Hoofdsponsor

draken elf[wip]

Steven, ik heb het nog eens rustig bekeken en moet je bedanken om me op deze missing te wijzen.
Nu kan ik alles nog aanpassen later had het waarschijnlijk te laat geweest.
merci , Marc
 
blijf met plezier volgen grt
 
tof deze eigen creatie van een creatuur
Knap werk
Marc
 
Ik heb met veel interesse dit topic doorgelezen en heb ervan genoten. En nu ga ik op zoek naar uw andere draak-thread !
 
merci heren ,
kop is ondertussen voor 2/3 klaar en foto toestel is daarnet ook terug gearriveerd,
foto zal voor morgen bij daglicht zijn.
vgr Marc
 
Enkele beloofde foto's , de tong is verwijderbaar daar ik vrees anders de mondholte niet meer te kunnen schilderen.
in close up merk ik wel dat de tandarts niet een van de beste was, maar dat krijg je ook door op al die harnassen van drakendoders te bijten. Tot slot ook nog eentje van de klauw die straks het meest zichtbaar zal zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later maar weer, Marc
 
Marc ziet er goed uit, bij mijn draak had ik het probleem dat de tanden te poreus waren en afbraken na een tijdje.
ik heb ze dan allemaal bijna vervangen door green stuff.
attachment.jpg
Grtx Jan
 
Jullie maken de tanden beide te gelijkvormig, jongens. Kijk naar referentie hiervoor, het is wel een belangrijk deel van je draak. Zorg dat de tanden vooraan langer zijn dan achteraan. Zorg dat de onderkaak wat korter is, zodat je een overbite hebt: de tanden zullen als bij een krokodil ook bij een gesloten bek uit de mond steken. De kaaklijn is hier niet een rechte maar gaat op en neer met de verschillende groepen tanden.

http://www.wikiwand.com/en/Crocodile

Wat het oog betreft, het is jouw draak natuurlijk maar ik zou het hier geplaatst hebben:

attachment.jpg

Voor wie nog een leuk referentiewerk zoekt:

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het knap genoeg wat ik hier zie, een drakenkop boetseren (of sculpten zo u wilt) is nou niet direct zo eenvoudig,

Wat ik wel wil opmerken is dat de ogen (oogkassen) misschien iets te hoog zitten, en in het voorbeeld van StevenVD veel te ver naar voren.

Maar ga vooral zo door Marc, wat ik al zei, knap genoeg.
 
@ steven , bedankt om mee te denken , het word ten zeerste gewaardeerd.
Alleen jammer dat ik mijn basislijnen uit een ander boek haal waar het oog steeds net boven het einde van de muil getekend staat.
( draken tekenen door Michael Dobrzycki )
Ik ben dus nog eens op onderzoek gegaan op het www en stel vast dat er toch nog mensen tekenen zoals ik boetseer, maar er inderdaad meer zijn die jou boek als leidraad gebruiken.
Na een nachtje tobben heb ik beslist om mijn huidig hoofdje verder af te werken en een volgend werkstuk meer het andere vb te laten volgen omdat dit inderdaad meer aansluit bij de karakteristieken van de momenteel bekende reptielen.

ik hoop dat je mijn beslissing kan delen en ik toch nog verder op je aanwijzingen mag rekenen.
vgr Marc
 
Het zijn beide mogelijkheden, mijn boek is trouwens maar een kinderboek waar een aantal mythes in uitgelegd staan. De beruchte Smaug uit de Hobbit-film sluit ook meer aan bij jouw model. Ik zou niet zozeer naar draken zoeken maar naar dieren die meer in onze leefwereld voorkomen. Die kunnen soms een verrassend draakachtig effect sorteren.

http://www.imgbase.info/images/safe-wallpapers/animals/snake/51965_snake_red_snake.jpg
 
Ik beschouw het hoofdstuk kop als afgerond , de ogen en de aanwerking met de nek hou ik als laatste om beschadiging te voorkomen.

Volgende hoofdstuk zijn de vleugels, wie weet kan hij vliegen tegen de ledendag :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later , Marc
 
vind he schitterend gedaan proficiat grt
 
Krijg er nu al schik van, prachtige kop.

Grtz Bart.
 
Hey,

Da's een schone lelijkaard.... :)) ;)
Neen jong, prachtig gemodelleerd, een streling voor het oog.... ;)
 
De draak kom goed man !!!
Een draak kan je naar je hand maken , eentje uit uw eigen fantasiewereld .
Dus doorgaan met wat je bezig bent kerel !!!!!
 
Nagedacht, zal ik plaatsen, of niet. Nu ik kan het echt niet laten, waar heeft gij de foto's vandaan, van degene die naast mij op de bank zit???
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan