Hoofdsponsor

1/72 Boedapest, spring 1945 - Vomag 7 met Flak 88 type 18 [DONE]

Amaai Swaken , ik ben benieuwd naar wat volgt ! Mooie opnames trouwens , hoe je speelt met licht om sfeer te scheppen ;)
Trouwens bedankt om me naar hier te loodsen ! Al ben ik niet zo vertrouwd met het vakjargon , die afkortingen hier en daar....:huh:
 
Hey

Michiel54, bedankt voor je comments.
Zoals je ziet kun je met kurk wel iets aanvangen uiteraard. Wil je een muur bouwen dan is dit niet anders uiteraard. Ik heb de link maar meegegeven om je een idee/voorbeeld te geven natuurlijk. Maar met kurk kun je mooie dingen maken, maar je moet geduld hebben, da's een feit.
Mocht je vragen hebben over onze afkortingen, alhoewel ik er poog op te letten om deze niet zoveel te gebruiken om verwarring tegen te gaan, vraag het gerust maar. Er zijn geen domme vragen. ;) :)
 
@Michiel42, indien je afkortingen of termen niet kent, kan je in het Vademecum al een aantal opzoeken. ;)
 
Jawadde, dadde ! Waar haalt ge het uit om dio's te bouwen op basis van kurk ?

Wel heel prachtig werk, dat wordt weer een prijzenpakker.

Groeten Rik
 
Hey,

Rik, Indd, kurk is een zeer dankbaar materiaal om mee te werken. Je kan er alle bewerkingen mee doen, snijden, schuren, noem maar op, maar nadien dien je wel te verharden met verdunde houtlijm voordat je verder doet aan afwerking. Momenteel staat het in de grondverf. Ik zijn eerst bezig met het voertuig zelf in de grondverven aan het zetten, wat toch wel wat tijd nodig heeft, gezien het camoupatroon die er op staat. Als hij compleet in de verf staat post ik wel wat. Nadien moeten de verweertechnieken erop en dan is het tijd om tijdens deze droogperiode het dio onder handen te nemen.

Nu, dit is niet mijn eerste project op basis van kurk, de brencarrier is ook op dit gebouwd. En er zijn er hier ook op het forum dat deze materiaalsoort hebben gebruikt. Maar licht in gewicht en goed bewerkbaar is dit een goedkoop alternatief voor andere soorten.
 
Laatst bewerkt:
Wooooow , ik ben onder de indruk wat jij hier teweeg brengt met kurk .
Onvoorstelbaar resultaat , man man , niet normaal !!!!!

grt Nicolas
 
Hey,

Maerlandt, bedankt, maar ook ik leer van je technieken hoor. Hoe jij je figuren tot leven brengt is een inspiratiebron voor ons allen. Uiteraard, is het ieder zijn specialiteit, maar het komt toch op hetzelfde neer telkens, en dat is een mooi model neer zetten. 😉
 
Hey,

Ook hier zijn we weer terug.
Terwijl de Vomag nu wat ligt te drogen, zie uiteraard de topic van het voertuig, konden we verder werken aan het diorama.
Veel is er uiteraard niet gebeurt, enkel het voegwerk is nu gespoten zodat we vanaf nu kunnen de stenen schilderen, dit een voor een natuurlijk.
Voor het gedeelte van de straat hebben we buff gebruikt die meer stof/zandachtig is, voor de muur eerder een grijze kleur om het cement voor te stellen. Uiteraard zullen nadien wel de nodige verouderingen erop komen, maar zover zijn we nog niet. :wub:

Allez, foto's....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


De techniek bestaat hierin dat je redelijk 'nat' moet spuiten zodat de verf eigenlijk in de voegen loopt, toch zeker voor het straatgedeelte. Voor de muur zelf was het eerder een gewone spuitsessie.

Voila se.
 
Mooie vorderingen.

Ik heb wel één opmerking. Mijn oog valt er nu pas op, maar je PE smeedwerk dient vastgemaakt te worden aan de pilaster. Snij de uitstekende helft van het blad af, zodat je de verticale staaf van het smeedwerk tegen de pilaster kunt plaatsen. Smeedwerk wordt geplaatst na het metselen van de muur en is slechts op enkele punten vastgemaakt, twee bevestigingen in de pilaster zorgen ervoor dat het smeedwerk recht blijft staan. Hopelijk kun je dit nog verbeteren, ik vind het afbreuk doen aan je prachtige werk.

Ik weet dat je me deze kritiek niet kwalijk zult nemen, het is dan ook niet afbrekend, maar opbouwend bedoelt !

Groeten Rik
 
Goed gezien Rik, was mij zelfs niet opgevallen.
Denk wel dat 2 of 3 verbindingsijzers tussen stijl en smeedwerk ook zouden kunnen, dan moet dat mooi detail niet weggesneden worden.
 
Aan de hand van je laatste foto's was me hetzelfde opgevallen als Rik.
Op deze manier zal het smeedwerk vlug omvallen...
Zoals Erwin zegt lijkt mij de beste oplossing met het minste werk ;)
 
Indrukwekkend wat je hier allemaal laat zien Swaken. En dat in 1/72...:wow::ohmy:
 
iedere keer dat ik kijk word het mooier en mooier
Marc
 
Hey Rik,

Zeer zeker waardeer ik je opmerking. Blijkbaar heb ik er ook overgekeken. Maar in plaats een stuk blad af te snijden ga ik pogen om een steuntje te plaatsen onder het blad zelf, tot tegen het smeedwerk.
Opbouwende kritiek is steeds welkom en leren we ervan. Mercie maat. 😉

Ook aan alle anderen, bedankt om mee te kijken, meerder ogen zien meer dan een paar. We zullen dit ten gepaste tijde wel oplossen.
Bedankt voor de coments.....😉
 
Ik zou dat blad met rust laten Swaken maar eerder een steun plaatsen ter hoogte van het midden van de bovenste krul en ter hoogte van de tweede krul van onderen af. Eerste van onderen is een klein krulletje dus dat er boven.
 
Hey Erwin,

Indd, dat is ook mijn gedacht, ergens in het midden of op driekwart van dat hekken, lijkt realistisch...😉
Zal gebeuren na de beschildering van de straat waarmee we gisteren gestart zijn.....
 
Hey,

Na wat tijd zijn we eindelijk terug met een update.
Ik weet het, ik ben traag in de bouw, maar er zijn wel dingen tussengekomen ook, vandaar....
Nu, hebben we toch al wat verder gewerkt aan het diorama zelf. :$ Dat de straatstenen geschilderd zijn dit wisten we al, maar dat de muur en zijn hekwerk ook hun beurt gekregen hebben is uiteraard nieuw. Ook daar hebben getracht om zoveel mogelijk kleurtinten te gebruiken dat het aantrekkelijk maakt om naar te kijken. Hopelijk zijn we daarin geslaagd.
De muur heeft enkel een lichte schaduw al gekregen, maar moet uiteraard nog verder afgewerkt worden met verschillende verweringstoestanden erop. Denk maar aan mosvorming, roestvorming aan het hekwerk enz.... en dan kunnen we deze plaatsen op zijn plaats. :8
En zoals je zal zien heb ik rekening gehouden met voorgaande commentaren en is het hekwerk voorzien van zijn steunen. Het zal in het echt een steun geweest zijn, maar in model is dit ook een steun, het hekwerk staat echt wel steviger op zijn plaats. Bedankt om mee te kijken. :$:8:wub:

Uiteraard hebben we ook verder gewerkt aan het voertuig zelf, maar dit zal dan later nog wel verduidelijkt worden in de juiste topic hiervoor. Laat ons zeggen dat we momenteel bezig zijn met iets of wat samen te bouwen...:$:8 Voor de fun heb ik toch al de kast er even opgezet om een beeld te krijgen.....

allez, foto's,

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en een overzichtje...

attachment.jpg


Voila se....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan