Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw REBEL wannabee '68 Corvette L88 Racer (1/24) [DONE]

Goeie start , zal een knap racertje worden :)
 
mooi motorblokje, maar vooral een prachtig karretje :)
 
Merci voor de interesse :)

De schilderwerken aan de motor zijn geen probleem hoor Camaro :)
De motor heeft intussen zijn kleur, al een deel ervan heeft al een wash ontvangen.
Zal straks foto's nemen ;)

De body is intussen ook al in kleur gezet. Hier heb ik een beetje schrik dat dit mijn nachtmerrie wordt in deze build.De verf welke ik gebruikt heb droogt zeer langzaam :( En ik moet er normaal gezien nog twee kleuren op zetten, dus moet alles door en door droog zijn om te kunnen afplakken... Hopelijk droogt alles iets vlugger nu, ik heb de verwarming iets hoger gezet en de body staat er dicht bij :)

Ook het binnenwerk heeft al iets meer detail en kleur.
Binnenkort kan ik beginnen aan het chassis.

(Alles loopt een beetje door elkaar qua bouw, maar enkel op deze manier kan ik constant blijven doorwerken. Terwijl het ene onderdeel ligt te drogen, kan ik aan een ander verder werken :)) )
 
Welke verf heb je gebruikt?
 
Zo, ik ga nu vlug enkele foto's posten van deze morgen.
Vandaag nog niet veel tijd gehad, filmpje gaan kijken met het gezin :)

Let nog niet op de verf, deze moet nog een tweede laagje krijgen (hopelijk deze avond, straks eens zien of de verf droog is??)

Verder nog even vermelden dat er tijdens de bouw van de rolkooi problemen waren. De pedalen (gas, rem en koppeling) moeten zo goed als tegen de middenconsole geplaatst worden, anders kan de buis van de rolkooi niet geplaatst worden..
Tijdens het verwijderen van deze pedalen om het op de juiste plaats te monteren, heeft het onderdeeltje een sprong gemaakt in THE VOID, en ik ben het dus kwijt :(
Hopelijk hadden ze van deze versie een automatic, zo niet, dan is er nu één.. :laugh:
De decals van de meters in het dashboard moeten ook nog sol over zich heen krijgen, het was nog niet helemaal droog tijdens de foto sessie :8

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
motor ziet er knap uit :eek:
je gaat ook goed vooruit ;)
 
Mooie motor geworden Beyond,ik zou persoonlijk deze zo laten. Maar elk zijn idee zeg ik steeds,mooi interieur ook reeds.
Het gaat vlot vooruit.
 
Tipje misschien , misschien wist je het al als de metertjes droog zijn een druppel plastic clear over doen en het worden echte glaasjes scheelt tochwat
verder leuk om te zien deze bouw
grt
Marc
 
Merci Coachke.
Tip is bekend, toch bedankt om te delen :)
 
mooi is ie zeker , maar het stuurwiel ontbreekt :(
 
Bedankt iedereen, maar hoe mooi hij ook al was :8, de nachtmerrie is begonnen :zx11pissed:

Twee laagjes Crimson rood, met penseel, van Pro-colour als basis waren goed gelukt, al zeg ik het zelf.
Dan een laagje Ferrari rood van Revell, met penseel EN met AB!, en de miserie begon :angryfire:
De verf begon in kringen te trekken, precies of de twee lagen elkaar afstoten. :(
Dus momenteel ligt de body in de ovenreiniger...

Deze tegenslag, en het feit dat zowel de kinderen en mijn vrouw deze week allen vakantie hebben, waardoor er spontane uitstappen gepland worden, en er dus minder tijd is om te bouwen, overtuigen mij meer en meer van het feit dat ik deze bouw niet af zal krijgen tegen het einde van de opgelegde tijd :(
Maar ik ga deze wel verder proberen af te werken :)

Een positieve noot aan deze tegenslag: Ik heb de pedalen terug gevonden :D Deze lagen tussen mijn AB gerief welke een kleine twee meter achter mijn werkplaats verwijderd staat :huh:
Dus ik kan er nu terug volle gas tegenaan :1244:
 
Oei oei Beyond das echt een tegenslag,maar zoals je zegt er tegen aan gaan zie .Dat komt in orde.
 
Wat een tegenslag. Zijn beide verf soorten op acryl basis?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan