Hoofdsponsor

1/6 Jill Valentine (KIP, Japanse garage kit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is een leuk figuurtje om te doen, ik ga deze zeker volgen.

Ron
 
Hey Ron,

Verwacht niet teveel hoor.
Ben eigenlijk een leek in figuren schilderen...

En het kan wel een tijdje duren eer er veranderingen zullen zijn, ze is namelijk een zijproject, dus nu en dan eens voortdoen........

Toch bedankt voor je interesse.

Groetjes,
Beyond
 
Hoever sta je al met Jill, ik ben es curieus naar resultaat :D
 
Hoi Nicolas,

Bedankt voor je interesse, maar momenteel ligt Jill even aan de kant :(
Deze is namelijk als geschenk voor mijn schoonbroer, dus wil ik haar zo mooi mogelijk afwerken....
En momenteel ben ik bezig met mijn dio voor de groepsbouw, en deze krijgt ALLE aandacht voor zich alleen momenteel....
Jill zal dus nog even moeten wachten :(
Maar ze komt terug hoor, wees gerust ;)

Grtz,
Beyond
 
En hier is Jill dan (eventjes :nowink:) terug.

Met de airbrush enkele delen een eerste laagje half blinkend zwart gegeven.
Eerst had ik de randen met maskol bedekt (behalve op de benen), daarna de verf gespoten.
Heb intussen gemerkt dat ik beter wat meer maskol had gebruikt, want de verfnevel heeft op de niet te beschilderen delen een fijn laagje nagelaten....:O
Gelukkig is dit niet zo erg, daar het nog maar de eerste delen zijn die verf ontvangen hebben ^^

Hier enkele foto's van de resultaten:
022.jpg

023.jpg

Grtz,
Beyond
 
Goede start Beyond en gelijk een les geleerd in het afplakken/afdekken ;)

Het nadeel van spuiten is dat de verf nevel echt overal komt te zitten als het niet goed is afgedekt.

Ron
 
Inderdaad een goede les geweest.
En op het moment van het spuiten was er niets van te zien, pas na het verwijderen van de maskol zag je het verschil :O

Hier de verfnevel:
024.jpg

En hier een stukje verf die mee afgetrokken is met de maskol :angry::
025.jpg

Volgende keer weet ik dus dat ik beter moet opletten en afplakken/maskeren...

;)
Beyond
 
Hey B.

Mooi man... dat is zeker.
Ik blijf dit al volgen, enkel en alleen, omdat je deze dame met de airbrush te lijf gaat.
Zou het kunnen dat je verf in de fase tussen "nat" en "volledig uitgehard" zat wanneer je de Maskol verwijderde?
Anders moet je eens proberen de Maskol te verwijderen wanneer de verf nog nat is, of langer wachten tot ze zeker uitgehard is.

Voor de rest: I'll be watching you.
 
.....
Zou het kunnen dat je verf in de fase tussen "nat" en "volledig uitgehard" zat wanneer je de Maskol verwijderde?
Anders moet je eens proberen de Maskol te verwijderen wanneer de verf nog nat is, of langer wachten tot ze zeker uitgehard is.

Voor de rest: I'll be watching you.

De verf was (volgens mij ?) toch "handdroog"...
Maar ik zal volgende keer eens langer wachten...

And will you be watching me? Or watching Jill? :P

:laugh::laugh:

Grtz,
Beyond
 
Handdroog is niet hetzelfde als uitgehard....... het zou kunnen dat door de "trekkracht" op de Maskol, de boordjes verf lossen.
 
Zopas een sessie met Jill beëindigd :)

Heb haar een kleedje aangepast van tissue en maskol ;)
Daarna eens geprobeerd om te pre-schaduwen, dit met rood, omdat het om de huid betreft...

001.jpg

002.jpg

003.jpg

Zoals duidelijk te zien is heb ik wat last van "spetters"...
Iemand die weet hoe dit zou komen?
Zou ik de verf te veel verdunnen?
Of ligt dit aan de airbrush?
Of ligt het gewoon aan mij, dat ik het niet kan???

Graag jullie reactie's.

Grtz,
Beyond
 
Hoi Beyond,

Het spetteren van de verf kan duiden op een niet goed gereinigde airbrush.

Heb je die wél telkens goed gereinigd dan kan de oorzaak aan de verf liggen.
Verf met teveel pigment in kan er ook voor zorgen dat je spetters krijgt. In dat geval is het experimenteren geblazen met een andere verf.



Droop
 
Edit: wat ik nog net ben vergeten te zeggen: het spetteren kan ook aan een kromme naaldtip liggen.


Droop
 
Het spetteren van de verf kan duiden op een niet goed gereinigde airbrush.

Ik denk toch dat ik de AB goed reinig ???

........ In dat geval is het experimenteren geblazen met een andere verf.

Ik gebruik Tamiya Acryl, verdund met Isopropyl....

het spetteren kan ook aan een kromme naaldtip liggen.

Deze AB is splinternieuw, en ik had de eerste keer (op de Opel Blitz) ook spetters....-fck-

:-|Help....

Beyond
 
Zak eens de druk naar ongeveer 1.2 of 1.3 en test eens opnieuw.
 
Bedankt voor de tip.

De volgende sessie zal ik dat zeker eens proberen ;)

Grtz,
Beyond
 
zulke spetters krijg je omdat je teveel verf en tewijnig lucht geeft.

als je spuit moet je u hendeltje altijt max achteruit trekken dus volle bak lucht geven en dan stilletjes induwen voor verf.

typis beginners fout met ab. (altijt vollebak lucht geven)

heeft niets te maken dat de ab niet goed gerijnigt is en druk 1.8 zou ik zeker niet verlagen.

ik zou aanraden voor je aan je figuur begint te spuiten eerst eens 5 a 10 min op papier te spuiten zodat je de juiste handeling goed doorhebt voor je op je figuur begint te suiten. en dan liefts nog grof teken papier hier zie je u fouten nog eens 2 keer zo hard dan op gewoon papier.

en als je echt fijn wilt spuiten moet je het voorste kroontje van je ab schroeven zodat je u naald punt ziet. wel oppassen dat je nergens tegen stoot of je naald staat krom :(


rood is wel de mooilijkste kleur om te spuiten. en als ik zo naar je foto kijk zie je op de linker borst heel goed dat je veel te veel verf geeft, dit is 1 dikke streep die je in 1 keer gespoten hebt. je moet heel dun spuiten , je mag bijna niet zien dat je gespoten hebt je moet er als het ware door kunnen kijken. en dan veel dunne lagen over elkaar spuiten, en zeker geen 2 laag spuiten als de 1 laag nog nat is.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor die mooie uitleg amazone.
Dat ga ikzelf nu ook eens in het achterhoofd houden en uitproberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan