Hoofdsponsor

1/48 BAF Spitfire Mk XIV, Academy [DONE]

Zeer deftige spit. Zit de prop nog los? Zeker tof om een spit te zien in blank metaal. Geeft het toestel meteen een hele nieuwe look.
 
thx, de prop zit nog los, in verband met het verweren, verwacht er niet teveel van, ik nog een NOOB op dat gebied..

ik denk er gewoon aan om de walkways en anti glare licht te chippen, een pinwash voor de paneellijnen en wheelbays, en een beetje stof onderaan het landingsgestel.

Voorzichtig beginnen...
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk nog eens kunnen verderwerken aan deze:

Uitlaten eerst in basiszwart, daarna gedrybrushed met metaalverven, en tenslotte met roesttinten de verkleuringen aangebracht:

4445e92c5cf9d4fd63ada76ca455c14d.jpg

a7fa69f551b30233562a1ca66c4ddc47.jpg

Propellor licht gechipped:
df20f387106c14c943ea2d74f36fbc1f.jpg

Bijna klaar, nog het staartwiel en de deksels...

f571c0d585a83a26e8ef6a92f165ed68.jpg

412f5d19f25f9129db4f98cd1a1c306b.jpg
 
Ziet er al heel wat beter uit
Knap al
grt
Marc
 
Resultaat mag er zijn amai grt.
 
Heel zeker ik vind sommige na oorlogse modellen veel mooier omdat deze dan niet overvloedig in de camou zitten...
 
Mooie bouw met een apart kleurtje.
De subtiele verwering is knap gedaan ;)
 
bedankt... blijft een model met tegenspoed... had em in de auto liggen, en noodrem moeten maken voor iemand die niet weet dat als je als je opkijkt van je GSM en ziet dat je een paar meter achter een vrachtwagen rijdt je niet automatisch van vak mag veranderen, dat er ook nog andere mensen op de weg zijn... landingsgestel gesneuveld, hopelijk binnenkort tijd om dit te repareren, en hopelijk een beetje stevig...
 
En deze is af... Eindelijk:

Landingsgestel uitgeboord:

1a9f15b73876f23d24b4044d30dc20e5.jpg

Koperdraadje ingelijmd, ook nog een gaatje in de vleugel enen weer een drupje lijm. De spiegel en de pitot waren voorbereid, maar uiteindelijk kon ik ze niet meer vinden, dus opnieuw gemaakt. Als laatste pech met dit model datvde romp bovenaan is opengekraakt op de naad... Dus het vele schuren om geen naden te hebben... Nu ja ander en beter...

0a499d463b846ce6d2ad64601fac5509.jpg

f16aa2080f215bf71c760291d07db7bc.jpg

a1234d8ed2d13aa48f1c89e7435efdb6.jpg

54a35b28d3007f768a8a1b87fa67aef9.jpg

31efec57f03a26f56e53c7586e68db92.jpg

En dan de hamvraag: mocht je deze in een wedstrijd inzetten, zou deze iets winnen?

Neen, ik denk het niet gebood de eerlijkheid mij te zeggen... Ontgoocheling alom, maar als je iedere stap moet rushen kan het gewoon niet, ook niet met maar 2 uurtjes om de paar weken zonder een plaats om je model te leggen (wagen was noodoplossing) en zonder het smokkelen van de extra tijd....
 
Om te antwoorden op je hamvraag: wie niet waagt blijft maagd dus als je niet probeert en inzet kan je ook niets winnen.

Wat je Spitfire betreft heb je daar wel een mooi model maar als ik zo de foto's eens goed bekijk heb ik de indruk dat je propellor iets te los zit en niet dicht genoeg tegen de romp. Kan mij vergissen, ik ga af op de foto's.
In dat geval is inzetten in een wedstrijd verloren moeite.
 
Hey,

Al bij al een mooi model geworden toch, ondanks de 'miserie' die je gekend hebt.
We komen dat allemaal tegen, dus geen enkel probleem daarrond. En indd, zoals Erwin al gezegd heeft, wie niet waagt blijft maagd, dus doen, wie weet levert het je iets op.
 
Als je hem gaat inzetten zou ik de propeller wel even rechtzetten. De spinner bedoel ik. Verder ziet hij er super uit. Die metallic finish is heel goed gelukt. Inzetten die handel!
 
Inzetten bij een wedstrijd of niet, iik weet te weinig van vliegdingen, maar ik vind het wel een mooi model geworden.
 
Thx,

ik heb nog eens gekeken naar de propellor, en om de speling weg te halen moet ik de prop vastlijmen... dan is het zo...

In verband met de wedstrijden, ik weet dat ik beter bouwde voorheen (toen ik alleen woonde), dus in die zin.. sowieso moet ik eerst nog eens op een beurs geraken... vroeger deed ik ze zo goed als allemaal, nu geen enkele meer, op Lichtervelde na, maar dan ben ik bezig met opbouwen en afbreken.
 
Spijtig van al de tegenslag maar vind toch zeer knap gemaakt grt.
 
Na regen komt zonneschijn zeggen ze hé,
Na wat tegenslagen gekend te hebben in de bouw ervan, werd het uiteindelijk toch een goed en mooi einde ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan