargroei op sommige plaatsen waar je dit niet wenst.
Natuurlijk efkes met de de handen in het haar, "ik ga dit toch niet weg gooien na al die tijd en moeite"
Na enkele producten uitgetest te hebben het beestje in bad gedaan en geschrobd tot hij terug blonk.
Goed laten drogen en daarna een primer er op, na 2 weken was nog geen nieuwe haargroei te bespeuren dus verder met het vervolg.
Vermits ik opnieuw wou proberen een blauwe draak te schilderen was de basiskleur snel gekozen.
En terwijl het ventje zat te drogen kon ik vaststellen dat de schubben er helemaal niet echt uitzagen, veel te diep ingekerfd en het vormde geen geheel.
Hierop zijn we aan de slag gegaan met acril vernis en hebben laag na laag, na laag ...... na laag , inderdaad het waren er heel wat voor de inkepingen vol vernis zaten en de schubben een egaler uitzicht begonnen te vertonen.
Hierna ben ik in de afgelopen weken aan de slag gegaan en ge experimenteert met verschillen waches en dunne laagjes (transparante) verf.
Momenteel heb ik het idee dat wat ik nu heb een goede basiskleur is die me aan staat op mee verder te werken maar eerst alle afgebroken teennagels en andere verversen, want tijdens het manipuleren zijn hier en daar toch enkele onderdeeltjes beschadigd.

natuurlijk gaan foto's jullie meer vertellen dan alle bovenstaande lettertjes.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot binnen kort , want ik ga nu zeker verder, de goesting zit er terug in :)
vgr Marc
 
Allee vooruit dat is goed nieuws en het ziet er toch weer veelbelovend uit
marc v n
 
knap werk ;) veel succes met de komende updates
 
jammer" laatste vakantie dagen zijn voorbij, vanaf morgen is het terug werken geblazen" gelukkig voor mij resulteert dit normaal in een 3 tal avonden modelbouw tijd per week , wat dan weer lijd naar iets meer regelmatige updates.

schilderen zat er tijdens de vakantie zo nu en dan wel in dus nog enkele vorderingen te melden hier.
Onze draak hou ik even voor bekeken, ondertussen heeft het beestje opnieuw enkel washes te verduren gekregen met blauw en een drybrush met zilver.
Alleen is het niet echt goed vast te eggen op foto. Verder heeft het 2 de personage haar eerste laagjes verf ontvangen.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

tot later , vgr Marc
 
Dit vind ik nu eens zalig om naar te kijken ik herinner me nog op 1 van de leden dagen stond die draak daar ik dacht nog wit en kijk nu eens wat een mooi prentje dit heb je echt knap gedaan
Marc
 
Ben echt benieuwd om dit project eens echt te zien, want is mooi Marc grt.
 
Het is al weer enige tijd geleden dat op dit werkje nog een vervolg is verschenen , hoogtijd om dus nog eens wat te posten.
Grootste reden waarom dit project niet zo snel vordert vind zijn oorzaak in het feit dat ik dit speciaal bewaar voor tijdens de weekends dat ik naar de caravan aan zee ga. En dan nog enkel als ik eens een uurtje rustig onder de parasol zit terwijl mijn echtgenoot een kleurtje laat branden .

Dus na heel veel laagjes waarvan ik geen foto's heb omdat het verschil steeds minimaal was en na verschillende meer en minder geslaagde pogingen om op allerlei manieren verf op het figuur te krijgen hieronder de resultaten.
Volgende actie zal dus het in elkaar knutselen worden.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

tot later dus maar weer , Marc
 
Ziet er veel belovend uit en ben benieuwd naar volgende stap.
 
Knappe kop maar zie ik het verkeerd of kijkt ie een beetje scheel? Rechteroog?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan