Hoofdsponsor

1/9 de dames (een eindeloos kneed project) [wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
ik heb geen idee voor een titel, misschien kunnen de Admins me later helpen de gepaste er in te plaatsen.

vrijdag ben ik begonnen aan een ander kneed werkje omdat het gewoon een nooit eindigend leerproces is en men het enkel door oefenen onder de knie krijgt. Er zullen er dus nog volgen en ik wil diegene die het ook willen proberen laten mee genieten van mijn vallen en opstaan (lees knoeien en vloeken).

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Het toffe is als men foto's genomen heeft ziet men pas echt ziet waar men de mist is ingegaan.

Grtx Jan
 
Niet te hard zijn voor jezelf, wat ik hier op de fotootjes zie krijgen heel veel mensen echt niet zomaar voor elkaar :)
Maar wat is het thema van deze topic? Dames in het algemeen, of ga je bekende figuren maken?
Succes ermee!
 
Ik zit op het eerste rijtje om te volgen.
wat je ook van plan bent, succes.
vgr Marc
 
Ik zie niet waar je mis bent gegaan hoor :nowink:
Mijn eerste gedacht was dat het een Romeinse vrouw is, maar ik ben echt wel benieuwd waar dit naartoe gaat...
 
Jan , precies een leerproces stopt nooit , maar jij bent verdorie héél aardig op weg ....kan ik je verzekeren :)

Graag zal ik straks helpen zoeken voor een naam....kijk ook naar de verdere vorderingen voordat ik een gokje ga wagen.
De verhoudingen van het gezicht; neus/oog(leden)/mond/wenkbrauwgebied/haar ziet er al aardig uit !
 
Jan ,dat ziet er fenomenaal uit , deze weg ben ik nog niet afgeslagen . Ze lijkt inderdaad op een Romeinse muze .
Om misschien eens een ideetje te geven kun je misschien symbolische figuren maken zoals Pandora , Medusa , Venus , Sibylle , Penelope , Nike , Minerva of de mannelijke bustes zoals Zeus , Caesar , Oedipus , Pan ,Zefir en ga zo maar verder , want dit zijn figuren die nog niet bestaan en zomaar wat in mijn hoofd dwalen ,
allé , het zijn maar ideetjes dat ik geef .

grt Nicolas
 
Dank u voor de positieve feedback, ik heb zo een beetje voor mij in stilte zitten verder proberen en het resultaat ziet ge hieronder.
Commentaar en voorstellen mag, op den duur denkt men dat men goed bezig is en dan loopt het meestal mis.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Zéér prachtig, ik zou deze buste zo kopen. Het gezicht met haartooi doet mij echt denken aan een Romeinse vrouw van het begin der tijdsrekening ;)
 
Ik zou gewoon zo doorgaan, het niveau is harstikke hoog.
Als je zo vaardig bent met klei, moet je trots zijn en niet lopen zeuren dat alles aan t eind misloopt! :) :)
Ik zou deze buste gewoon mooi schilderen, en niks meer aan veranderen, echt heel mooi vind ik haar.
 
Leuk (knap) gezichtje aan het krijgen...met in het bijzonder, haar haarvlecht ! :)
 
Prachtig werk! Doet mij beetje denken aan Daeneris uit Game of Thrones.
 
Ja, is een hele verbetering tov de eerste, mooi gedaan!
 
Als dit de bedoeling was vanaf het begin snap ik waarom je bij de eerste post vertelde dat je niet tevreden was.
En misschien lijkt dit ook nog niet helemaal op wat je wou maken, maar deze is hoe dan ook klaar om aftewerken en te schilderen.
prachtig resultaat, hoop ooooooooit hier ook te geraken.
vgr Marc
 
Bedankt, ligt aan de aart van het beestje (het in vraag stellen of het goed genoeg is).
Erwin, misschien lukt het met verf erop.
Marc, ge wilt niet weten hoe ik ooit begonnen ben.

Gisteren een aanval van grootheidswaanzin gehad, het resultaat na 12 uur kneden.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Hier moet ik ooit verf op krijgen, als ik het ooit af krijg zonder het in een hoek te smijten.

Grtx Jan
 
Misschien moet je maar in die staat blijven want dit is wel erg mooi, knap!
Smijt het niet in een hoek, gewoon even mediteren, en dan schilderen, niks meer aan veranderen, prachtig werk :)
 
en jij noemt dat grootheidswaanzin? Ik noem dat craftmanship, chapeau!
 
Jan, prachtwerk, echt waar Applaus...


..Maar, er is iets dat mij niet "natuurlijk/realistisch" overkomt.
Ik heb even een foto van je geleend om op aan te tonen wat ik bedoel:

attachment.jpg

Ik heb moeite om mij een soort stof voor te stellen dat op die manier het lichaam volgt.
Er zal daar normaal altijd een bepaalde spanning op staan, waardoor de stof een zo recht mogelijke lijn zal proberen te volgen. Is het in leder oid., dan zal eerder het lichaam door de druk vervormen.
Groen op de foto hieronder

Als je mij zou zeggen dat deze vast genaaid zijn aan de BH, dan zou ik voorstellen om de zijkanten van de riemen met de BH te verbinden Rood op de foto hieronder

attachment.jpg

Allé, juist mijn twee centjes hoor, ik doe het je niet na, echt nie -nono-

Oh, en mocht je je echt niet kunnen bedwingen om het in de hoek te gooien, Laat het mij dan weten, ik heb hier een (met bubbelplastic gevulde) hoek welke je mag gebruiken, ik ruim dan wel op :laugh:
 
Kritiek is terecht, is nog niet gebakken en zal het proberen aan te passen.

Grtx Jan
 
Ola, heel stuk bijgekomen, ziet er heel goed uit! Als de drang te groot wordt, efkes de boel aan de kant schuiven en iets anders doen. Zou echt zonde zijn om ermee te smijten...

grtn Eric
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan