Hoofdsponsor

1/10 Vikingkoning of toch bijna [done]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
Zondag ben ik er aan begonnen, project X is wel een figuur die ik bovenaan mijn lijstje heb staan van hebbe dingens.
Bestaat nog niet dus ben ik er zelf maar aan begonnen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Links boven is de meest gelijkende op die van de Vikings prachtig weeral , mijn toetsen staan er allemaal naar hetzelfde altijd te typen voor u;)
Grapje , nee maar ik vind het geweldig knap
Marc
 
knap, ga ik zeker volgen.

Ik ben eens ergens een figuurtje of buste tegengekomen van Ragnar Lothbrok, maar ben de site kwijt :(
wou die thans ook eens zelf bestellen.

Doe zo verder, Jan. Knap kneedwerk altijd
 
Mooie kop zeg ! knap werk.. (ik ken de personage niet by the way..)

Zijn linker oog vind ik het best geslaagd.

De symmetrie vind ik best goed, ik ben zo vrij geweest om een foto van de Viking te bewerken,
zodat het verschil tussen links en rechts mooi zichtbaar wordt.
Heb de linker en rechterhelft afzonderlijk gekopieërd en een spiegelbeeld ervan er weer tegenaan geplakt.
Niet als kritiek bedoeld, want geen mens ter wereld is perfect symmetrisch gevormd ;)

Rechter helft (+ gespiegeld) .............................................. Linkse helft (+ gespiegeld)
attachment.jpg attachment.jpg

Een trucje om tijdens het werken de symmetrie te controleren is : de kop in een spiegel bekijken.

Happy sculpting thumbsup_zpsq1yrw5jr.gif
 
Hey Peter, bedankt voor de tip.
de ontbrekende symmetrie is eigenlijk gewild het maakt een deel van de figuur uit, ik heb twee foto's bijgevoegd van de originele acteur en het personage in de serie. Heb misschien een beetje overdreven, maar al doende leert men.

attachment.jpg attachment.jpg

Jordic, Ragnar bestaat als figuur (compleet) van scale75 in 75mm.
Als het mij lukt wordt hij even groot als Lagerhta en komen ze samen op een display.

Marc & Beyond; bedankt

Grtx Jan
 
heel mooi Jan , begint er sprekend op te lijken .

grt Nicolas
 
Jan, we begrijpen elkaar : 100% symmetrie oogt onnatuurlijk, niemand is perfect,
en dat maakt gezichten juist interessant en dat wil je inderdaad.
(ik doe zulke fotobewerking ook wel eens met portret foto's, verbazend soms
hoe verschillende koppen dan tevoorschijn komen :huh: )

Overdrijven is niet verkeerd lijkt mij, met overdrijven kun je goed vormen leren kennen en maken.
De basics van gezichten en hun uitdrukkingen oefenen is leuk en
leerzaam door bijvoorbeeld cartoon koppen te tekenen (verzin maar'es een smiley die een emotie overbrengt...)

Weet niet of je al gaat schilderen, maar anders zou ik toch durven aanraden
om nog iets aandacht aan zijn rechteroog te geven ?

Ha det så kul (veel plezier :) )
 
Bedankt, Nicolas
Peter, ik wil nog een klein beetje veranderen aan het rechter oog de oogbol zit iets te diep denk ik.

Mijn oplossing voor zijn paardenstaart.

attachment.jpg attachment.jpg

grtx Jan
 
nog iets :nowink:
misschien is het niet nodig in verband met kledij, anders
mag de aansluiting van de hals op de schedel nog wat vloeiender, maar
dat was je misschien al van plan.
 
ik kijk en leer , bedankt om je werk te delen.
verder kan ik niks aanbrengen.
 
De beroeps kneders zijn iet sneller als ik, al vind ik persoonlijk dat hij er niet echt op trekt.
Maar om een paar verf technieken op uit te proberen en kleurschema's is hij prima geschikt.

attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
het figuurtje vind ik mooi geschilderd, hoewel hij precies wat rood/blauw overkomt :)
maar hij lijkt idd niet op Ragnar

maar toch knap werk ;)
 
Als ge dat allemaal kunt dat is toch sterk hoor
IK moet van u nog heel veel leren toch kan het zijn dat door de donkere tinten dat hij ouder lijkt want beeld vind ik er zeer goed op gelijken. de ogen zijn subliem en de rest ook als hij er ouder moet uit zien.
 
Inderdaad Jan de gelijkenis is er zeker niet , vindt persoonlijk de uwe meer qua uiterlijk beter ...

grt Nicolas
 
Misschien niet direct wat je voor ogen had, maar zoals deze buste nu is heb je er een zéér prachtige Viking van geboetseerd ;)
Applaus Applaus :amish:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan