Hoofdsponsor

1/6 Jill Valentine (KIP, Japanse garage kit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt Tom :)
Het is de bedoeling om de huid nog iets lichter te maken, maar ik ben gestopt om bovenvermelde reden :(

Nu laat ik haar een tijdje drogen, daarna zal ik zien wat/hoe ik verder zal gaan...
Misschien nog een lichte waas met de AB erover spuiten??
 
Nice, wat voor merk en schaal is dit eigenlijk?

Zoals in de titel vermeld, schaal en merk ongekend :(
Ik vermoed dat het merk Close Up is, maar dat is niet met zekerheid te zeggen...
Om de grootte van het model te schatten heb ik eens een aansteker naast het model gelegd ;)

DSC03165.jpg
 
Alvast iedereen bedankt om eens te komen kijken ;)

Vandaag was de zon aanwezig, dus heb ik er eens gebruik van gemaakt om buiten eens een foto te nemen:
038-Jill valentine.JPG
 
Laatst bewerkt:
Originele manier alleszinds om je huidskleur te schilderen. Op de foto's die je in de zon nam komen er wel meer donkere kleuren naar voor zie ik, zal aan de olieverf liggen waarschijnlijk?
 
Jups, Burglar, de plaatsen waar er donkere kleuren naar voor komen zijn blijkbaar iets transparanter dan de rest...

De reden van deze manier van schilderen is gewoon omdat het zo'n grote delen zijn, en omdat de onderlaag te donker was :$
Had geen zin om alles in de ovenreiniger te droppen....
 
een extra laagje is waarschijnlijk niet doenbaar? of wel? heb te weinig ervaring met olieverf :)
 
Ik denk dat ik het zal laten drogen, dan heel lichtjes wat opschuren (om de "brokjes" die ik zie weg te krijgen).
Daarna ga ik misschien een laagje met de airbrush overspuiten, en wellicht daarna terug een laagje olieverf..??
Ik weet het, het is onorthodox om zo te werk te gaan, maar ik wil het gewoon proberen...
Lukt het dan niet, dan vliegt het in de ovenreiniger :(

Het is een beetje op hoop van zegen ;)
 
Beyond id dit model ook uit styreen of is het eerder een soort pvc???

Oeps bij nader inzien en na het eerste blad ebkeken te hebben zag ik dat dit resine is.:08::08:
 
Beyond,

ik vind dat toch een hele mooie huidskleur die je daar maakt, heel levend.


René
 
Dank u René, doet deugd om te horen, maar ben er toch niet zo tevreden over :(
Met het blote oog zie je toch foutjes die ik liever niet zou zien...
 
Mogelijk.

het venijn zit in de details, klopt....

..maar als de basis ok is duidt je constatering op een prettige ontdekkingstocht.

ik dacht thans; 'Heej!' :-)

groetekes,

d'n René
 
Het ziet er toch goed uit hoor, die huidskleur heeft echt een levendig uitzicht, niet van dat dichtgeschilderde roze.
 
Even een kleine update zonder foto's (er is toch niet veel zichtbaar veranderd...)

Ik heb dus gesproken over de brokjes die zichtbaar waren (niet op de foto's te zien).
Wel, deze heb ik behandeld door er voorzichtig over te wrijven met een glasvezelpen.
De brokjes zijn zo goed als allemaal verdwenen, echter ook een klein laagje van de verf :(
Maar dat zal opgelost worden door de volgende behandeling, die zal bestaan uit het airbrushen van een lichte nevel op de huid.

Voor ik aan de volgende stap wou beginnen intussen nog eens een dryfit gedaan en wat blijkt?? Mevrouw Jill Valentine heeft een beetje teveel aan de chocolade gezeten (waar ik altijd de schuld voor krijg :@ )
Haar billen zijn blijkbaar verdikt, want haar rokje blijkt nu te klein om alles mooi eronder te krijgen :(
Er zijn zo'n 3 plaatsen waar er in feite een stukje af zou moeten gevijld worden. Dat zie ik dus niet echt zitten, want dat zou betekenen dat ik de huid terug opnieuw mag schilderen....

Even alles opzij gelegd en na een tijdje terug bekeken. Een andere oplossing is mij te binnen geschoten. Ik ga het rokje iets groter maken :)
Langs de binnenkant van het rokje ga ik trachten een stukje weg te frezen met de dremel, zodanig dat mevrouw haar dikke billen plaats genoeg hebben om comfortabel te zitten (de snoepdoos is nu wel buiten haar bereik geplaatst, zodanig dat ze niet blijft verdikken :tongue: )

Binnenkort hopelijk een update met foto's van de geleverde werken :8
 
Beyond,heb even het gehele topic doorgelezen mooi werk laat je hier zien als ook de huidskleur die je gebruikt ziet er supper mooi uit...
 
Bedankt voor jullie reacties :)

Ben er terug mee bezig geweest na enkele dagen te laten drogen.

Om te beginnen even indiscreet zijn en onder Jill haar rokje gaan kijken, zodat jullie kunnen zien wat ik met de dremel heb weg gehaald:
043-Jill valentine.JPG

Verder heb ik dan volgende kleuren verf uitgehaald om te mengen voor haar velletje te bespuiten met de AB :
044-Jill valentine.JPG

Ik heb eerst een "donkere" tint gemaakt, en dan telkens iets lichter en lichter gegaan door toevoeging van de lichtste kleuren die je hierboven op de foto kan zien.
Enkel de laatste twee keer enkel wit toegevoegd.
Er zijn wel 9 à 10 lagen gespoten, allemaal zeer lichtjes.
Het resultaat op Jill zelf:
041-Jill valentine.JPG
042-Jill valentine.JPG



Mijn vrouw (en ikzelf ook :8 ) vinden het resultaat wel beter dan voorheen, hoewel het nu iets meer "manga-achtig" lijkt, maar het figuurtje is dan eigenlijk ook een manga-figuur (kijk maar eens naar haar ogen!!)

Geef gerust jullie mening, ik ben benieuwd ;)
 
Laatst bewerkt:
dit is veel beter,beyond.

het ander was iets te roze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan