Hoofdsponsor

1/32 Viking [DONE]

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
Nieuw figuurtje begonnen. Op vakantie en hele dag slecht weer dus een hele dag verdergewerkt en zover zitten we al.

Viking van Andrea miniatures 54mm.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Sterk begin, verheug me op de volgende stappen.

grtx Jan
 
Wow, is dit in één dag geschilderd?
Mooi resultaat al hoor!
 
Amai, als dat op 1 dag gedaan is.......
 
Heel mooi figuur Kevin en natuurlijk een heerlijke sterke start van jou 😉 kijk ook uit naar de verdere schilder strepen maar ook stiekem naar het ondergrondje. ..
 
Bedankt iedereen :D
@beyond en erwin, dit is op 1 dag gedaan. Primer er eergisteren opgezet en gisteren van smorgens tot savonds laat doorgewerkt.

Vandaag de riemen en gespen afgewerkt zodat de armen er nadien opkunnen.
En het schild. Een paar uur aan gewerkt en best tevreden over. Alleen weet ik niet of ik het wit tussen de planken ook zou schilderen of de voegen donker laten.

attachment.jpg
 
Kevin, het is mooi maar

Als je de nerf van het hout schildert altijd in de langs richting, de twee buitenste planken breken onmiddellijk als je er op slaagt.
De buiten kant van het schild is normaal in leder, slechts in de zeldzaamste gevallen voorzien van bandijzer, Vikings zijn sterke mannen ik weet.
De spatie tussen de planken ontstaat door het drogen van het hout en de inwerking van het milieu (tijd), je moet je gewoon de vraag stellen wanneer de versiering is aangebracht.
 
Aha, ok, bedankt voor de info, ik had voor de buistenste planken de nerf geschilderd zoals ze op het schild stonden. Deze wat rechter gemaakt en valt voor het zicht heel goed mee. Moet dit zeker onthouden voor de volgende. Ja en hoe oud, een verweerd komt altijd mooier over dan een nieuws vind ik :)

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
de firma had misschien een beetje beter geschiedenis en niet film/serie gebruikt bij het maken van zijn figuur.
een paar voorbeelden van goede schilden, zoals gezegd een ijzeren rand is zeldzaam maar bestaat.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Succes verder, goed bezig.

Grtx Jan
 
Ah nu zie ik de lederen rand. Dit is nog goed te veranderen, had bij het zoeken naar tekeningen op de schilden niet op de randen gelet. Weer wat bijgeleerd :D
 
Knappe schilder kunsten Kevin,ga je dit nog aanpassen ivb de houtnerf van het schild😉
 
De houtnerf is aangepast danny, op de laatste foto van het schild zou dit te zien moeten zijn.
En ivm het ondergrondje, zou ik er sneeuw op willen leggen. Maar vind nergens mijn modelsneeuw meer :/
bestaat hier een middel voor of een kleine hoeveelheid zelf te maken? Heb al getest met pigment mixen met verdunde houtlijm, of pigment te fixeren en schilderen maar dit geeft geen mooi resultaat.
 
Je kan altijd bicarbonaat gebruiken, is een keukenmiddeltje om onder meer de kleur van natuurlijke groenten te behouden. Is overal te koop.
 
Ja, heb het ondertussen geprobeerd met de carbonaat en dit geeft idd een mooi effect. Moet ik onthouden...

Nog een paar punten en dan is hij bijna klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit, toch proberen niet te snel tevreden te zijn.
Er is nog lucht naar boven, de oplossing met de sneeuw vind ik goed moet ik onthouden.

Grtx Jan
 
Zoals gezegd, je figuur is mooi maar er is mogelijkheid tot meer detail, meer contrast, meer verwering, het gebruik van glanzende delen afwisselend met matte delen. De figuur staat in de sneeuw (de rechter dan toch, de linker staat er op) daar kan je de huidskleur op aanpassen.
Maar het blijft muggenziften op hoog niveau, het is enkel om je verder te helpen.

Grtx Jan
 
Aah ok :) begreep niet goed wat je ermee bedoelde. Ben nog vrij nieuw in het figuurschilderen dus ben al tevreden met wat ik tot nu al bekomen heb. Er moet nog vanalles aan afgewerkt en bijgewerkt worden dus komt nog wel wat aan te gebeuren. Maar ja, muggeziften, hulp en tips zijn altijd welkom en al doende leert men he... ik probeer zo goed mogelijk en probeer veel geschilderde figuren op te zoeken om ideeen op te doen, maar deze in praktijk omzetten is niet altijd even simpel...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan