Hoofdsponsor

1/32 Tsekoa II van Model slipway [DONE]

scalemarc

Well-known member
Registered
Lid geworden
21 okt 2011
Berichten
271
De Tsekoa II is van Canadese makelij en wordt ingezet als boeien legger en voor de kustwacht.
Ik heb de versie van een boeien legger gebouwd
Het model is 85 cm lang op schaal 1/32.
Ik heb de bouw wat laat ingegeven op het forum, maar vind nu terug wat tijd om het goed te maken, vragen over dit model mag je altijd stellen.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er volgens mij helemaal niet slecht uit.
 
Mooi gedetailleerde boot.
Komen er figuren op?
 
Prachtig scheepje heb je gebouwd.
Ik heb het idee dat dit model ondertussen volledig afgewerkt is tenzij je hier en daar nog wat klusjes hebt die niet direct zichtbaar zijn op de foto's.

succes met het vervolg of een volgend bouw project.
vgr Marc
 
Nice boot, voor mij een beetje te modern maar toch mooi werk. Statisch of varend?
 
Door de overschakeling van statische modelbouw naar R/C heb ik het forum wat verwaarloosd daarmee dat de boot praktisch al is afgewerkt en al gevaren heeft.
Hij was in september varend te zien op Euro Modelbouw te Genk.
Enkele foto's erbij nu, van het technische gedeelte en elektronica.
Twee motors,Robbe Power 755/40 links en rechtsdraaiend gekoppeld aan speedcontroller/Bec en distributie bord met zekeringen en mixer zodat de motors en roeren gekoppeld worden om bijna te plekke te draaien. verder Raboesch boegschroef, verlichting en navigatie lichten.
Kan varen op accupack 7,2 V of op lood accu van 12V vierbladsschroeven L/R van 40mm
De figuren heb ik gratis op een rommelmarkt gekregen en waren oorspronkelijk politieagenten met wat vijl en putti werk omgevormd naar zeemannen althans moeten ze voor doorgaan:$
Grtz Marc
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
De Tsekoa in zijn element.
met een totaal gewicht van 9,5 kg ligt ze goed en stabiel in het water.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
knap bouwwerkje dat je aflevert, jammer dat er wat tussenstappen ontbreken in het bouwverslag.
Volgende bouwwerk even knap maken en ons een beetje meer laten meegenieten via het bouwverslag.
vgr Marc
 
Wow dat is nu genieten se ik vind dat zeer knap zelf zoiets maken neen genieten ja ik heb ze bezig gezien verleden jaar in de enige openluchtbeurs in Boom in de Schorre daar lagen er ook mooie in het water
Mooi werk proficiat
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan