Hoofdsponsor

Anders / onbekend hoe display maken wweet iemand raad

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuifje

Member
Registered
Lid geworden
16 jun 2014
Berichten
7
hallo
is er al iemand onder jullie die dit heeft gedaan
is voor de milleium falcon van 80 cm
 
heb je mss een voorbeeldje van wat je bedoeld?
 
attachment.jpg

attachment.jpg

Grootte van de bak: 80 op 20 op 30, glas 4mm. Prijs: 45 euro.
Grootte van de 2 verlijmde merantihouten planken: 90 op 30 op 5, met de groef erin 75 euro.
Gewicht zo'n 13 kilo.

Je kan ook plexiglas nemen, geen idee of dat veel goedkoper uitvalt maar het zal toch lichter zijn. Jij moet nog groter gaan, dus komt er misschien nog 20 procent bij.
 
Gezien het formaat van 80cm en da ga ik uit van lengte en breedte (hoe hoog je het wil hebben??) van het ding zal ik voor plexiglas kiezen.
Ik dacht dat Stein??? Dit kon leveren met eventueel een grondplaat op maat.
 
ik denk dat Swaken hier ook wel de nodige uitleg kan verschaffen (als ik de juiste nickname toch voor heb), ik heb met hem nog gepraat op de beurs in Helchteren over zo displays
 
Misschien iemand die aquariums maakt?
 
Hey, Indd ik neem meestal mdf als onderlaag van 18 mm dikte die schuin, onder een hoek van 45° laat versnijden. Daarna goed opschuren met schuurpapier en inwrijven met verdunde houtlijm aan de 'ruwere' zijkanten. Goed laten doordrogen en daarna terug lichtjes opschuren. Inkleuren met meubelbeits en klaar.
Voor de glazen wanden neem ik meestal glas......😜, uiteraard. Dikte verschilt van hetgeen wat je nodig hebt, voor kortere glazen neem ik dunner glas wanneer je lang gaat dien je zeker dikker glas te nemen, dit voor de sterkte van het geheel. Lijmen van het glas doe ik met twee componentenlijm speciaal voor de autoindustrie. Nadien kun je dit gemakkelijk opkuisen door het overtollige lijmresten weg te snijden en op te poetsen met glasreinigings producten. Stevig is het wel omdat de lijm iets of wat soepel blijft tijdens transport.
Ik hoop dat je iets hebt aan mijn uitleg. 😉
 
Sora Shop is een Duitse winkel die displays op maat maakt. Je geeft je maten in en ze sturen je supersnel (2 dagen of zo) een soort flat pack met alle wanden van de display die je met vijsjes in elkaar kunt zetten. Redelijk betaalbaar en ziet er cool uit. Zie onderstaande link:


http://www.sora-shop.com/Customized-Products/.html
 
Voor mij dio "Pointe Du Hoc" heb ik de stolp zelf gemaakt. Glas van 0,5mm op maat laten snijden in een doe-het-zelf-zaak, wel goed uitmeten natuurlijk. Alles samen gebracht met Twee componenten lijm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan