Hoofdsponsor

1/72 Boedapest, spring 1945 - Vomag 7 met Flak 88 type 18 [DONE]

Ik volg Roy, prachtig, de beschadiging op het voertuig, de kasseien...
 
Wat kunt ge daar nu nog op zeggen........niks hé, gewoon genieten.
 
Indrukwekkend! Het zou al erg mooi zijn op 1/35 en het is 1/72.
Pro!
 
Swaken, tijd om eens een beetje te klodderen, zodat we eens iets kunnen schrijven om je te helpen....
Manman, ik ga nog eens naar de foto's kijken si, weet toch niet wat te zeggen....
 
Mooie vorderingen Erwin.
 
Oops :)

Goed bezig Swaken :)
 
blij dat je verder gaat ik volg aandachtig mooi werk trouwens en ge moet daar geen kenner voor zijn(ikzelf) om dat te zien. grt Pascal
 
Hey,

Mijne heren, uiteraard bedankt voor de bloemen en de commentaren.
Ook ik kan wel eens de mist ingaan hoor, twijfel daar niet aan, ik zijn nog steeds een leerling, allez zo zie ik mij toch, zie maar de steunen die ik vergeten was in het hekwerk. Gelukkig zag jullie dit en heb ik dit verholpen. We zijn op het forum om te leren van elkaar.
Uiteraard steek ik wel wat tijd in een model/diorama zodat ik wel tijdig nog iets kan corrigeren. Voorlopig kan ik niet verder met mijn trottoir omdat ik een kleur mis, dus zal dit nog eventjes moeten wachten. Maar ondertussen kunnen we het kanon onderhanden nemen en de kast afwerken.
 
word weer een topwerk,meer dan goedgekeurd
 
Prachtig werk hoor Swa,ik zet mijn stoeltje bij om te volgen ! ;)
 
hallo swaken .
hier ben ik al met vraag over kurk.
als ik het goed begrepen heb zijn alle steentjes apart gesneden en dan verlijmt niet ingekerfd dus.
indien zo heb jij ze dan op kurkplaat geplakt of rechtstreeks op mdf ?
dikte kurk ?
ik begin hier niet direct mee maar zoek al de nodige info om dan alles te verzamelen wat ik nodig heb.
groeten Pascal
 
Hey,

Pascal, indd, ik gebruik kurk omdat dit een dankbaar materiaal is om mee te werken, je kunt het schuren, zelfs wat vijlen, snijden, enz...
Op dit werkstukje heb ik de kurk rechtstreeks aangebracht op de MDF, omdat de straat iets of wat vlak mag zijn, buiten de kleine verzakkingen die ik zelf gecreëerd heb. Op de schaal die ik gebruik zijn de stenen zeker te klein voor op schaal 1/35, ik heb je topic al gezien, en snij mijn 'stenen' 2 mm op 1 mm. Meestal snij ik repen op maat en snij dan willekeurig de stenen eruit. De ene is wat groter dan de andere maar dat heeft juist de mooie vorm van de straat en in het echt zijn kasseien ook niet echt recht en mooi op maat. Dat probeer ik te maken in deze schaal. Dus ja, alle stenen zijn stuk voor stuk gesneden.

Maak zeker dat je kleine en grote stenen hebt om een soort van kruisverband te leggen in je straat, dus zeker niet recht op recht leggen maar maken dat er verband in zit. Kijk maar eens naar de 'echte' straten en je zult wel zien wat ik bedoel.
Mocht je echt een 'boerenstraat' willen maken kan je de kurk nog altijd op een oneffen ondergrond leggen van een soort van isolatieplaat die je ruw hebt uitgesneden. Dan kan je echt een zeer slechte 'karrewegel' maken met diepe verzakkingen. Om kleine verzakkingen te maken dien je echt enkele stenen iets of wat te halveren, schuin af te snijden, enz..., om dan kleine verzakkingen te maken.

Lijmen doe je met houtlijm, verdund met water of puur. Nadat je de straat hebt gelegd, dien je wel nogmaals over te gaan met , en nu zeker, verdunde houtlijm om je stenen te verzegelen en om deze dicht te maken voor het verdere proces, zijnde het schilderen ervan.

Ik hoop dat je hieraan iets hebt, anders, vraag maar op he...:);)
 
opgeslagen en begrepen thanks grt Pascal
 
Hoe gaat het gezegde alweer...vakmanschap is meesterschap...is hier zeker van toepassing..Petje af Swaken..!!
Het is bewonderingswaardig hoe dicht tegen de realiteit dit project ligt..!!

Grtz yves,
 
Hoe gaat het gezegde alweer...vakmanschap is meesterschap...is hier zeker van toepassing..Petje af Swaken..!!
Het is bewonderingswaardig hoe dicht tegen de realiteit dit project ligt..!!

Grtz yves,

Heel juist Yves maar in feite kunnen we dat allemaal hoor.
Onze grootste vijand op dat vlak is in feite ons ongeduld en de drang om iets afgewerkt te hebben. Ik weet waarover ik spreek want dat is bij mij meestal ook mijn vijand nr 1 maar gelukkig heeft Swaken dat niet en kan hij gerust een jaar of langer aan één project werken.
Komt er nog bij dat hij op veel steun kan rekenen op dit forum en in onze club en dat is ook altijd lekker meegenomen.
 
Bijna helemaal met Erwin eens. Geduld is verreweg de belangrijkste eigenschap die je als modelbouwer kunt hebben, want met geduld krijg je realisme, kundigheid en een mooie detaillering.

Ik weet echter niet of veel mensen het gegeven is om, zelfs met alle geduld van de wereld, zo'n kunststukje te creëren. Maar ik denk ook niet dat je dat bedoelt he Erwin.
 
Hey,

Mercie jongen voor jullie commentaren. Indd, geduld is een mooie zaak en dan kan je veel bereiken. Maar ook wat techniek hebben in de handen kan best goed zijn, kwestie van het iets of wat gemakkelijk te maken voor jezelf natuurlijk. Maar techniek leer je door te doen en zelf te verfijnen naar je eigen hand.
Allez, ondertussen is de Vomag al in een ver gevorderde staat van afwerking geraakt, zie de juiste topic daarvoor, zodat we hem ook eens presenteren in zijn biotoop....:wub::8:D
Ik vermoed dat foto's meer zullen zeggen dan mijn gebrabbel...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu in zijn omgeving geplaatst met alle brol erbij.....:wub:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voila se, je hebt het weeral al gekregen.....:wacko::wub::D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan