Hoofdsponsor

1/24 Dodge Charger R/T 1968 [done]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.865
Beste vrienden , ik ga nu starten met iets geheel anders dan dat jullie van mij gewoon zijn . Namelijk een indrukwekkende Muscle-car de alom bekende "Dodge Charger R/T " van 1968 het is een kit van Revell op schaal 1/24 .
Nu denken jullie waar zit hij met zijn VWtjes nu heb ik alle denkbare modellen die ik kon krijgen al gebouwd , ben nog op zoek naar de andere maar deze zijn moeilijk te vinden of zijn voor mij veel te duur , daarom even een zijsprong gemaakt grotendeels omdat het een geschenk is en ............. ik hou er ook wel van dat soort wagens
Veel weet ik er niet over te vertellen ik weet alleen in de latere modellen een 7200 cc v-8 motor werd ingelegd om zo tegen de alom bekende Pony cars te concurreren ( Mustang ) en tevens was deze Dodge ook een beetje voorzien van de nodige luxe om het dan ook weer op te nemen tegen de Thunderbird die meer naar het comfort en luxe uitging
Ik ga hierbij WEER proberen er een show beest van te maken en ga zaterdag eens kijken voor een passende kleur , ik ga hem niet klassiek bouwen maar ook niet te veel aan veranderen , het zal meer in de aard zijn van Chip Foose een beetje verlaagd en vette wielen eronder
Zo vrienden we zijn vertrokken hier de boxart

attachment.jpg

En hier de inhoud van de doos

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu kan de afwas beginnen en al beginnen met het begin volgens plan
Makkers tot later
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een stuk of vijf van die muscle cars bouwt kan je een diorama van een car show maken. Een special paint, ze een beetje verbouwen, wat figuurtjes er rond zetten, een grasveld als bodem. Een simpel diorama die mooier is dan ze gewoon in de kast te zetten.

Maar ik fzntaseer weer, succes met de bouw. Ik zal volgen.
 
mooi :) ga ik zeker volgen ;)

ik heb ook even je topic titel aangepast (de [wip] enzo) ;)
 
Mooi beest. Steve Mc Queen reed met een '68 Dodge Charger in "Bullit".
De "Dukes of Hasard" hadden dan een '69 versie.
Veel succes Coachke.
 
Erwin opletten in bullit was dat wel de allereerste Mustang hoor want daar is Mustang beroemd mee geworden ,het kan wel zijn dat de criminelen met een charger reden dat weet ik nu niet meer
Marc
 
Ik heb juist opgezocht op you-tube en Steve rijd met een tweede generatie Mustang en de bandieten rijden waanzinnig in een ????? Charger maar er zijn nog veel film's waar een Charger in komt
 
Je hebt gelijk Coachke en die wagen is in ieder geval een filmster
 
Dan was ik 17 als Bullit uitkwam en dat was tot nu toe nog altijd 1 van mijn favorieten , Ford had er toen een enorm succes mee want op het autosalon draaiden ze die klip constant op de stand van Ford natuurlijk
Och er zijn nog wel wat films waar er mooie auto's in komen
Marc
 
mooi hoor deze ga ik zeker volgen.
je kunt idd veel doen let zo'n muscle car. maar chip foose style I LIKE !
 
Werkelijk schitterende wagen !!! typisch US stijl : wil je sneller ? vergroot je het motorblok :yeah:

veel plezier Marc cool_zps78f2741a.gif
 
Prachtige wagen.
Ik zit op de eerste rij.
 
ik ga den deze volgen se........................................
 
Dank u vrienden ik hoop dat het een mooike word ik heb er echt zin in maar moet even wachten op de kleur eer ik verder kan
Marc
 
Veel plezier en succes met dit project :)
 
DANK U allen om de interesse en de steun ik heb al plaats in mijn glazen kast gemaakt
Zal straks eens wat beelden tonen van de kast helemaal herschikt en van oude fotokaders heb ik het glas eruit gedaan en schapjes gemaakt het ziet er goed uit
grt
Marc
Ik ga eerst een stukje eten
 
Zoals belooft wat beelekes van mijn heringestelde glazen kast


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu verder zoeken naar deftige info over de Charger , want tegenwoordig verzamel ikaltijd eerst foto's en info over het model dat ik ga bouwen om zo echt mogelijk na te bootsen
Grt
Marc
 
Mijn beste kameraden de eerste kleur staat op de charger ik heb gisteren rond gekeken maar kon mijn aandacht er niet bij houden en door de drukte kon ik niet goed kiezen want ik had mooie kleurtjes gezien bij die jongen die zero verdeeld maar ik heb niks gekocht ik moet werkelijk me er echt op concentreren ( ja ik ben daar een rare in ) maar ik heb daarjuist wat aan het rondsnuffelen geweest op het internet en vond daar een kleur combinatie waar ik helemaal gek van was , dus is mijn vrouw en ik aan het proberen geweest en zijn tot dit resultaat gekomen -- oranje met zilver metalic -- en zo kwam het eruit

attachment.jpg

attachment.jpg

De boven kant komt in een andere kleur in het echt is die kleur waanzinnig mooi
En wat vinden jullie ervan

Marc
 
De kleur op zich is heel mooi. Alleen vind ik hem op deze auto niet zo goed passen.
Maar dat is dan weer persoonlijke smaak.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan