Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Ferrari California Gumball3000 [DONE]

JordiC

Well-known member
Registered
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
3.766
Dit wordt mijn projectje voor de weekbuild

2nvqemb.jpg

Ik heb deze dubbel. Eentje daarvan had ik gekregen van een vriendin en die vroeg vorige week nog wanneer ik eens aan de Ferrari ging bouwen :ph34r:
Bij deze dus de ideale kans :laugh:


Enkele weetjes...
De Ferrari California is een auto van het Italiaanse automerk Ferrari. De California werd gepresenteerd tijdens de Mondial de l'Automobile van 2008 in Parijs.
De California is een geheel nieuw model in het gamma van Ferrari. De auto wordt gepositioneerd onder de Ferrari 458 Italia en dient als instapmodel in de modellijn van Ferrari. De California is de eerste Ferrari die geleverd wordt met een metalen vouwdak. Een andere noviteit voor een Ferrari is de voorin geplaatste V8-motor. Het koetswerk en de carrosserie zijn volledig uit aluminium vervaardigd.
De California is uitgerust met de 4.3L V8 uit de F430. Het is de eerste keer dat Ferrari de krachtbron koppelt aan een zeven versnellingen tellende versnellingsbak met een dubbele koppeling. Voor het schakelen kan worden gekozen tussen een automatische stand of handmatig schakelen met behulp van schakelflippers achter het stuur. Het F1-Trac-tractiecontrolesysteem dat debuteerde op de 599 GTB Fiorano is ook terug te vinden in de California.

We spreken hier dus over een auto met een basisprijs van 250.000€, met 460 paardjes en een topsnelheid van 310km/h 8)



Wat ga ik ermee doen?
mijn eigen goesting... als je gehoopt had op een rood blinkende bolide uit de Italiaanse fabrieken, dan zal ik je moeten teleurstellen :P


grtz Jordi
 
Laatst bewerkt:
veel suc6 jordi en een rode auto met witte bollen is ook niet lelijk ;)
 
Thema is gekozen, morgen ga ik mijn ontwerptalent nog eens bovenhalen zodat de decals geprint kunnen worden.
Dan velgjes nog bestellen en wachten op het startschot :D
 
Knap machien!! maar dat is dan ook zo bij 95% van de Ferrari modellen..

denk niet dat de California een geheel nieuw model is,
je had al een '''California'' 250 gt ofzoiets geloof ik vele jaren terug. (misschien beter bekend van de film ferris buellers day off)
 
zou kunnen, Guy. Ferrari is niet mijn kennisgebied, heb gewoon de info gekopieerd van Wikipedia.

Decals zijn doorgestuurd naar iemand die ze gaat printen voor mij :)
En dan hebben we bijna alles klaarliggen om de 25e december te starten :D
 
Decals zijn aangekomen. Prachtige decals, al zeg ik het zelf :ph34r:
De velgjes zijn ook in mijn bezit, dus als mijn bureau leeggemaakt is, ben ik klaar voor de Christmas Weekbuild 2015 8)
 
Veel plezier met de bouw Jordi.
 
Vandaag stillekes begonnen aan de weekbuild. Ik ga mij niet haasten, als de Chevrolet gelukt was met de weekendbuild zal deze wel lukken op een week tijd :)

Ik heb op een beurs 2 setjes velgen gekocht, en naar alle waarschijnlijkheid gaan deze onder de Ferrari blinken
n4fxb5.jpg

bekendmaking van de decals, het zal dus een Ferrari zijn die meerijdt met "Gumball 3000"
2crnkgo.jpg
Logo's zijn zelf bij elkaar gezocht (aan de hand van bestaande sponsers van de Gumball 3000) en van kleur verandert. Er staan nog meer decals op het vel dan nodig, maar dit is voor latere projecten (eigenlijk vooral om het A4 papier vol te krijgen)

De eerste werkjes
2u6n4p5.jpg

k172h1.jpg

29mu3bl.jpg

Grtz Jordi
 
Mooie start ;)

Zelfgemaakte decals? Zien er goed uit :)
Ferrarirood van Revell gebruikt? Verf ziet er iets dik opliggen, maar hij ziet er ook nog niet droog uit... ;) Wel een mooi kleurtje, ik gebruik het vooral om mijn brandweerwagentjes te schilderen :D
Suk6 verder, zal er morgen zelf aan beginnen si :8
 
yes, decals zijn zelf bij elkaar gezocht, aangepast (kleur en grootte) en doorgestuurd naar Erik (modelbouwerke) die ze geprint heeft en 3 lagen vernis aangebracht :)

Dat is idd Ferrari-rood :) en vrij dik aangebracht ja. Nu het droog is en er wat zilver en zwart bij zit, is het al een beter zicht.

Morgen pas :eek: ;) Veel succes
 
Gisterenavond nog wat verder gedaan en ook deze voormiddag.

Motor geplaatst, decals aangebracht
27y4spu.jpg

Achterste wielkassen zijn ook geplaatst
2lwu9uo.jpg


Bezig aan het interieur
ja, je ziet het goed. Een oranje interieur :D
30hpzs1.jpg

Grtz Jordi
 
Hey Jordi goe bezig he een tweestrijd leuk om te volgen
succes
Marc
 
Oranje..., ik heb de echte toentertijd even zien passeren :)
Was die niet van die kerel die in BB meegedaan had?
 
ik zou het niet weten Beyond :p Maar naar wat ik tegenkom op google hebben er nog niet veel Ferrari California meegereden met de Gumball, en al zeker geen cabrio
Kleurenkeuzes zijn allemaal eigen inspiratie :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan