Hoofdsponsor

Groepsbuild.

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
5.765
Vanaf volgend jaar starten we terug met de jaarlijkse groepsbuild.
Deze is altijd in een bepaald thema.
Deze zal 6 maand duren, zodat iedereen de kans krijgt om mee te doen.
In de lente en zomer maanden.
De thema's zullen gekozen worden zodat (bijna) alle takken van de hobby kunnen meedoen.

Wie een thema in gedachten heeft kan dit via pb doorsturen naar iemand van de mods of admins.
Nadien zal er dan een poll gemaakt worden en kan iedereen stemmen op het thema dat hij wil.
 
de ideetjes glijden binnen als een trage slak...

dus als er iemand een ideetje heeft voor een groepsbuild, gespreidt over 4-6 maanden...
liefst een thema waarmee we verschillende takken van de modelbouw kunnen aanspreken (militair, autobouwers, diorama's, evt zelfs scheepsbouw en figuren...)
 
Awel zie, ik heb hier onlangs de boeken van "Frituur Zorro" zien passeren en ik heb die ook liggen. Daar staan ontzettend veel mogelijkheden in om WW2 voertuigen om te bouwen naar wat ze "civvy street" noemen; in feite een tweede leven na de demilitarisatie.
Alles ligt open voor iedereen: auto's en trucks in een civiel kleedje, bulldozers, omgebouwde tanks, maar ook op vliegtuigvlak is dit gebeurd en schepen werden ook omgebouwd of kregen een andere bestemming.
Men kan zich bazeren op bestaande foto's maar fantasie is natuurlijk ook mogelijk.

Als voorbeeld geef ik, behalve deze uit de boeken, bijv. de Manilla taxi's op basis van jeeps, de Lancastrian omgebouwde bommenwerper of de civiele DC 3/C 47, civiele moto's, HMS Belfast of de USS New Jersey als museum, de DUKW's als tourboten in London en ga zo maar door.

Is natuurlijk maar een idee he.
 
Erwin geeft daar al een goede suggestie.

Ander idee: "D-Day"

Dat is interessant voor:

- de vliegtuigbouwers (Waco, Horsa, Mosquito, B26, Junkers 88, P38, P47, Typhoon, etc.);
- de tankbouwers (Sherman, Panther, Panzer, Elephant, etc.);
- artillerie (Howitzer, Long Tom, Nebelwerfer, Flak, etc.);
- marine (HMS Nelson, HMS Warspite, USS Arkansas, etc.);
- diorama's (Utah Beach, diverse tactische slagen, overname van de brug na landing met de Horsa's (begin van D-Day) etc.);
- et cetera et cetera.

Voor ieder wat wils, zij het dat het natuurlijk wel in een bepaalde periode speelt die je maar net moet aanspreken.

Hier is veel meer op D-Day gebruikt materieel te vinden.
 
D-Day is een heel mooi en dankbaar onderwerp maar voor mij persoonlijk niet zo geschikt omdat er geen fantasie in verwerkt kan worden. Tenzij ik er D-Day volgens MrArtex van maak.

Het onderwerp van Erwin is iets meer spek naar mijn bek.
 
is het de bedoeling dat de modellen die gebouwd worden op 1 diorama komen?
 
is het de bedoeling dat de modellen die gebouwd worden op 1 diorama komen?

Nee hoor :nowink:

Een groepsbouw is gewoon een afspraak om op het forum in een afgesproken tijdspanne een model te bouwen dat voldoet aan het thema dat gekozen wordt.
Ieder lid behoud zijn eigen model. Enkel de foto's van de afgewerkte projecten komen samen in een fotogalerij ;)
 
dan is het perfect mogelijk om met WO 2 als thema toch er een draai aan te geven in de richting van fantasie. je kan bijvoorbeeld een klein vignet maken waarin je een paar zelfgemaakte minions laat door gaan voor soldaten. of je gaat in de richting van zombie's. je kan ook proberen om van een slagschip uit de 2de wereldoorlog met een paar kleine aanpassingen er een ruimteschip van te maken. dit om toch maar een paar ideetjes te geven waar je naartoe kan, zolang je je fantasie maar de vrije loop laat gaan. ^^:D
 
Er is inderdaad een fantasie-richting mogelijk met D-Day, ik heb er vandaag al een beetje over nagedacht. Ook mooie ideeën die je geeft Tiger.
 
het is misschien ook een mogelijkheid om in de richting van de filmwereld te gaan voor de groepsbuild. zo kan je zeker elke tak van de modelbouw aan bod laten komen.
 
hmmm richting filmwereld lijkt me ook wel wat. dan kan idd iedere tak wat bouwen.
 
Om nu niet meteen mijn eigen D-Day-idee af te schieten, maar ik denk dat het thema 'film' inderdaad nog interessanter is. Maar dan zou het wel leuk zijn als er filmspecifieke modellen werden gebouwd. Bijv. de Batmobile, een Mad Max-truck, een scene uit de onvolprezen horrorklassieker Maximum Overdrive (click link voor de volledige film; samenvatting: jaren '60- en '70-vrachtwagens gijzelen een tankstation en nemen de wereld over) of een buste van ET. De Citroën waar Tatjana Simic tegenaan gedrukt wordt waarbij ze zegt "Buurman, wat doet u nu?" etc. Of er kan zelfs een filmset-diorama worden gemaakt.

Maak je het niet zo specifiek, dan kun je net zo goed de door mij bij D-Day genoemde Panthertank maken, omdat die in Saving Private Ryan voorkomt. Of een algemene Ford Mustang, omdat die in Bullitt voorkomt. Dat zou het naar mijn smaak te algemeen maken.
 
The longest day is meteen goed voor D-Day en film.
 
allemaal leuke ideetjes.
D-day vind ik ook een interessant onderwerp, maar hoe kan je daar als autobouwer aan deelnemen?
 
_car_during_the_VII_Aircraft_Picnic_in_Krak%C3%B3w.jpg

(Wikimedia commons)

fg10.jpg

(Copyright http://i85.servimg.com, reference purposes only, picture will be deleted upon first request)

gv9112.JPG


(Copyright http://www.generalstab.co.uk/, reference purposes only, picture will be deleted upon first request)

Dat soort dingen, ofwel in vignetjes als je dat leuk vindt.
 
het ombouwen van militair tuig zie ik helemaal zitten ,ben zelfs al een tijdje mee bezig,en d day, waarom niet,na d day zijn vele militaire voertuigen omgebouwd naar lanbouwachtigen,zelfs militaire kledij werdt hermaakt omdat onder "den oorlog" er nauwelijks burgerkledij werdt geproduceerd, dus ieder zen meug..........................
 
Dat fantasy gebeuren en dat film thema zie ik helemaal zitten.
En wat D Day betreft.. We kunnen altijd eens iets militairs proberen toch? :D

Waar is de inschrijvingstafel? :p
 
Uit de comfortzone treden bij manier van spreken? Is het dat wat je wil zeggen Rocknrolla?
 
Precies. Eens iets anders dan wat je gewend bent. Moet eens kunnen vind ik.
Al zal het wel vrij basis zijn bij mij.. Het is nu niet omdat ik misschien eens een tank ga bouwen, dat ik ook alle weathering attributen er bij ga kopen en dergelijke.

Dat is ook de enige reden waarom ik aan een groepsbuild zou mee doen.
 
Kan ik je in volgen, soms is het eens leuk om uit je comfortzone te treden :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan