Hoofdsponsor

Anders / onbekend van mal tot schip Z576 mare-nostrum

hi hi , een romp die lijkt op het water te zweven.

ziet er weer perfect uit , je hebt wel geluk gehad met het weer om deze te fabriceren.

ja marc midden in de zomer gedaan de vijver is ondertussen ook afgebroken zal nu een test bak moeten maken in de plaats
 
en dat zijn dan al de stukken waar ik een mal heb van gemaakt



attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
dat gaat vooruitgaan met al die prefab onderdelen. Je maakt er zo meteen een hele vloot van.
vgr Marc
 
inderdaad dat is veel tijd gespaard want ik wil er nog drie maken van de zelfde type
 
wil je dan 3 copies maken of spreken we dan van 3 ongeveer gelijke van een rederij of dezelfde thuishaven?
vgr Marc
 
wil je dan 3 copies maken of spreken we dan van 3 ongeveer gelijke van een rederij of dezelfde thuishaven?
vgr Marc

dat zijn er drie met de zelfde romp en brug enkel in de rest van de opbouw zit er verschil in O.321 Z.60 Z.18
 
en nu een paar foto's van het maken van de straalbuis .maar er was wel een groot probleem mijn metaal draaibank kan maar max 10 cm draaien en mijn straalbuis is 16 cm en niemand van mijn vrienden kon mij helpen ze konden ook niet zo groot gaan dan 10 cm dan maar op zoek op internet tot ik een paar houtdraaibanken tegen kwam aan een zeer schappelijke prijs was mijn besluit rap genomen een in hout draaien en er een mal van maken en dan een gieten in giet hars
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
goed gelukt , zo te zien.
16cm????, ben nog eens terug gaan kijken naar de foto's van je romp.
Hoe groot zijn die eigenlijk? IK was er van uitgegaan rond de 1m lang waren, maar krijg nu het idee dat ze toch wel wat groter zijn.
 
Knap opgelost en dat houtdraaiwerk ziet er nog goed uit ook.
 
goed gelukt , zo te zien.
16cm????, ben nog eens terug gaan kijken naar de foto's van je romp.
Hoe groot zijn die eigenlijk? IK was er van uitgegaan rond de 1m lang waren, maar krijg nu het idee dat ze toch wel wat groter zijn.

marc deze zijn 154 cm
 
ik ben op zich geen echte liefhebber van boten maar deze ga ik toch echt wel volgen. je trok helemaal mijn aandacht toen er houtdraaiwerk aan te pas kwam, dit heb ik jaren gedaan maar nooit echt voor modelbouw. Indien je wat meer info kan/wil plaatsen over het maken van je mallen lees ik het graag want vind het een boeiende materie.
Knap werk alleszins.
 
ik ben op zich geen echte liefhebber van boten maar deze ga ik toch echt wel volgen. je trok helemaal mijn aandacht toen er houtdraaiwerk aan te pas kwam, dit heb ik jaren gedaan maar nooit echt voor modelbouw. Indien je wat meer info kan/wil plaatsen over het maken van je mallen lees ik het graag want vind het een boeiende materie.
Knap werk alleszins.

bedankt voor de interesse ik heb al een topic gemaakt van het maken van een mal maar ik weet zelf niet hoe ik deze terug vind op het forum
 
jordic bedankt om te helpen zoeken nu staan ze er alle bij op voor wie ze nog eens willen door nemen
 
reeds klaar
attachment.php
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan