Hoofdsponsor

1/35 Tiger I Ausf. E (Early) aan het oostfront '43 - 505 Schwere Panzer-Abteilung [wip]

Steven,

krimpt deze Putte ook of niet, lijkt me een alternatief te zijn voor Vallejoputty die toch wel krimpt....
 
Hey Swa, ik zag geen verschil tussen de putty terwijl die nat was en nadat die gedroogd is. Als je wil maak ik even foto's van een "toefke" putty bij het aanbrengen en na het drogen, met een fijne lat erbij.

Het is hoe dan ook ander materiaal dan de vallejo putty, deze heb ik in het verleden nog gebruikt. Ik kon de vallejo putty niet goed opschuren, die werd korrelig en brak soms gewoon af. Deze putty van Deluxe Materials is perfect schuurbaar zonder problemen. Deluxe Materials is ook eerder een producent van chemische materialen, ik denk dat de chemische reactie in de putty anders is dan die van Vallejo.
 
Laatst bewerkt:
Heel tof! Heb ook nog zo een project klaarliggen. Ik volg!
 
Ook ik volg en zeker om de producten die Steven ons verkoopt te zien gebruiken en te leren kennen en natuurlijk ook de bouw van zijn project he
Marc
 
@coachke ik heb dus zoals gezegd de putty eens op een plaatje gelegd en gemeten, een dag laten drogen en zopas opnieuw gemeten.

Dit is de foto van de putty die vers aangebracht is; de putty is hier letterlijk vers uit de tube.

yeG8U1o.jpg

dit is een dag later. Ik heb zelfs mijn schuifpas niet moeten aanpassen, de putty is exact dezelfde lengte gebleven. Ik heb ook met opzet een glad plaatje genomen, als de putty zou krimpen bij het drogen dan zou dat meteen zichtbaar zijn.

lHQhMbJ.jpg

hopelijk schept dat wat duidelijkheid :)

ik heb ook gemerkt dat je met een plat mesje of een spateltje heel gemakkelijk de putty kan uitsmeren over sinkholes en andere markeringen bv, het is precies een stevige boter van consistentie. Hier is een foto van de putty die ik aanbracht op de onderkant van de koepel bovenplaat:

Wd6phVy.jpg

Wat nog leuker is, eens de putty droog is kan je het met een scherp mesje gewoon lijnrecht afsnijden door een zaag-beweging te maken met je mes. Het lijkt op een soort plastiek-achtige kalk materie en is heel gemakkelijk te bewerken. Met een schuurpapier kon ik deze perfect glad opschuren. Ben heel aangenaam verrast door deze putty om eerlijk te zijn.

h2CvjEd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen wat tijd gevonden om nog wat verder te werken. Ik heb na het opzoeken van interieurfoto's van de Tiger I gemerkt dat er heel wat detail ontbreekt. Met wat plasticard aan de slag gegaan om toch de belangrijkste aan te maken.

p3VuOP6.jpg
5BVil3U.jpg
ctoDbNA.jpg
 
Steven ziet er wel een goed product uit zal het eens bekijken zondag volgende week
Uw bouw ziet er voortreffelijk uit ik ga ook hier weer rustig me bijzetten om te kijken
knap
Marc
 
Mooi scratshwerk :O
Er zal wellicht niet veel van te zien zijn, maar het zit er toch hé ;)
Laat de volgende update maar komen...
 
Het idee is om het "dak" van de turret niet vast te lijmen zodat ik het interieur nog kan tonen, vandaar de moeite om de ontbrekende onderdelen er ook bij te maken.
 
Laatst bewerkt:
Steven,

Topbouw maat en goed bezig....;)
Eigenlijk toch spijtig dat zo'n kits steeds met ontbrekende stukken zitten, ik vraag me af of zij dit speciaal doen ervoor....
 
Mooi werk Steven strake bouw en knap opgelost ivb het interieur,deze vraag stel ik mij ook geregeld swaken je gaat er toch van uit dat ze die kits toch eerst zelf hebben gebouwd voor de productie daar van start op grote schaal 😉
 
ik denk niet dat dit geldt als controle voor ontbrekende details...

Mooie bouw tot nu toe, misschien moet ik ik eens kijken voor deze putty...
 
Mooie Panzer, mooie vorderingen Steven.

Klinkt goed die acryl putty, heb jij die in jouw assortiment ?

Ga je de Tiger solo neerzetten of met bemanning ?

Viel Bastelvergnügen :D
 
OK man goed om te weten, zal dat eens gaan bestellen...

figuren erbij in een tafereel klinkt goed. Dat gaan we wel zien dan...

groet ;)
 
Ondertussen nog eens wat tijd gevonden om verder te werken. Het is wat worstelen met het maken van onderdeeltjes, dit duurt een pak langer dan gewoon een bouwdoos in elkaar steken zoveel is zeker. Dit weekend tijd gevonden om verder te werken aan het plafond van de koepel. na het aanbrengen nog gemerkt dat ik de verticale latten verkeerd had gemonteerd.. Gelukkis het afsnijden van het uitstekende stuk op de ene lat makkelijk gedaan en dan een stukje plakken op de andere lat. Hiervan nog geen foto's, die komen later.

Daarnaast nog de ophangbevestiging voor het kanon aan het plafond bevestigd. Ik ben nog aan het twijfelen of ik dat onderdeel niet hermaak uit plasticard, na het bekijken van de foto's van het echte ding zit ik met een gevoel dat het niet echt representatief is op het model. Met ijzerdraad nog wat extra detail toegevoegd.

Wvo9rUI.jpg
ubjAfJF.jpg
vZfixPB.jpg
 
oopsydaisy... fijne priegelwerkjes hier :wow: knap werk Steven ! heerlijk om te bekijken :)
 
Mooi en proper werk en volg met interesse grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan