Hoofdsponsor

1/35 Char 2C [DONE]

Prachtige bouw.
Ben benieuwd naar de laatste foto's.
 
Hey,

Makamba, da's niets man. Mislukken gebeurt bij iedereen, mooi dat je bent verder gegaan. Ook in zijn egale kleur zal hij goed komen, maar ik begrijp je wel dat je graag de camou zou gehad hebben. Verder proberen is de sleutel😉
 
Goedenavond medebouwers!

Eindelijk weer een update-je van de Char 2C: Het groen zit er goed op en de uitlaten zijn verweerd

100_5527_zps9pdg90lr.jpg

100_5529_zpsk1itjiho.jpg

100_5530_zpsm6uvaqs9.jpg

Over het horizontale gedeelte van de uitlaten komt nog een beschermingsplaat.
Ik heb dus wel wat gedaan, maar inderdaad niet veel (aan modelbouw), sorry!

De staart is nog in de lichtgroene kleur van de gecamoufleerde versie, maar ik vind het wel een mooie kleur en het breekt een beetje het massieve gevaarte:

100_5537_zpstdg33rad.jpg

Het is meer de lentekleur, terwijl de tank de zomerkleur heeft. Maar wat vinden jullie ervan? (Ik kan hem nu nog overschilderen)

Fijne avond!
Peter
 
Lekker strak en mooi en het kleurtje ! :)
Precies de lichtere kleur staat beeldig ,breekt een beetje.
 
Je kan hem er beter eens achter hangen om daar iets over te zeggen.
 
Inspirerende bouwwijze van een indrukwekkend model, mooi gedaan.
Je kan gerust een andere kleur gebruiken voor nadien aangebrachte onderdelen daar die op verschillende plaatsen ( schaal 1/1) gebouwd en geschilderd werden.
Succes
 
OK Steven,

Dan hier een foto waarop de staart erop zit:

100_5546_zps2ea1uusy.jpg

@ Scalemarc: uiteraard hebben die onderdelen nooit precies dezelfde kleur, maar dan is het meestal een iets lichtere of donkere variant van de hoofdkleur. Hier is het echt een duidelijk andere kleur groen.
Maar bedankt voor het meedenken.

Peter
 
Ook nog een kleine update van de Char.
Ik heb gekozen voor de Normandie, ook omdat ik daar op vakantie ben geweest :)

Hiervoor waren op de hele tank maar liefst 5 decals nodig:

100_5549_zpsgxs2yxtm.jpg

100_5551_zpsawoxdywh.jpg

100_5550_zpsbpoolpnl.jpg
Het vlaggetje moest bij deze losgesneden worden, omdat Meng deze verkeerd om had geprint.

Op naar de laklaag en de verwering!

Peter
 
Het is dan nog de vlag van Basse-Normandie ook!
 
Inderdaad een ferm beestje voor diene tijd, maar de bedoeling van de lengte van dat voertuig was om brede loopgrachten en tankgrachten te kunnen over steken zonder er in te tuimelen.
Wel mooi gespoten als je mij vraagt. Die andere kleur van de staart doet het.
 
Ik denk ook dat je hem in die kleuren moet laten. Nu dat ene geweertje niet vergeten. Ik vraag me wel af of Meng het juiste lettertype heeft gebruikt voor de voorste naamplaat, dat ziet er een modern type uit, tegenover het authentiek ogende op de zijplaat.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal,

Eindelijk weer een update van deze. Ik heb eindelijk weer de zin teruggevonden om verder te bouwen en te verweren.

@ Steven: Dat andere lettertype was mij eerlijk gezegd niet opgevallen, maar indien je in dit propagandafilmpje goed oplet (rond 27 seconden), klopt het wel.

Daar deze zo goed als afgebouwd is (alleen nog de lens van de koplamp en het achterlicht, deze komt met een verlengkabel op de staart, en als alles klaar is de 4 moeren en bouten met de staart) heb ik vandaag alleen verweerd.

100_5575_zpsrdjl5sri.jpg

100_5576_zpsketenmti.jpg

De verticale voorplaat is nog onbehandeld.

100_5577_zpsptqajlll.jpg

De donkere vlekken op de horizontale zijkanten is schaduwwerking om het donkerder te maken onder de tracks.

De rupsbanden zitten volledig in elkaar en zijn geschilderd, met de reststukjes een verweringstestje gedaan.

100_5574_zpsoobkixfk.jpg

Deze zullen niet zwaar verweerd en bemodderd worden, daar mijn gedachten uitgaan naar deze setting (excl. bemanning):

3-93_alsace_02.jpg


Maar dan moet ik nog wel een manier vinden om die 30 vlaggetjes te maken.

Hopelijk tot gauw,
Peter
 
Wow die is goed vooruit gegaan zeg! Complimenten.
 
@Steven: Modelbrouwers volg ik niet, dus dat had ik niet gezien, maar deze quote van dat forum is wel handig:

Maar ik vind de vlaggetjes eerlijk gezegd wat minder. Ze zijn veel te dik voor deze schaal, en ze zijn allemaal kaarsrecht, ook al hangen ze in een hoek aan het touw.(Noot van mij: gaat over de vlaggetjes op modelbrouwers) Misschien had je hier beter een papieren zakdoekje waar je een laagje vanaf peutert en die met verdunde houtlijm insmeert kunnen gebruiken. Dan kun je ze ook makkelijker in een natuurlijke houding plooien.

BTW hij lijkt niet alleen groot ten opzichte van de man, maar heb je ook vergeleken met het huis?

Dank je Roy.

Peter
 
Papier gebruik ik in modelbouw ook alleen voor zaken die papier moeten voorstellen, zoals posters of kranten. Het blijft er namelijk steeds als papier uit zien. Voor wapperend textiel kan je ook Milliput gebruiken. Hier een lege zandzak daarvan gemaakt:

attachment.jpg
 
Goedemiddag allemaal,

Het lijkt erop dat ik langzaam uit mijn bouwdip kom, daar ik eindelijk weer aan het verweren gegaan ben met deze.

100_5606_zpse2if8tbc.jpg

100_5607_zpsbmgkagpc.jpg

100_5608_zpsi03osqmb.jpg

Het verweren is gedaan met Adam Wilders' Dark European Terrain (GP09) en Tamiya's X-20A.
Er komt nog iets meer modder op de bovenkanten, alsof het van de tracks afgevallen is en de onderkanten van de tracks moeten nog.

@Steven: die zandzak ziet er goed uit, ik heb nog ergens Milliput liggen, dus ik moet het maar eens proberen.

Peter
 
Goedenavond Medebouwers,

Ik ben weer een klein stukje verder gekomen met de verwering en de tracks:
100_5613_zpszwvsmvww.jpg

100_5614_zpsrevh8oy3.jpg

En de staart, die nog verweerd moet worden, zit er nu ook vast op met 4 bij de resinset meegeleverde bouten en moeren.
Het donkergroene blokje achter op de staart is het achterlicht, de lensjes moeten nog rood geverfd worden.

100_5615_zpsnvn3a4to.jpg

100_5617_zpsyimyixsr.jpg

Het zwarte draadje is Aber soldeertin, makkelijk in vorm te buigen en te lijmen en is de aansluitkabel voor het achterlicht.
De bouten en moeren krijgen uiteraard ook nog een metaal en roest behandeling.

Peter
 
Mooi contrast met de staart. Zal nog mooier worden eens verweerd ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan