Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
cross-section La Renommée 1:48
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 67

Discussie: cross-section La Renommée 1:48

siemenraets
    Gast

Standaard cross-section La Renommée 1:48

ik ga een doorsnede maken van de La Renommée. dit wordt mijn 2de project, na de nog niet afgewerkte Black Prince
    maar die bouw ligt stil, en ik wou iets nieuws beginnen. ik zag Ward met zijn werk bezig, en ik wou ook zoiets doen. dus ik heb hem gevraagd of hij een paar copietjes kon maken van de plans. ik ben hier heel dankbaar voor natuurlijk. dus Ward...enorm bedankt!!!

hier de link naar de pagina op de Ancre site:

Ancre - Collection Archéologique Navale

en een paar foto's:

en dan het stuk wat ik ga maken:

------------------------------------------------------

en dan nu over naar de bouw:

ik werk misschien niet in het meest geschikte hout voor scratchbouw (nee, helemaal niet), ik werk namelijk in MDF. maar ik doe het met wat ik vinden kan

de kiel is gemaakt uit MDF, afmeting 8 X 6 mm

dan de uitsparingen gemaakt voor de spanten

het volgende wat ik moet doen is de plannen nog eens goed bekijken, om een paar lijnen op mijn spanten over te zetten, om later een correcte opbouw te krijgen.

tot de volgende

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Nou Siemen,

Da's geen klein bier waar jij hier gaat aan beginnen. Dit is écht het serieuze werk.

Ik kijk al uit naar je vorderingen.

Alvast veel succes toegewenst en maak er iets moois van.

Droop

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Veel plezier ermee Siemen.
    Het lijkt me niet gemakkelijk maar je hebt een mooi boek bij de hand voor info dus ga ervoor
    Ik zal het zeker volgen.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Siemen veel plezier. En je hebt een goede leermeester te pakken volgens mij. Luister er goed naar. En zorg dat je alle stappen neerzet, dan kunnen de experts hier een oogje in het zeil mee houden, en eventueel meedenken. Dan is het model zeker geslaagd.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

siemenraets
    Gast

Standaard

bedankt allemaal!

@Luc: dit is idd het serieuze werk ik heb daar misschien nog niet de ervaring voor, maar die zal wel komen tijdens de bouw. en ik doe het zeer op mij gemak, dan zal dat wel in orde komen.

@Michel: ik krijg enkel copiëen, dus ik heb het boek niet

@Rik: ja ik heb een goede leermeester te pakken ik ga zeker alle stappen vermelden. dan kan dat zeker in de gaten worden gehouden, en wat bijgestuurd worden natuurlijk maar ik wil en zal zowat alles toch proberen zelf te doen. ik heb een goed boek bij de hand dat mij zeker zal helpen ( Historic Ship Models van Wolfram Zu Mondfeld)

Standaard

veel plezier met dit kunstwerkje.

Het gaat niet simpel zijn ,maar waar een wil is ,is een weg.
    Luc alias "newbie"

Werkbootje van 1820
    Colin archer van billing boats
    Santisima Trinidad (RC)

siemenraets
    Gast

Standaard

bedankt Luc. jij hebt ook laten zien dat het waar is wat je zegt, met de ST

maar ik heb ondertussen gemerkt dat ik de maten van de spanten verkeerd heb overgezet. stom natuurlijk van mij. maar dan doen we dit gewoon opnieuw tot als het goed is.

en ik had op modelbrouwers een reactie gekregen van beagle om beter geschikte houtsoorten voor dit werk te nemen dan MDF. hij heeft natuurlijk groot gelijk. maar ik heb gekozen om in MDF te blijven werken na daarover gesproken te hebben met Rik waarom?
    1) het is goedkoop. ik wil een goedkope basis hebben die er toch goed uit kan zien. ik zal waarschijnlijk later het volledige schip opnieuw bouwen, maar dan met de geschikte houtsoorten
    2) er zijn uiteindelijk toch maar 2 spanten zichtbaar. en de rest wordt geverfd. de binnenbekleding doe ik natuurlijk in beter geschikte materialen

Standaard

Goed zo Siemen. Gewoon doorgaan. Niet ophouden, en laat je niet kennen. Gewoon proberen. Zo hebben wij het ook geleerd.

Omhoog kijken is de boodschap. Nooit op gelijk niveau blijven kijken. Dan groei je vanzelf hier in.

siemenraets
    Gast

Standaard

deze keer ga ik alleen voor the best. die mentaliteit ontbrak een beetje bij mijn vorig project. dus ik laat mij niet kennen, door niets of niemand, en ga gewoon door

en ik pik de technieken op die ik overal zie, en probeer ze zelf toe te passen. en op die wijze zal ik het leren en dan kan ik met mijn nog beperkte skill ook een schip van niveau maken

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siemenraets Bekijk bericht
    en ik pik de technieken op die ik overal zie, en probeer ze zelf toe te passen. en op die wijze zal ik het leren en dan kan ik met mijn nog beperkte skill ook een schip van niveau maken

...kijk eens,zo moeten we allemaal er eens aan geloven,toch?.

Ron.

Standaard

Mooi zo, that's the spirit.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las"
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

siemenraets
    Gast

Standaard

maar nu moet ik het wel nog toepassen he
    dan kan ik pas zien of ik de technieken echt door heb, en ze onder de knie heb
    maar het zal even duren voor ik de kiel kan vervangen en de spanten kan uitzagen. ofwel geen tijd, of ik kan niet zagen (om te zagen ben ik naar buiten verbannen :lol: )

Standaard

Ehhh, Siemen? zijn er al vorderingen.

verdacht

siemenraets
    Gast

Standaard

pff, nee...nog niks
    ik bouw zo snel niet hoor. en ik heb geen tijd gehad

maar zo snel ik iets heb, laat ik het weten

Standaard

yes, Siemen,