Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Anne bonney [DONE]

dit verrast me even , ik had een zacht oplopend strand in gedachten , staat er plots een kade muur.
 
ja het a4 bladje geeft ongeveer het dio weer. ben ook nog snel naar de winkel geweest om een foto kader te halen a4formaat en daar moet het op komen.

gisteren ook nog pleister gesmeert en steentjes gelijmt. vandaag de grondlagen schilderen en een definitieve opstelling kiezen.

ook begonnen aan een palmboom te maken van avond komen dan de foto s hoe het er ruwweg zal uit zien
 
ben vandaag goed opgeschoten met het dio.
de figuren worden natuurlijk nog ontdaan van hun ondergrondje
de palmboom is ook geplant en kan nu uitdrogen zoals ook de verf.
morgen de galg afmaken wachech en drybruches smeren , nogwat rommel bij elkaar rapen voor op het strand.

DSC04287_zpsr9u0bzga.jpg

DSC04288_zpsl8xguvdf.jpg

DSC04289_zpsvcul2u8p.jpg

DSC04290_zpsivcrzces.jpg

DSC04291_zpslqc32b8i.jpg

DSC04292_zpsrj3lqti8.jpg

en wat plaatjes van overal wat
 
nice :O meer kan ik voorlopig nog niet zeggen
 
paar opmerkingskes : (goed bedoeld hoor ) ik ben van mening dat de zee ( het strandwater ) te blauw is en meer de kleur van het zand zou moeten hebben.
dat strandje zou ik persoonlijk (maar dat is dan ook enkel een persoonlijke smaak van mij ) iets minder geel en iets meer naar het beige laten kleuren .
ook zou ik de kade meer in dan op het strand zetten .
zijn nogmaals enkel mijn persoonlijke ideetjes hoor .
verder ben ik van mening dat het zeer leuk is es een keer iets anders dan ww1 of 2 tegen te komen .
het geeft es een andere wind in het groene camouflage bos zou ik zeggen .
ben zeker dat het een mooi diotje gaat worden !
gr Lode
 
de setting van het diorama vind ik goed geslaagd. maar heb er ook nog een klein minpuntje aan toe te voegen, met name de stenen. ik vind ze persoonlijk wat aan de grote kant. als je schaal gericht kijkt zou ik niet graag in de voeten van de persoon staan die deze stenen heeft moeten stapelen in die tijd. maar dit is mijn mening, en het is nog altijd jouw diorama. verder heb ik er niet echt iets op aan te merken.

GRT tiger
 
de kade muur staat al vast en is op deze plaats gezet zodat je met de trap van de galg ook op de muur kunt komen.
de stenen zijn helemaal niet zo groot hoor, als je de achtergrond van de stenen kent . dit soort stenen (rots blokken ) werden gebruikt om voor balst te zorgen voor de lege schepen , als de schepen volgeladen werden met kargo werden alle stenen uit het ruim gehaalt en op het strand gedumt. daar werden ze ook weer terug opgehaalt moesten ze weer balast stenen nodig hebben. je kan je voorstellen dat deze balast stenen zich op sommige plaatsen opstapelden en deze werden dan ook gebruikt als materiaal om wallen van te bouwen. dit gebeurde over heel de wereld.

het strand en water hebben een eerste kleur gekregen want je moet ergens beginnen,morgen ga ik het proberen te verfijnen zodat er wat meer kleur in komt.

alle gedachten en tips zullen in overweging gebracht worden en daarvoor ook hartelijk dank.
de setting zal niet veranderen, we hebben maar 1 week tijd en dan kan je niet 3 keer opnieuw beginnen want dan vis je er achter door.
dit leek voor mij een goede opzet en had hem daarom ook eerst op papier uitgetekent zodat ik daar al zeker van was.

morgen weer fotos van de vorderingen ;)
 
Het is inderdaad eens iets anders en vind de galg heel speciaal. Benieuwd naar het vervolg.
 
ik ben ook wel benieuwd.en ziet er al heel mooi uit.
 
de figurtjes klaargemaakt en in de grondverf gezet

DSC04293_zpsdynf2i0m.jpg

die kunnen drogen tot morgen en dan kan ik beginnen schilderen.
ga nu het dio nog wat aanpakken en de galg af maken.
de gilion zal iets voor tussen door zijn maar die zie je wel verschijnen als ik er aan bezig ben
 
alles schilderen word nog een hele karwei, succes
 
ff een braik pakken van het schilderen en heb dus fftijd om een tussenstand telaten zien, ben nog helemaal niet klaar hoor maar het gaat de goede kant op, eerst mijn ogen laten rusten :)

DSC04294_zpsfmoc5u4m.jpg

DSC04295_zpswgueokyk.jpg

DSC04296_zpszq7ut8qk.jpg
 
hoe hoog is zo'n figuurtje?
ik kan geloven dat je je ogen moet laten rusten :O
 
Het zijn nogal sexy figuurtjes :ohmy:
Niet te veel dagdromen tijdens de werken hé ;) :laugh:
 
Wat een werk al gedaan zeg,schitterend zelfs,leuk om volgen ook.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan