Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Renault 4cv "pie" (1/24 heller) [DONE]

Leuk karretje :)
Inderdaad nog een of twee laagjes vernis en hij blinkt als een spiegel.
 
Dank je wel voor de leuke reacties.
Hier weer wat beelden van de stand van zaken.
attachment.jpg
De zitbanken zijn geverfd en gemonteerd,ook de velgen zijn klaar voor plaatsing.
attachment.jpg
Het moeilijkste was binnen de velg de kleine boogjes verven,dat heeft mij voor de hele set bijna 45 minuten gekost.
attachment.jpg
En dan hier de geplaatste achter ophanging met de motor er bij.
attachment.jpg
Ik moet er enkel nog een riempje voor maken.
attachment.jpg
Het zogenaamde witte net na de batterij is eigenlijk de glans van dat deel, precies of het is wit ;)
attachment.jpg
En dan de laatste,versnellings en handrem poken geplaatst ook al hier,nog een zeer kleine retouche en alles is klaar hier.
Nu nog ga ik aan de slag om de wielen te plaatsen,deze worden met een hete nagel op hun as gerevetted .Dus platsmelten die asjes bedoel ik.
Word niet makkelijk want ik kan de wagen niet vast zetten.Maar ik krijg dat goed .Daarna de plaatsing van de chroomdelen,body erover en hij is af.
Maar ok we gaan nog niet te luid roepen,hout vasthouden zegt men he :p Ok en nu tot de volgende update weer.
 
Knap terug. Ziet er goed uit. De politie zal blij zijn.
 
Kleine tegenvaller hier,er ontbreekt een achterlicht en zal dat nog moeten scratchen,er zijn een paar dingen nog die moeten gedaan worden en hoop op tijd klaar te zijn. Binnen panelen,motorkapje en dashboard moeten nog geplaatst worden,het achterlicht maken en verven ruten wissers plaatsen. En dan uiteindelijk nog twee lagen vernis. We zien wel wat het word nog.
 
Troost U , ik ben ook nog niet klaar, en heb vandaag ook tegenslag gehad :(
Straks naar mijn Trouwma gaan eten, en hopelijk kan ik deze nacht en morgen nog wat verder werken...
 
Troost U , ik ben ook nog niet klaar, en heb vandaag ook tegenslag gehad :(
Straks naar mijn Trouwma gaan eten, en hopelijk kan ik deze nacht en morgen nog wat verder werken...

Das nu eenmaal modelbouw he Beyond,we gaan gewoon door tot het eind.
 
Net voor het vieren nog wat beelden,de stand van zaken momenteel.
attachment.jpg
dashboard klaar,en je ziet al een binnen paneel.
attachment.jpg
Wielen en wiel doppen geplaatst.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Dit is erg vlot verlopen.
attachment.jpg
De binnen panelen met eentje al compleet afgewerkt.
attachment.jpg
Het wagentje voorzien van de nodige merktekens en spiegel.Bumpers reeds geplaatst.
attachment.jpg
Rechter zoek licht en zij spiegeltje.
attachment.jpg
Achterste stop of remlichten,moeten nog geverfd worden. Dus er is nog wat werk aan. De eigenlijke achterlichten komen er als laatste op.
Want ik moet er snel eentje namaken voor de bouw compleet te krijgen,dan rest me te vernissen en het is af.
Zo dat was het even,zou zeggen prettige feesten, en een gezond nieuwjaar in voorspoed voor iedereen.
 
Mooi hoor, ben benieuwd om deze afgewerkt te zien ;)
Prettig eindejaar ;)
 
Dank je Beyond: het is zover,het model is af juist binnen de tijd hehe.
Vergeef me als de datum niet klopt op de volgende afbeeldingen maar vergat deze goed te zetten.

attachment.jpg
Lampjes zelf gemaakt van oude truck lampen en alles gevijld naar model.
attachment.jpg

attachment.jpg
reeds eentje geplaatst en het nrbord ook al.
attachment.jpg
Ja hoor dat is in orde om geverfd te worden.
attachment.jpg
Klaar zie haha.
attachment.jpg

attachment.jpg
Wissers o hun plaats.Ok dat was het,het huwelijk tussen carrosserie en chassis gebeurde zonet en dat geeft als volgt volgend resultaat.

Afgewerkt:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het dus he met deze mini leuke wagen.
Wat de doos betreft,geen of zeer weinig flash. Passing verbazend goed geweest en niet al te veel pech gehad.
Het was leuk om doen,natuurlijk door de feestelijkheden wat tijd verloren maar ik ben er geraakt.
Hoop nog es iets dergelijks te kunnen mee doen,bedankt om te volgen iedereen en voor de leuke ervaring.
 
Hèhè Patje ,mooi karretje geworden !
 
Mooi hoor :)
Het ziet er toch schattig uit hé zo'n klein wagentje :D
De lichtjes achteraan zijn ook mooi gelukt ;)

Proficiat.
 
Inderdaad een mooi karretje en een grappig karretje.
 
Leuke politiewagen geworden.
Mooi eindresultaat.
 
Scattig wagentje geworden :)

Wou dat de politie er nu nog mee reed :8
 
@ zeker he Ron een spuitje gas en we zijn ze kwijt he nee nee een grapje maar niet te min een fantastisch mooi karretje en mooi gelukt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan