Hoofdsponsor

1/35 Jeep "La Bastille" [DONE]

Het gaat veel te traag naar mijn goesting met deze jeep. Reden hiervoor is hoofdzakelijk dat ik de indruk had de kleur niet goed te krijgen en de decals die waarheidsgetrouw moeten zijn en die dienden samengesteld te worden uit allerhande stukjes uit de spares box.
Het allermoeilijkste is de naam "La Bastille" dat niet langer dan 10mm en niet hoger dan 2mm mag zijn en dan nog in een speciaal lettertype waar de a als A wordt geschreven.De PC freaks onder jullie zullen dat waarschijnlijk geen probleem vinden maar voor mij is dit wel zo en heb voorlopig een hulplijn ingeschakeld maar heb nog geen antwoord gekregen.

Genoeg gezeverd; de foto's zoals hij nu is:

attachment.jpg

De letters MII zijn de afkorting van Military Intelligence Interpreter en stonden zo vermeld op de originele jeep.

attachment.jpg

Er moet nog veel bevuild worden zowel aan de binnen- als de buitenzijde.

attachment.jpg

Ook het glaswerk en de ruitenwisser moeten er nog op alsook de achteruitkijkspiegel en de jerrycan. De antenne zal vervaardigd worden uit metaaldraad.

De jeep zal op een zanderige ondergrond met echt Omaha Beach zand komen en een foto van het boek op de achtergrond.
Ik ben er echter nog niet aan uit of ik de "cable cutter" zal aanbrengen of niet.
Reden hiervoor is dat deze op de echte jeep werd aangebracht als veldconversie en dat de steunstangen op de grille bevestigd waren ipv op de bumper of de chassisbalk. Niet zo slim moest die werkelijk een kabel tegenkomen maar het zou zeker zijn werk gedaan hebben. Gelukkig hebben ze dit nooit nodig gehad.
Die cable cutter zou serieus stof tot discussie kunnen worden op beurzen.

Er is dus nog redelijk wat werk aan....
Wordt vervolgd.
 
Nu juist dit topic doorgenomen...fantastisch initiatief Erwin..mooie opstelling in gedachte..!
En een jeep....die er zeer ferm uitziet..succes met de voortzetting..!

Grtz yves,
 
Hey,

Indd, die ziet er toch niet slecht uit, te zien op foto.
De opstelling zal terug goed zijn en spreken voor zichzelf. Bij mogelijkheid een foto van het echte voertuig, of meerdere bijleggen, moeten dan niet discut eren. 😉
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat doet dienen beer in mijne tekst???
 
denk dat het te maken heeft met hoe je discussieren geschreven hebt, en als ie daar een sneltoets inziet voor zo'n beertje past ie dit automatisch aan...
 
je hebt cu te geschreven (aan elkaar vast) en daar maakt hij blijkbaar een beertje van ;)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad Erwin het soms weleens lastig om van iemand afhankelijk te zijn als je wat nodig heb maar word al een mooi jeepje.
 
Ik zou een poging doen om hier een masking voor uit te snijden. Het gaat een gedoe worden maar met een fijn scalpel kan je de lettertjes uitsnijden, ook al zijn ze maar 2 mm hoog. Ik heb dit logo bijvoorbeeld uit metaal gesneden, twee keer nog wel.

attachment.jpg

attachment.jpg

jij zou het negatief hiervan kunnen maken, dat is veel gemakkelijker omdat je alleen stukjes uit een tape moet snijden. Het voordeel is dat je het twee keer kan gebruiken voor aan beide kanten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip Steven, het is het overwegen waard.
 
Na lang wachten, het uitwerken en uitproberen van vele tips (waarvoor trouwens hartelijk dank) en een roep om hulp in mijn club, heb ik gisteren een aantal decals gekregen die de tekst La Bastille op de gewenste grootte hebben.
Het betrokken clublid heeft de cover van mijn boek ingescand gekregen en heeft het gedeelte wet de tekst op aangepast. Hiervoor behield hij de witte letters op een gekleurde ondergrond, zo dicht mogelijk het olijfgroen benaderend.

Vandaag dan toch maar geprobeerd wat het zou geven en de woorden La en Bastille van elkaar gehaald om zo weinig mogelijk gekleurde drager mee te nemen en dit is het resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

De achtergrond ziet er op de foto meer blauw uit dan je in werkelijkheid kan zien.

Morgen proberen we om er een stofnevel op te zetten en we gaan hem ook verder afwerken want dit project heeft nu toch lang genoeg geduurd.

Wordt vervolgd.
 
leuk gedaan heeft toch ook wel iets he een jeep
Marc
 
Ben blij dat het gelukt is, ziet er in mijn ogen zeer goed uit. Blij dat je dan toch ergens een bruikbare tip hebt gevonden in de lange zoektocht. Moest je binnenkort de man in kwestie ontmoeten om hem de jeep te tonen, zal hij zeker en vast tevreden zijn lijkt me.
Job well done ! en voor mij tijd om het boek eens te lezen geloof ik.
 
Hey,

Indd, dat ziet er zeer goed uit. Ik zou enkel een lichte filter aanbrengen over het oppervlak zodat de letters ingeblend worden in het geheel.
Met een stofnevel er nog bij komt dat heel goed, prachtig... :);)
 
Zou het niet goed staan om die enkele klinknagels aan te tippen met verdund licht bruine verf?. Geeft er nog meer een oud en verbruikt image aan denk ik.
 
Zou het niet goed staan om die enkele klinknagels aan te tippen met verdund licht bruine verf?. Geeft er nog meer een oud en verbruikt image aan denk ik.

Hij is zeker nog niet afgewerkt en ik zal wat verwering betreft zeker nog wat bijwerken maar het is een jeep die op 8 Juni 1944 op Omaha Beach ter hoogte van Le Ruquet aan land gekomen is (ongeveer op dezelfde plaats als waar de mannen van "Ten Oorlog" aan land gingen). De foto waar hij op geïnspireerd is werd iets later genomen in het binnen land dus heel versleten was hij toen nog niet. Hij werd trouwens ook niet in de voorste linies gebruikt maar wel voor het vergaren van inlichtingen bij burgers.
 
Eventjes wat updaten.

De jeep werd voorzien van een stoflaagje dat de decal wat liet samenvloeien met de rest.

attachment.jpg

Het grote voordeel/nadeel aan foto's is dat ze je op kleine onvolmaaktheden wijzen en er moet dus wel nog wat bijgewerkt worden.

Heb ook het idee gekregen om een poging te ondernemen om de foto zelf na te bouwen, nl. mét figuurtje.
Het figuurtje in een bijna gelijkende pose werd gehaald uit een Tamiya figuurtjes set. Het is jammer dat dit figuurtje bijna de negatief versie is van de man op de foto bij zijn jeep (zelfs het polsuurwerk hing op de rechter arm) maar het is het meest passende en wordt dus bijgewerkt. Haar wordt vervaardigd uit Squadron putty.

attachment.jpg

Op de AC15 heb ik mij een Lifecolor Flesh set aangekocht en het is deze set die ik ga gebruiken om gezicht en armen te schilderen. Afhankelijk van de uitkomst zal het figuurtje later bijgeplaatst worden of niet.

attachment.jpg

Dit zou dan de opstelling moeten worden bij presentatie op een show of in wedstrijd.
 
De Willy's ziet er knap uit, ik zou toch voor een ander, meer fijner afgewerkt figuur gaan, deze ziet er zo blokkerig uit.

Grtz Bart.
 
yep ben er weg van mooie jeep
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan