Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw REBEL wannabee '68 Corvette L88 Racer (1/24) [DONE]

Heb dat ook eens gehad ik denk best tussen de twee verven een laagje vernis of clear lak te zetten
marc
 
Het is inderdaad een tegenslag, maar ik laat het niet aan mijn hart komen :nowink:

Het zijn inderdaad beide watergedragen verven, maar de procolor is bedoeld voor de AB, en ik heb een vermoeden dat er een vertrager door vermengd is. De verf droogt vlug met de AB, maar niet met het penseel...
Zopas heb ik de verf er af gehaald en de body heeft intussen een nieuwe grondlaag.
 
Beyond respekt voor je volharding en hoop dat het nu gaat lukken succes man..;);)
 
Hey Beyond ik heb ook problemen gehad met pro-color ik wilde een Golf 1 in parelmoer van procolor zetten in feite een two tone en de daarna zette ik er Vallejo op maar dat kwam niet goed die auto waar de kleuren elkaar overlapte was net krokodillevel
Marc
 
Heb dit ook eens gekocht vroeger. toen ik er ook een ander kleur op legde van een ander merk, dan kreeg ik net hetzelfde resultaat.
Toen ik eens info ging vragen in de winkel vertelde de verkoper mij. dat heel veel modelbouwers dit soort probleem krijgen ( 2 verschillende merken die vechten met elkaar)
Hij rade mij aan enkel pro color op pro color te doen. en zowiezo uitkijken naar modelbouw verf.
Pro color is volgens hem heel goed voor portretten te airbrushen. maar niet voor modelbouw.
 
Bedankt voor de info :)
Nu kan ik met een geruster hart verder gaan werken, nu dat ik weet dat het door de verf komt en niet door mij :8
Zo, en nu met volle kracht enkel op het rechter pedaal duwen, tot later ;)
 
Misschien raar om zeggen maar ik gebruik die Revell verf enkel om achterlichten te schilderen. Weet niet goed waarom maar kan mij er niet goed met vinden.
Toch blij te vernemen dat je verder doet met deze wagen.
 
Verder doen we zeker :)
Vandaag getracht om er opnieuw een kleurtje op te leggen. Deze keer echter met Revell Enamel (vorige Revell was Aqua..).
Eerst twee laagjes met mat 36, daarna één laagje 34 (Ferrari rood).
Ben al veel meer tevreden over het resultaat, maar hij zal nog een laagje kunnen gebruiken, misschien zelfs twee. Nu is niet alles glanzend, er zijn delen die eerder satijn lijken...

]

In de tijd dat ik niet aan de body kan werken, doe ik verder aan het chassis en het interieur.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En zoals je ziet, MET pedalen :D
attachment.jpg

We doen rustig :nowink: verder aan full speed :laugh:
 
Jammer van je tegenslag met de body maar je interieur ziet er al goed uit.
 
Ik treed Ron hierin bij,mooi interieur al hier,en ja de volharding werpt tenslotte z'n vruchten af ;)
 
Merci voor de reacties :)
Gisteren en deze morgen nog wat verder gewerkt. De decals zijn geplaatst. Nu nog een beetje wachten tot de sol de motorkapdecal mooi op zijn plaats smelt. Dan kan ik er een laagje blinkie blink op smeren :D
Het interieur is ook zo goed als af.
Nog enkele onderdelen voor de wielkasten en wat klein prul zoals spiegels en uitlaten en het zou moeten klaar zijn...

Nog even hard op de rechterpedaal duwen, en wie weet haal ik de eindmeet op tijd???
Foto's komen later, ik moet nu dringend een geschenk gaan zoeken voor mijn vrouwtje... :wall:
 
Zo, geschenk gevonden, en terug wat verder gewerkt aan de Wannabee :D

Eerst wil ik hier nog een vraagje stellen, ik heb een probleem met één van de decals, ik heb er al verschillende lagen sol op gelegd, maar het veranderd niet veel meer :(
attachment.jpg

Iemand die een oplossing weet?

De rest van de body ziet er nu zo uit:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nog een aantal onderdelen opkuisen en verven, en eens de body droog kan ik beginnen monteren...
De laatste loodjes...
 
Dikke corvette.
de koplampen, zijn dat decals???
 
Nee, ik heb deze 3D geschilderd met een fijn penseeltje.....:))

Inderdaad decals ;)
 
Wow,mooie corvette Beyond,wat een decals zeg.
 
Corvette ziet er goed uit.
Aan die decal ga je niet veel kunnen doen.
Zo te zien lag de decal niet strak genoeg en met een rimpel.
Met sol ga je de rimpel er niet uitkrijgen.
Dit is echt bedoeld om de decals naar de vorm te zetten.
 
knap zeg en dan op zo een korte tijd geweldig zonde van de decal ik heb een pb gestuurd
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan