Hoofdsponsor

draken elf[wip]

Dat ziet er men een ferm vet beest uit , de achterpoot ziet er goed uit , maar vindt toch misschien dat de achterkant ervan ietsje scherper mag zijn omdat daar ook een klauw zit , maar voor de rest , WAAAAUWWW !!!!
Ben benieuwd naar het eindproduct .

grt Nicolas
 
De achterpoot op de vierde foto vind ik de beste maar ik heb de indruk dat je hem meer naar achteren geplaatst hebt dan deze op foto 1 en dat vind ik persoonlijk dan weer spijtig; er klopt iets niet.
Natuurlijk mijn persoonlijke mening hé maar ik wil het je toch even meegeven. Ik doe het je zeker niet na.
 
De laatste poot ziet er beter uit dan de eerste, maar naar mijn gevoel zou deze iets lager op de romp mogen geplaatst worden. Nu hangt hij bijna tegen zijn rug, terwijl het wellicht mooier zou zijn mocht de poot iets dichter bij de buik staan.. Beetje zoals op de tweede en/of derde foto..
 
Het is al enige tijd vrij leeg op mijn werktafel, maar er is verandering in aan het komen.
Ik heb maar meteen het project er bij genomen dat al het langste stil ligt en er nieuw leven in geboetseerd.
Terwijl ik dit typ staat de draak na lang geslapen te hebben eindelijk opnieuw in de oven te bakken.
Na nog een 4 tal nieuwe pogingen vind ik de achterhand voldoende geslaagd om stilletjes aan beginnen te denken aan de voorpoten.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

vgr Marc
 
hahaha zalig weer eens wat anders grt pascal
 
hoy allemaal , er zit er hier weer eentje te studeren voor haar herexamens.
Als papa zeg je dan kom op het zijn er maar 2 dat kan je wel, als modelbouwer vind ik het niet zo erg meer want dan is het opnieuw boetseer tijd.

Het beestje heeft ondertussen 4 poten en de spieren voor de vleugels beginnen zich te ontwikkelen.
De kop heb ik onderverdeeld in een onderlaag welke nu gebakken en vormvast is en een nog te boetseren toplaag.
Ik had in een eerste poging de volledige kop trachten te maken , maar door de warmte van mijn handen bleef deze telkens vervormen en verdwenen steeds de eerdere aangebrachte details.
Het beestje is ook al naar de manicure en de tandarts geweest.
Alle teen nagels en tanden zijn verzameld in een potje, hopelijk zet ik straks geen tand aan zijn teen :)

attachment.jpg

attachment.jpg

op de foto lijkt de nek wel wat te lang , straks eens goed naar kijken als de kop helemaal af is.

attachment.jpg

tot later
Marc
 
Lang leve de blok :))

Haja, zo zien wij dit topic nog eens verder groeien ;)

Propere vorderingen, ziet er goed uit.
 
ziet er zeker goed uit , neem je tijd maar , dat doe ik ook altijd .
 
Elfen en draken vind ik zeer interessant en je draak vind ik wel goed hoewel ik de schubben niet zo geslaagd vind.
Ik vind de schubben te symmetrisch en onnatuurlijk overkomen, kijk maar eens naar deze foto's:

attachment.php

attachment.php
 
Sam, ik kan je hierin gelijk geven , ik ben dan ook nog maar een beginner en dien nog veel te leren.
Maar we doen ons best net zoals al de andere hier en hoop door jullie feed-bac stilaan een beetje beter te worden
Ik zie je foto's niet

Jouw werk kan Ik anders best waarderen hondafan
Vgr Marc
 
mooi, heel mooi
Ik zou zelf ook wel eens iets willen boetseren, maar dat zal nog niet voor de eerste paar jaar zijn denk ik.\

Ik vermoed dat er vleugels op gaan komen ook, hoe ga je die maken?
 
Het is al weer een poos geleden maar de wintermaanden brengen hopelijk wat meer tijd.
Om jullie toch op de hoogte te houden een kleine up-date , ondertussen de neus en oog kasten kunnen kneden.

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later
vgr Marc
 
Dat ziet er een mooi stukje boetseerwerk uit, de drakenkop is al goed herkenbaar.

De onder- en bovenkaak zijn al met elkaar verbonden, heb je nou nog wel genoeg ruimte om de tanden er makkelijk tussen te maken?
 
Mickey, dat vroeg ik me ook af :) dus....
Ik heb dus gisteren even tandarts aan het spelen geweest, met behulp van een pincetje de tanden in de boven kaak geplaatst en daarna ook de bovenlip aangebracht.
Tijdens het bakken van de kop en een stel nieuwe tanden voor de onderkaak ook nog even de teennagels onder handen genomen.
foto's zijn helaas niet van de beste kwaliteit, moet me even behelpen met gsm daar foto toestel met de oudste dochter mee is op weekend.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later , Marc
 
@ hondafan, de vleugels ga ik op dezelfde manier make als mijn vorige draakje , met messing draad en houtlijm in de basis en afgewerkt met klei.
kijk even in mijn handtekening naar warior elf met draakje
vgr Marc
 
Hoe meer ik naar uw draak kijk , hoe meer ik zijn lijf vergelijk met de draak ( niet de kop ) uit een album van suske en wiske , "de ringeling schat " .
Ik vind hem super goed man !!!!
 
Ik vind de kop wel goed maar er zijn op dit moment nog schubben waar ik de ogen zou plaatsen. Dat is niet helemaal achteraan in die beenringen (ik hoop dat dat de oren worden) maar boven de mondhoeken.
 
je hebt gelijk Maerlandt,ben even gaan googelen en de gelijkenis is sprekend.
steven, de kop is nog maar af tot net na de ogen , de oren en horens moeten er nog aan komen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan