Hoofdsponsor

1/24 Hawker Typhoon 1/24 airfix [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
990
Hello,

Ik was bezig met een Focke Wulf 190 op schaal 1/48 tot ik enkele weken geleden bij modelbouw Verschooten binnen stapte:D
En daar lag deze grote jongen naar mij te kijken, dus de FW staat nu in hold.

Bij het openen van de doos ziet alles er heel goed uit maar toch hier en daar een beetje flash en wat vervelende gietnaden, echter niets onoverkomelijk.

Afin, pics dan maar.

Boxart.
jlUiPB.jpg
Veel plastic.
UbUJJV.jpg
Al een beetje geplakkerd en hier moeten we een pitje van maken
uNaByQ.jpg
En dit zootje zou een motor moeten worden.
K4azcs.jpg
De aftermarkt spullen zijn enorm voor deze kit, ik heb er echter maar 2 gekocht.
lfCF7E.jpg

Dit wordt een project van maanden dus gaan we nu nog wat bouwen;)

Grtz.

Luc8)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi spul :) ik volg
 
Prachtig de motor alleen al doet me watertanden
grt
Marc
 
Dit vind ik het mooiste Engelse vliegtuig uit die tijd; gecombineerd met deze indrukwekkende schaal kan ik niet anders dan volgen :)
 
Nu, ik vind het een fantastisch toestel, het schijnt ook dat de kit heel goed is, maar de schaal zie ik momenteel
echt niet zitten, veel te groot voor mij.
Neemt niet weg, dit is een kit die qua "structure" & origineel-ontwerp heel ver gaat, dus ik ga zeker volgen hoor, mercikes om
de Tiffy te bouwen !
 
Laatst bewerkt:
Hier een prachtig gemaakte korte documentaire: https://www.youtube.com/watch?v=qexMo-2ZLos

@Marc: die motor is inderdaad een prachtig staaltje techniek, met een vermogen van ongeveer 2.500 PK wat enorm was voor die tijd.

Ik heb het enige overgebleven exemplaar mogen bewonderen, in het RAF museum in Londen, toen ik daar foto's ging nemen van de Heinkel 111. Het is een zeer indrukwekkend vliegtuig... velen vinden de Spitfire mooier maar de belijning van de Typhoon vind ik toch echt geslaagder en agressiever; het FW190-achtige landingsgestel maakt het vliegtuig ook op de grond een beauty.
 
Het is een prachtige kit die overal bejubeld wordt maar........er is altijd een maar.......je mag hem niet shake & bake of hals over kop in elkaar steken.
Neem je tijd en breng per groot onderdeel (cockpit, motor, flaps,etc) de details naar voor door o.a. extra detaillering en detail in de beschildering.
Dit kost tijd maar als je dat voor een dergelijke kit niet over hebt, dan begin je er mijns inziens beter niet aan want anders heb je de zoveelste Tiffy op een rij in modelbouwland.
Je doet er natuurlijk mee wat je wil he, het is jouw kit, maar ik wil het hier enkel meegeven ter info.
 
Het is inderdaad een pracht kit en dan bouw ik niet eens vliegdingen maar wat zo zonde is dat je er zo weinig van terug ziet als hij gereed is :(
 
Vliegtuigen horen bij mijn jeugdherinneringen, snel bouwen en dan aan het plafond ophangen. Ze leken nergens op achteraf bekeken maar ja, ik was bezig hé.

Dit ziet er wel een mooi model uit.
 
Ik ben het eens met wat Ron zegt; zelf zou ik om die reden zonder enige twijfel de motorkappen ofwel scharnierend maken ofwel afneembaar houden in plaats van vast te lijmen; zo kun je het vliegtuig met en zonder motor tonen.
 
Mooi die extras erbij,ik ben er ook mee bezig.Kijk heel goed in de beschrijving want er zijn wat keuzes die je kunt maken.
 
Mooi vliegtuig....neem een stoeltje bij en volg je bouwtopic :)
Eens gebouwd zal het een flinke jongen zijn op 1/24 ;)

Succes en veel plezier met de werken.
 
Hola,

Ik zal hier mijn best moeten doen geloof ik. (doen we trouwens altijd hoor):D

In het 'For Freedom museum' hebben die mannen van BAHAAT nog een vrij intacte motor liggen van de Tiffie en hij is inderdaad indrukwekkend.
Het toestel zelf is een echt beest:wow: maar dan een mooi beest;) zoals een paar keer te zien is in het filmpje van Roy.

Ik heb in het verleden reeds tweemaal een 1/32 gebouwd in de versie met de autodeur maar die kits waren straten oud en dit is nog iets groter.

Grtz.

Luc8)
 
Oeps, nog vergeten:wub:

In het bouwplan heb je zoals hier gezegd de keuze om onderdelen al dan niet te plaatsen i.v.m. motor zichtbaar of niet.
Mijn plan is om de ene kant open te laten en de andere dicht, hetzelfde met de hispano's in de vleugels.
Ik plaats alle onderdelen wat dus betekent dat er aan de rechterkant wat zal moeten weggesneden worden om de cowling dicht te krijgen
maar dat zien we dan wel.

Grtz.

Luc8)
 
Bij het zien van deze kit krijg ik terug zin om wat te bouwen, de Typhoon staat ook op men verlanglijstje, alhoewel ik tegenwoordig meer bezig ben met RC boten ga ik deze toch volgen.
Succes met de bouw.
Mvg
Marc
 
Kleine update,

We hebben een beetje geplakkerd en met verf gespeeld met als resultaat een pitje:O

w8VMZK.jpg
XsFRyu.jpg
PoUM3B.jpg
KyMkd1.jpg

En hier gaan we een 'moteurke' van proberen maken.

cjs3qu.jpg

Tot de volgende.

Grtz.

Luc8)
 
Geweldig mooi en verzorgt werk ook de schilderwerken zien er top uit...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan