Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Ferrari California Gumball3000 [DONE]

Vandaag de body's voor 2e maal gespoten, gisteren waren er foutjes gebeurd. Het is nog niet perfect, maar ik ga het zo laten. Voor een eerste keer met mijn nieuwe airbrush en nieuwe verf vind ik het nog wel geslaagd :)

Ja, je leest het goed... er staat body's met een "S" achter :D
Ik heb besloten om de Ferrari 2x te bouwen.
Het zijn gsmpics, dus niet van de beste kwaliteit en niet altijd even scherp. Betere foto's volgen nog
k20nee.jpg
21nll5u.jpg

De interieurs :) Ik ga wel nog enkele wijzigingen doen aan de achterbank :)
10z7gxw.jpg

De cabrio zal dus een motorkap hebben die open kan :) de niet-cabrio zijn motorkap is vastgelijmd ;)

Eventuele fouten in het spuitwerk kan ik maskeren met de decals die nog aangebracht worden.
We zitten op schema om ze allebei klaar te krijgen:ph34r:

grtz
 
Jordi jij ben mijn held om deze Ferrari`s in het paars te spuiten getuige van veel lef :)
 
dank u Ron :D
Paars is mijn lievelingskleur :) en ik ben niet iemand die de kleurcodes en regeltjes volgt. Ik heb liever een model dat eruit springt (hoewel ik ook kan genieten van een mooie vuurrode Ferrari)
ps: op de foto's lijkt het roziger dan in het echt. Wss door de gsm kwaliteit en het binnenvallend zonlicht en de verf was nog maar net gespoten.
Straks betere foto's van het kleurtje
 
knap hoor.

Hey en het is Gumball style, zit vol met gewaagde wagens kwa kleur en mods. dus deze past er perfect bij.
benieuwd hoe em ga staan met de decals.
 
enkele foto's met de flits, maar het is eigenlijk een moeilijke kleur om vast te leggen. Voor de Vallejo gebruikers, het is Model Color 810 (Royal Purple)
34sif7t.jpg
mmxwyh.jpg
9jj52s.jpg

zonder flits
21cfjf9.jpg
2q8a77p.jpg

Ik zou bijna beginnen twijfelen om er decals op te zetten, zo zalig vind ik het kleurtje :p

grtz
 
Laatst bewerkt:
Als je er decals wilt opzetten dan zou ik er eerst een glanslaag opzetten.
Anders ga je last hebben van silvering.
 
ow jong, ziet er stukken beter uit. knap knap !
 
ben aan de decals begonnen.
Ik ga deze gewoon zo verder doen. Erna ga ik oefenen op proefstukjes.. grondverf, verf spuiten, vernislagen..
Zodat ik een volgende keer eens een fatsoenlijk model kan neerzetten


Decals komen donkerder uit, doordat de ondergrond paars is :)
2iu5mv6.jpg
 
Jammer van de decals, volgende keer beter ;)
Maar het ziet er toch mooi uit hoor ;)

Misschien de volgende keer op wit decalpapier drukken? Dan heb je wel veel snijwerk voor de randen...
Of zorgen voor een witte achtergrond, maar dat lijkt mij nog moeilijker :8
 
Gisterenavond een serieus bouwdipje en echt de goesting gehad om dit topic te beeindigen.
Deze morgen dan toch maar alles eens op een rijtje gezet.
De cabrio wordt nog afgewerkt, de 2e Ferrari niet :)

Hij is zo goed als klaar, nog enkele kleine details. Ik ben totaal niet tevreden van het resultaat. Pasvorm van de kit, kleur van de decals (mijn eigen fout, niet aan gedacht dat mijn ondergrond donker was), kleine tegenslagen....
Mja, we kunnen zeggen dat we in 2016 al minstens ene auto afgewerkt hebben :)

Eindfoto's volgen straks nog ;)
 
Hey Jordi , Rome is ook niet op 1 dag gebouwd ik vind het toch redelijk behalve de kleine schoonheidsfoutjes die je zelf al aan gaf het zal een heel pak beter zijn moest je er vernis over zetten en ik zou het hart van de wielen mee in kleur gezet hebben geeft een eindeloos verschil
Ik vind op bepaalde modellen matte lak mooi maar niet op alle wagens
ik persoonlijk vind hem redelijk mooi maar ja das persoonlijk he
Marc
 
eindfoto's... mijn eigen commentaar staat iets hoger. Ik ben blij dat ik er vanaf ben
28ugqhw.jpg
211s7c2.jpg
2mnkr28.jpg
2ngsk1y.jpg
hvb86h.jpg
hrk3yp.jpg

Bedankt aan iedereen die het topic volgde en me bijstond met raad en daad, zowel hier als op facebook. Volgende keer toch beter nadenken welke kit ik ga bouwen voor een speedbuild :)

Voor degene die zich afvragen wat met nr2 gebeurd is. Die pastte nog slechter dan de cabrio. Dus heb ik de body terug losgemaakt. En alles in de doos gestoken :)
Ik ga mij een tijdje terug met figuurtjes bezighouden ;)
 
Een pluim voor volharding want ik heb deze kit ook gehad en heb hem gratis weggegeven nadat ik alles gedryfit had.
Het is echt zoeken naar onderdelen die op elkaar passen bij deze bouwdoos.
Desondanks je problemen vind ik hem wel knap. Zo zal je er zeker geen twee van terug vinden.
Je hebt lef getoond door deze kit te willen bouwen maar ook met de uitvoering er van. Denk dat menig Ferrari fans je gek zouden verklaren als je hem in het paars gaat spuiten.
Velgjes passen er ook zeer goed onder.

Grtz,
Cedric
 
Zeer mooi eindresultaat, en zeer origineel qua kleur :D
Proficiat met het behalen van de eindmeet ;)
 
netjes jordi, ziet er goed uit.
 
Proficiat Jordic mooi resultaat.
 
Zoals je zegt jammer van de decals maar voor de rest toch niet slecht op een week tijd.
Dat van decals had je misschien kunnen vermijden door eerst glos te spuiten om silvering weg te krijgen maar dat is al eerder vernoemd.
Toch mooi model op een week.
 
Gewaagde keuze, maar wel geslaagd.
 
Jammer van de tegenslagen maar hij is tocg gereed gekomen.
De kleur vind ik geweldig maar ik hou dus wel van dingen die die afwijken ;)

Misschien een idee als je weer zo'n atin uitvoering wil maken met decals, spuit hem eerst in glans en daarna afwerken met een satinglans.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan