Hoofdsponsor

1/35 Char 2C [DONE]

Nee, dat kan niet, want de rand eromheen en de uitsteeksels aan de onderkant moet ik laten zitten.
Maar het gaas van Voyager is wel mooier, ook op het motorhuis, dus die ga ik wel gebruiken.

Peter
 
Nou ja, het verschil is dat het inderdaad 'tralies' worden, terwijl het nu louvres zijn. Voyager zal er een reden voor hebben om dit te vervangen, maar het enige echte uitsluitsel krijg je door in de literatuur te bladeren.

Zwart papier is een mogelijkheid inderdaad.

Het ziet eruit als prachtige photo etch en persoonlijk zou ik het zeker gebruiken, maar als je je er niet prettig bij voelt of als het voor jou de moeite niet waard is, zou ik het vooral niet doen.
 
Ik denk dat die louvres niet erg realistisch zijn, als ik kijk naar deze foto:

1329733608_1-605.jpg

(Copyright media.moddb.com, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

Wat een joekel trouwens.

Hier nog beter te zien:

Char2c.jpg


(Copyright wwimodeller.co.nz, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

En hier:

fcm2c3wj1c2.cq4li875uxsggwg48sc0wsw0c.ejcuplo1l0oo0sk8c40s8osc4.th.jpeg


(Copyright waralbum.ru, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

En hier:

Char_2C_number_99_France_1940.jpg

(Copyright worldwarphotos.info, educational purposes only, picture will be deleted upon first request)

Persoonlijk zie ik geen louvres.
 
Ik denk dat het misverstand ontstaan is door foto 3, waar er een Moiré-effect optreedt in de roostertjes wat er uitziet als lamellen.
 
Op de derde foto zijn ze wel (vaag, bij vergroting) te zien.
Maar ik moet dus ook de stangen onder de roosters moeten maken.

Peter
 
Wat is het probleem eigenlijk?
Als Peter de PE niet wil gebruiken of aandurft te gebruiken dan is het toch zijn beslissing?
 
Als Peter de PE niet wil gebruiken of aandurft te gebruiken dan is het toch zijn beslissing?

Klopt Ron, dat is dan ook niet per se het geval.

Peter zegt niet dat hij het niet wil gebruiken en zegt evenmin dat hij het niet aandurft om het te gebruiken. Hij vraagt zich hardop af of hij het uitzagen netjes voor elkaar krijgt. Dus geven Steven en ik daarvoor tips en trucs om het voor elkaar te krijgen en Peters zelfvertrouwen een beetje op te krikken.

Daarnaast vraagt hij zich af wat de toegevoegde waarde van de photo etch is. Daarom hebben we het daar over en toon ik foto's.

Er is dus geen probleem.
 
Overigens, als ik in mijn enthousiasme overkom als dwingend of pusherig om toch die photo etch toe te voegen, dan is dat niet de bedoeling en excuseer ik me daarvoor. Zoals ik zo vaak in bouwtopics schrijf, geldt dat ook hier: uiteindelijk is het aan de bouwer, en aan de bouwer alleen, om te beslissen hoe het bouwsel eruit komt te zien en wat er wel of niet gebruikt zal worden.
 
hmmmm als ik zo eens naar de bouwtekeningen kijkt denk ik dat je als je alleen het PE gaas gebruikt (B2) hetzelfde effect bereikt en waarschijnlijk zelfs nog correcter is dan Voyager het voor ogen heeft.
 
Zo dacht deze bouwer er ook over:

Meng_TS009_107.jpg

(Copyright Marco Leung, educational purposes only, pic will be removed upon first request)

Bouwinstructies zijn in het algemeen met een korreltje zout te nemen, maar bij gebrek aan beter zijn ze als referentie te gebruiken. Ik kan aan de foto's niet zien welke de beste optie is, dus Ron je zou best eens gelijk kunnen hebben. Dat zou een hoop werk uitsparen.
 
... en al helemaal gebruik ik normaal gesproken de bouwcreaties van andere modelbouwers niet als referentie. Maar de volgende foto toont wel iets interessants... deze bouwer vervangt de louvres van Meng door eigengemaakte louvres. Hmm.... waarom zou iemand die moeite nemen? Weet hij meer dan wij? Ook dit duidt erop dat Rons theorie wel eens zou kunnen kloppen.

Meng_TS009_49.jpg
 
Die heeft dat waarschijnlijk vervangen omdat de louvres van Meng helemaal dicht zitten. Ik ga nu ook zo'n toestand vervangen op mijn V-100 Commando, want anders moet je de openingen er zelf op schilderen. Doe je dat niet en je besluit om de roosters op het einde hier en daar met een lichte kleur over te spuiten, dan spuit je je zwart geschilderde openingen weer terug weg en je kan er dan niet meer bij.
 
Dat is een goede andere mogelijkheid. Tsja ik weet het niet. Niemand een boek over dit voertuigje?

Ik hou er over op i.e.g. :)
 
Zou het geen optie kunnen zijn om aan de achterzijde een deel weg te schuren tot je openingen hebt?
Dan hoef je enkel het gaas te gebruiken en kan je toch binnen kijken, MET de louvers van de kit ;)
 
dan spuit je je zwart geschilderde openingen weer terug weg en je kan er dan niet meer bij

Ik ben nog een newby op modelbouw gebied maar daar heb ik nog weinig last van gehad eerlijk gezegd.
Wat Beyond aangeef kan ook natuurlijk, maar ik zie niet echt het nut ervan erin omdat er toch niets te zien is binnenin maar ik ben natuurlijk wel een luie bouwer die niets doe wat veel werk oplever en weinig resultaat geeft :)

Maar ik denk dat we Makamba nu wel weer aardig wat tips hebben geven om over na te denken :)
 
Goedenavond allemaal,

door wat persoonlijke omstandigheden, heb ik de laatste tijd weinig gebouwd en al helemaal geen zin gehad om te posten (Sorry).
Maar ik heb nu toch weer wat vooruitgang te melden.

Ten eerste, ik ga alleen het gaas gebruiken, daar de mogelijke verbetering miniem is.
De staart gebruik ik echter wel en deze is dus ook gebouwd:

100_5472_zpsii9xtifp.jpg

100_5471_zps4spwndyt.jpg

100_5470_zpsottqjqdf.jpg

100_5469_zpswjkwbb9g.jpg

100_5468_zpsuzx2qlad.jpg

De staart is een waar kunstwerkje van resin, ik heb hem laten zien aan Adam Wilder en aangezien hij ook de Char 2C nog wil bouwen, wilde hij direct de fabrikant weten.
Wat op de foto's niet zichtbaar is, is dat NikoModel ook de moeren en bouten mee levert, dus die komen er ook nog op.
Zoals je kan zien, heb ik wel de Voyagerset gebruikt voor de steunen van de terugrollers, daar is het extra werk zeer de moeite waard.

Het motorhuis bovenop is gewoon recht toe, recht aan bouwen en daar ik vergeten ben daar foto's van te maken, volgt nu een foto van een Char 2C in wintercamouflage:

100_5526_zps29xwxudr.jpg

Hij heeft nu zijn eerste laagje groen gekregen, dit kostte me 3/4 flesje Vallejo groen (Inderdaad, voor 1 tankje) en dank zij de automatische stop bij oververhitting van de compressor, kon ik ook een half uurtje extra wachten. Iets wat mij nog niet eerder gebeurd is bij het airbrushen van 1 tank.

Hopelijk morgen de eerste foto's van zijn groene jasje,
Fijne avond,

Peter
 
Ja, een heel groot beest.
En nu had ik hier foto's van een groen beest beloofd, maar ik heb geprodeerd de gecamoufleerde versie te maken.....

Dit is dus mislukt en ik heb hem overgeschilderd in de andere kleur groen, weer met pre-shade, voor de egaal groene versie.
Sorry,

Peter
 
Een serieus monster,mooie bouw om te volgen met boeiende visies..goe bezig..benieuwd naar het verdere verloop,alvast nog veel succes.!

Grtz yves,
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan