Hoofdsponsor

1/48 cross-section La Renommée 1:48

  • Onderwerp starter siemenraets
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan alleen maar Amazone bijspringen en zeggen: Welkom terug en mooi werk.
 
Hola Paula het gaat terug verder.:D

Mooi ben benieuwd naar de evoluties van je doorsnede.

Grts

Johan
 
Welkom terug Siemen, ik dacht al dat je dit opgegeven had.
Zie ik het goed dat je die spanten in 1 stuk gemaakt heb ? Of heb je de stukken eerst gelijmd vooralleer uit te zagen ?
 
bedankt mannen voor de reacties. ben niet gestopt maar had een zeer moeilijke periode in mijn leven die bijna voorbij is

Dany, ze zijn inderdaad uit een stuk MDF. Ward zei dat dit beter ging zijn voor mij omdat ik het nog gewoon moet worden
 
Siemen jongen goed dat je weer begonnen bent. Zal je goed doen na al die tijd. ;)

Wel natuurlijk een kleine tip voor je. De spanten nu eerst netjes glad en egaal afwerken aan de binnenzijde. Dan kun je de lijntjes verder aftekenen. Anders zullen ze straks vervagen door het vasthouden enz. Ook werkt het dan straks toch gemakkelijker. Dan alles in elkaar zetten waarna je de buitenkant gelijk en egaal kunt afwerken. ;)
 
Siemen,
goed hoor, nu mooi schuren tot tegen de aflijning, zeker aan de binnenkant.
Volgens ik je foto zie, is er nog iets dat je nu moet aanbrengen op je spanten, zeker voor je ze lijmt aan de kielbalk............de geshutspoorten. Verder is het ook nodig dat je de deklijnen aanbrengt.
Als je de spanten zult aanbrengen( volgens vorige idee van me, doosje), dan zal je ook die lijnen terhoogte van de dooshoogte moeten aanbrengen.
Uiterst belangrijk voor de haaksheid van je spanten.
Op modelbrouwer, kun je verder volgen.

Groetjes
Ward
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan